Zaslal: so červenec 25 2020, 9:41 Předmět: Prosím o identifikaci relé
Zdravím,
nevěděl by prosím někdo, jaké má označení relé na obrázku?
Cívka by měla být na 12V a přes kontakty, aby bylo minimálně 20A a klidně i více to už je jedno. Nemůžu nikde žádné takové najít.
Jinak lze i přes "relé 25A 12V 2CO" _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
to cm1-R-12V je stejne jako mám doma viz obrázek, ale se 2 kontakty nebo tak jak je to na tom schema jsem ho nenašel, to vykonove rele rm8-2co-25a v odkaze vypada dobre to by bylo asi ono, ale kazi to ta cena...
Podle vyhledavani mi to vzdy ukazuje rele, ktera maji dole 4 nebo 5 kontaktu 2pro civku a 2 nebo 3prepinaci coz je nepouzitelne, kdyz tam podle schema museji byt celkem 4kontakty na propojeni.
Napeti pres to bude 10 az 50V max. a 5 az 20A
To tvoje relé má ale pouze jeden přepínací kontakt, na rozdíl od varianty s dvojitým spínacím kontaktem.
Problém vidím v tom, že to tvoje schema je neúplné. Vzhledem k tomu, čím se zabýváš tady, bych si tipnul, že ty dva vývody v nesepnutém stavu, směřující vpravo:nejsou nikam zapojené. Je to tak?
Pokud tomu tak je, pak stačí konfigurace dvojitého spínacího kontaktu, na jedné straně propojeného (konfigurace "U"), kterými automobilová relé disponují.
edit: Teď jsem to popletl. Ty vývody vpravo jsou pro tu přídavnou baterku 40V, viď? V tom případě je nutné, aby relé mělo dva přepínací kontakty.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 634 Bydliště: Praha 5
Zaslal: so červenec 25 2020, 11:41 Předmět:
Jestli máš dost místa, můžeš to celé vyřešit takto. 2ks běžné autorelé s přep. kontaktem 1x30A. Cívky paralelně, koupíš 10ks faston 6.3 a kontakty seřadíš dle tohoto schematu.
Náklady tak 120Kč. Pro jistotu doplň případně autopojistky (do drátu)
všechny vývody jsou na tom relé zapojené v podstatě potřebuju díky 2ks těchto relé mít u baterií v nesepnutém stavu paralelní zapojení a v sepnutém stavu sériové zapojení něco jako na nákresu.
Nejlepší by bylo, kdyby tam bylo jedno relé s jednou cívkou a fungovalo jako ty dvě, ale takové hádám neexistuje, tak alespoň to řešit 2relé.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 634 Bydliště: Praha 5
Zaslal: so červenec 25 2020, 13:29 Předmět:
Ahoj,
tímto schematem, jak jak upozorňují kluci nahoře, jsi měl začít. Z letmého pohledu jde o řazení baterií paralelně a do série. (rychlost DC motoru????)Protože ti to patrně odešlo je jasné, že někdo špatně dimenzoval.(možná záměr) Protože je přítomno napětí 36V, tak je to schopné snadno tahat oblouk a relé je opálené co by dup. Jestli to chceš opravit aby to chodilo spolehlivě, doporučuji. 4ks autorelat 60A( baterie dá při rozběhu pěkné proudy) a přes všechny kontakty C 0.47M/400V. Každá baterie svojí pojistku. Vejdeš se tak do 600Kč. Možná tady kluci vymyslí lepší způsob zhášení oblouku (tady nejsem žádný expert). A vo vo tom to je, jak říkal jistý komik.
ne ne nic takového žádné odcházení, zhášení oblouku ani nic podobného... jde pouze o to, že před jízdou spínací skříňkou sepnu větev 36V bez zátěže, bez oblouku, po jízdě vypnu = opět bez zátěže, opět bez oblouku a tím se to vrátí na větev 12V připojím nabíječku 12V a nabíjím, to je celé ...už mě nebaví pořád dokola odpojovat seriové zapojení a přehazovat propojky, abych mohl nabíjet 12V nabíječkou, protože 36V nemám ani ji mít nechci byla by mě k ničemu na nic bych ji nepoužil.
20A na kontakt relé, to už je moc. Netvrdím, že něco takového neexistuje, ale spíš bych hledal mezi stykači. Když se píše, jaký proud snesou kontakty, tak se rozlišuje, jestli střídavý nebo stejnosměrný a ten dovolený stejnosměrný bývá o hodně menší.
jiri255 napsal(a):
...abych mohl nabíjet 12V nabíječkou, protože 36V nemám ani ji mít nechci byla by mě k ničemu na nic bych ji nepoužil.
Možná pořízení nabíječky na tohle napětí (případně na nabíjecí proud) by bylo jednodušší než si hrát s relátky na velké proudy. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 634 Bydliště: Praha 5
Zaslal: so červenec 25 2020, 15:54 Předmět:
Bohužel až v samém závěru vlákna z jiri255 vypadlo na co chce vlastně rélé použít. Tedy spínání v podstatě bez zátěže, přepínání na nabíječku. (pracovní proud motoru ale přes kontakty běží) To patřilo na začátek jak požadoval Masar i Achab. Debata mohla probíhat o něčem jiném. Já bych například neřešil spínání indukční zátěže po plnou parou. Jinak přepínat k nabíjení paketovým spínačem je dobrý nápad ale náročný na pozornost obsluhy. Je otázkou jak se zachová nabíječka, při přepnuté baterii na 36V?? Nic system baterii automaticky nepřepne na 12V (můžeš zapomenout přepnout) Nemusí se stát nic,
ale nabíječka očekává protinapětí tak do 14V a dostane 36V??????. Tak, že to relé tam bylo z tohoto důvodu. Co teď. Ještě k proudovému dimenzování. Nevěřím, že když je např. na relé In 20A že ho trvale a dlouhodobě udrží(je to CHINA), proto vždy jdu "vejš" těch pár korun za silnější mě nevytrhne.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.