...podél D35 od Turnova na sever totiž dodnes souběžná 635 (jako bývalaá 35) nevede, až nakonec byly úseky Turnov - Hodkovice a Kosmonosy - Bezděčín (tam objížděči jezdili městem, a to se tam kříží silnice D10, 610, 16 a 38, okresky nepočítám), tak nakonec zase tento úsek osvibodili od poplatků, jako před lety.
Ona tam ta stará 35 fakticky vede, překopán byl jen krátký úsek Turnov - Přepeře. Což lze objet buď přes Ohrazenice nebo směrem na Sychrov. Ale není to dobrá cesta.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7822 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st prosinec 02 2020, 14:43 Předmět:
V Praze je to téměř nutnost, jezdí-li člověk mimo. Dá se sice jezdit po bývalých hlavních tazích, dnes klasických "dvojkách", ale ty vedou z velké části skrze obce a kraji se do nich moc investovat nechce. Takže jet třeba z Prahy do Mechova nebo Plzně po "staré" sice jde, ale časově je to dost rozdíl...
Zas třeba na okruhu (D0) to potřeba není, což je malé, leč stále bezvýznamné plus.
No a aby se platící motorista trochu potěšil, tak letos bude otevřeno celých asi 16 km dálnic. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32742 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 02 2020, 19:54 Předmět:
Mně nutí po dálnici jezdit stíhačka - že to je rychlejší. Ale že v dálničním režimu auto žere jak ruskej zájezd to už odmítá vidět, pro ni je nejdůležitější kratší doba jízdy. Příklad - jezdím (i když teď už jsem tam 3 roky nebyl) na otevírací dny do Lešan - Muzeum pozemního vojska. Mám na výběr 2 možnosti - trasu rychlou a trasu úspornou. Trasa rychlá vede z Český Třebový na Litomyšl, Vysoký Mejto, Holice, Sezemice, Opatovice nad Labem - tam nájezd na D11 a po ní až do Práglu na Černej Most, dál po D0 a Jižní Spojce až na rozhraní Spořilova a Roztyl, tam na D1 a po ní až na Exit 15, sjet a přes Velký Popovice a Kamenici do Čakovic a Krhanic a odtama už je to jen hop přes Sázavu do Lešanský bejvalý dělostřelecký posádky. Celková dýlka trasy je 210km a zhruba 106km z toho je dálnice, kde sice jedu 130km/h, ale se spotřebou 8,5-9 litrů. Zbytek je běžná silnice a obce, kde s Drobkem mám průměrku kolem 7 litrů. Řekněme že na těch 210km Drobek sblafne 16 litrů Naturalu ředěnýho VIFem jen to hvízdne. Čas jízdy je podle plánovače na Mapy.cz 2 hodiny a 47 minut. Trasa je na odkaze https://mapy.cz/s/revolakoge .
Anebo taky můžu jet po trase, kterou mám naježděnou léta ještě s Ferdou (forman 1,3 SPi) a není na ní ani kilák dálnice - z Třebový jedu do Litomyšle a Mejta normálně po II/358 a I/35, za Mejtem v Zámrsku uhejbám doleva na I/17 a po ní valím na Hrochův Týnec, Chrudim, Heřmanův Městec až do Čáslavi - tu projedu po okruhu a vyjedu z kruháče místo na Kutnou Horu doleva přes most po II/337 směr Uhlířský Janovice. V Uhlířskejch Janovicích uhnu na II/335 a po ní pokračuju směr Sázava nad Sázavou. V Sázavě po sjezdu prudkýma serpentýnama přejedu most přes Sázavu a najedu na II/110, po který upaluju přes hory doly lesy louky Kozmice a Soběhrdy až do Benešova. Tam projedu přes centrum za nádraží, uhnu doprava směr Týnec nad Sázavou po II/106, v Týnci zase přejedu přes most na pravej břeh Sázavy a jedu dál po II/106 přes Chrást nad Sázavou do Krhanic - na konci dědiny uhnu doleva a zase přes most přes Sázavu k lešanský posádce.
Celá trasa měří asi 170km a jezdím ji s velkou rezervou za 3 hodiny čistýho času (podle plánovače 2 hodiny 56 minut) - a se spotřebou v průměru kolem 6,5-6,7 litru na 100. Neboli Drobek spucne na jednu cestu jen kolem 11 litrů ze svý 55litrový nádrže. Většinou při takový cestě tankuju na Kujebáku před Vysokým Mejtem na TankONO. Co je ale nejdůležitější - obě trasy mají rozdíl v době jízdy jenom kolem 10 minut, ale ve spotřebě je to 5 litrů - a to mám opakovaně ověřeno. Odkaz na trasu je https://mapy.cz/s/mogosuluva - těch "průjezdních bodů" po trase si nevšímejte, ty jsem musel nadefinovat, aby mi "Velký našeptávač" přestal vnucovat cestu podle sebe výhodnější.
Takže finální rozsudek - kvůli ušetřeným 10 minutám musím pro JEDNU cestu do Lešan zaplatit dálničku a ještě minimálně 140-150 babek za benál NA JEDNU CESTU - tam a zpátky je to samozřejmě o dalších cca 150 babek za beneli víc ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7822 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st prosinec 02 2020, 21:49 Předmět:
No jo, když si koupíš auto, co na dálnici žere 9 litrů, tak se nediv. Možná by pomohlo zařadit pátou rychlost, pak to bude chlastat míň.
Teď nedávno jsem jel trasu Praha (západní kraj) - Přimda und zurück. Nějakých 150 km jedna trasa, z toho 136 km po dálnici (D5 km 0 až EXIT 136); spotřeba? Lehce přes 6l. Ford Fusion 1,4 (59 kW). Benzín. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32742 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 02 2020, 23:47 Předmět:
Bohužel, to je na "pětku" - v tý rychlosti točí 4400RPM. Chybí tam "šestka" s převodem pod 0,7:1 nebo těžší převod v diferáku. Dvojková fábule má při stejný motorizaci stejnou převodovku, ale o 2 zuby rychlejší stálej převod - a nejlepší by byl stálej převod z haťapky, kterej je dokonce o 4 zuby rychlejší, jenže to už by zas těžko dávala jednička na rozjezd naloženýho auta. Prostě celá špajzka je tam zhovadilá, bohužel s tím moc udělat nejde ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5073 Bydliště: Brno
Zaslal: čt prosinec 03 2020, 0:29 Předmět:
Mně vždycky připadalo nelogický, že do aut s relativně silnejma motorama dávají běžně 6 rychlostí a se slabejma motorama jen 5.
Přitom je to potřeba obráceně. Když jsem jezdil v služ. TDI 2l/103kW, tak se dalo řadit ob jeden stupeň, páč si s tím motor lehce poradil. A měl šestku pro dálnici - i tak se mi občas stávalo, když jsem nespěchal a jel poklidně po dálnici, že jsem měl snahu tam řadit ještě sedmičku(která tam nebyla), aby to tolik netočilo. No a slabší motůrky mají jen pětku a na dálnici už se docela zbytečně vrtěj.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6232 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt prosinec 03 2020, 8:36 Předmět:
PavelFF napsal(a):
Mně vždycky připadalo nelogický, že do aut s relativně silnejma motorama dávají běžně 6 rychlostí a se slabejma motorama jen 5.
Přitom je to potřeba obráceně.
Jestli ono to nebude tím, že auta s relativně slabými motory jsou cílena na uživatele, kteří mají hluboko do kapsy, a tudíž je třeba konstrukci ošidit, aby se výrobek zlevnil a přitom nekonkuroval lépe vybaveným modelům.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7822 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt prosinec 03 2020, 8:37 Předmět:
To tedy soudruzi moc "almaru s kvaltama" nevychytali... Po dálnici nejezdím furt 130 km/h, spíš tak na pohodu 110-120 km/h, to motor točí kolem 3000 rpm. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Takze mam s 6l objemem a 2400kg nasucho jen o 3l vetsi dalnicni prumer? To je pak v pohode
Stacila by ti tam dlouha petka (nebo sestka) na ty dalnice a bylo by - zrejme pocitali, ze je to auto vylozene pro mestskej provoz. Nepomohl by alespon jinej diff? 4400rpm pri 130 je celkem hodne
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32742 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 03 2020, 12:00 Předmět:
Po faceliftu v roce 2010 údajně dávali rychlejší "spodek" (těžší stálej převod) do špajzky - u 51kW HTPčka určitě, jestli i u 1,4 16V nevím jistě. Maximálka na 5Q je 171km/h, protože to je na stávající převody a průměr kol i maximum omezovače motoru - 5500RPM. Kdyby se nasadily 16" nebo dokonce 17" kola s odpovídající "ráží" gum (tzn. aspoň 50-55% profil), stačilo by to i na 200 a při dálničních 130-140 by to omezilo otáčky na daleko příznivější hodnotu kolem 3500-3700 RPM. Přitom roomster v homologaci 16" i 17" ráfky má, akorát obutí na ně je povolený jen v "ráži" 205/45 R16 nebo 225/40 R17, což jsou doslova šlupky na žebřiňákovejch kolech ... Jenže to by nesměl do všeho kecat Vlkohrad. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19823 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt prosinec 03 2020, 14:36 Předmět:
xsc napsal(a):
Ona tam ta stará 35 fakticky vede, překopán byl jen krátký úsek Turnov - Přepeře. Což lze objet buď přes Ohrazenice nebo směrem na Sychrov. Ale není to dobrá cesta.
Dovolím si nesouhlasit: původní silnici 35 od Ohrazeníc na Liberec rozšířili o souběžnou a z nich udělali R35, kterou posléze zpoplatnili (stejnš, jako to udělali se šestkou z Varů na Cheb, tak se dal ten zpoplatněný úsek projet šoustkami snad ještě klikatějšími, než pětatřicítka přes Rohozec a Frýdštejn. Dvakrát i víckrát ročně jsem tudy jezdil, a po léta jsem známku nepotřeboval (asi nejlepší byly zimní cesty v zamrzajícím Trabantu přes Frýdštejn a Kopaninu do Jablonce, obvykle byly lépe udržované, než placená dálnice). Prostě mezi Turnovem a Libercem většina I/35 zanikla a žádná souběžní původní jednička přešíslovaná na dvojku podél rychlostní, přejmenované pak na dálnici, nezůstala.
[quote]V souvislosti s výstavbou dálnice D35 a silnice pro motorová vozidla I/35 se počítá, že většina délky stávající silnice I/35 se stane silnicí II/635, a to v úseku Turnov - Hradec Králové - Mohelnice - Olomouc. Se svou délkou cca 217 km by se měla stát nejdelší silnicí II. třídy v ČR. [/url]
Jak je vidět, s žádnou II/635 v úseku Turnov - Liberec - (Bílý Kostel - Kristýna) jako alternativou se výhledově ani nepočítá. Tém, že integrovali starou pětatřicítku do dálnice, musela by se souběžně postavit nová. K tomu nikdy nedošlo, tak bylo konečně právem zpoplatnění zrušeno. Na jak dlouho, nevíme - tady se předpisy mění i dvakrát týdne...
Měl jsem tu někde autoatlas ze semdesátých let, ale bude asi v nějakých spodních vrstvách, najít nemůžu. Pamatuju ale ještě, jak jsme jezdili do Sychrováku, přes Hodkovice a vyjížděli v Rochlicích za přejezdem. Ze staré silnice tedy mohlo zbýt celkem 6 km, víc ne. K těm dalším kilometrům se jen přidaly další dva pruhy.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.