Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4153 Bydliště: Zlín
Zaslal: st únor 03 2021, 17:07 Předmět:
EKKAR napsal(a):
stejně tak ho měly Š100/110 až od stupně LS
Š100 měly regulaci podsvětlení i v základní výbavě (bez L/LS). Stejně tak i cyklovač na stěrače, možnost zapnutí obrysových světel páčkou blinkru nebo kontrolu činnosti obou brzdových okruhů dvěma tlakovými spínači s porovnáním nesouladu. Cyklovač pak neměly ani nižší výbavy favorita a stodvacítek, to ostatní neměly vůbec. Taky byla ve stovce i v nejnižší výbavě funkční kontrolka rezervy paliva. Některé 105/120 kontrolku sice měly, ale nebyla zapojená. 105S neměla z výroby zapojená ani couvací světla. Přitom žárovky v nich byly.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18537 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st únor 03 2021, 17:45 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Drátovej potenciometr pro regulaci jasu podsvícení měly ho 1000MB "DeLuxe"
Modrozelená 1000MB "DeLuxe" model 1967 HK 9876 měla belgický okna, západoněmeckou hlavu ale drátovej potenciometr rozhodně né. Na ostřikovač oken měla ruční pumpičku, která skoro nikdy nefungovala. Rovněž skoro nikdy nefungoval automatickej sytič a tak se předělával na ruční na modrou páčku na středním kanálu. A taky to skoro netopilo, než se v zimě teplej vzduch dostal neizolovaným středovým kanálem od registru, co byl pod pravým zadním sedadlem, tak byl studenej. Jo a taky byl problém s prorezavěním nádrže. A hnila celkově jako sviňa. Vím to celkem jistě, moje první vozidlo. _________________ Jirka
To o něco mladší Š110L už reostat měla. Ostřikovač byl taky s pumpičkou, ale obsahovala již "přípravu" na elektrický spojený s ovládáním stěračů. Na ty měla i mechanický cyklovač.
Hnila jako všechny Škodovky té doby...
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3574 Bydliště: Havířov
Zaslal: st únor 03 2021, 18:22 Předmět:
Jo, cyklovač, ano, chtěl jsem ho zmínit už v předchozím příspěvku, ale nebyl už jsem si jistej. Ten mi pak v nějaké 120 chyběl.
Se stěrači mám ve 100 zvláštní zkušenost. Když jsem ji koupil, motorek stěračů v ní chyběl. Samozřejmě že při první jízdě začalo pršet, a já pak stíral okno tak, že jsem zalomil ruku přes přihrádku spolujezdce, odhrnul jakýsi papundekl a vergloval s táhlem
Tak jsem pak při první příležitosti koupil motorek, ovšem byl z jiného auta, nevím z jakého. Byl přišroubovaný na plechové desce, na které byl nalepený široký pás gumy a na ni další plech, který se teprve přichytil do karoserie. Takže jakýsi silentblok. Protože jsem nevěděl, jak byl u původního motorku zapojen dobíhací kontakt, tak jsem to prozatím zapojil bez něho. Ve které poloze jsem stěrače vypnul, tam zůstaly. Zvykl jsem si na to, nebyl to žádný problém. Ovšem časem se ten silentblok nějak rozlepil, motorek trošku vaklal, ale stěrače přesto fungovaly.
Ovšem!!
Začalo to fungovat tak, jako by byl dobíhací kontakt zapojen, přestože z motorku ty dráty jen volně visely! Když jsem stěrače vypnul, ve většině případů opravdu sjely dolů a zastavily se. Tak jsem mohl používat i časovač
Chtěl jsem se podívat jak je to možné, ale auto mi nakonec kdosi ukrad, takže to zůstane navždy záhadou.
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2184 Bydliště: Oslavany
Zaslal: st únor 03 2021, 19:04 Předmět:
EKKAR napsal(a):
prexip napsal(a):
... jako taková navyditelná clona.
Kurwa, už zas vydím vybrovat vydle vysící navynutý závytem na vyšni ... Hrozný, mám z toho mžytky před vočyma ... A asi by my nepomohly ty svjetýlka, ty mýřyly na volant, ruce a palubňý desku ...
Nebud tak přýsní ! Uvědom si že z pravopisu mají mnozí dodnes strach. Představ si 160letou starou pannu ověnčenou spousto titulů které nikod z nás ani za den nestačí přečíst, která již přečetla každou knihu co vyšla v češtině a hned jak vyjde ze školy kde učí češtinu tak jde domů tam otevře knížku a láhev lihoviny a čte až dodna. Naštěstí se každoročně vždy den před maturitou před vchod jejího bytu položila láhev kořalky zazvonilo a uteklo. Tak se i mě podařilo odmaturovat. Odborné předměty jsem měl na výbornou či chvalitebnou a s dostatečnou češtinou si vystačím.
Že by v 60-tejch na západě dělali nějakou malosériovou výrobu pro škodovku, to mi hlava nebere. Hlavně kvůli socialistický hrdosti a nedostatku deviz. Ale možný je všechno.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19927 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st únor 03 2021, 22:20 Předmět:
To není dnes už tak důležité, ale jako nágrada té mechanické pstřikovací pimpičky se prodávala pod názvem "Elektrický omývač Kuli" a nápis byl graficky vyvedený takm jako by nad tím "i" byla čárka.
Tyto krabice zmizely poměrně rychle z regálů a nahradily je jiné s nápisem KULI, elektrický omývač. Ani tak neškodný vtípek neměl šanci...
A dělala ho Tesla Litovel.
..."Elektrický omývač Kuli" a nápis byl graficky vyvedený tak jako by nad tím "i" byla čárka...
Chybička se vloudí. Já jsem zase slyšel, že lékař psal propouštěcí zprávu, na konci napsal: "...pacienta předávám do péče jeho praktické lékařky."
Tedy chtěl to napsat. Ale když psal slovo "péče", tak místo é stisknul sousední í a nevšimnul si toho.
EDIT:
Co se týká těch přídavných zařízení do aut, vzpomněl jsem si, že v podniku kam jsem později po škole nastoupil začali vyrábět nějaký vehement pro auta.
https://img.skoda-virt.cz/forum_upload/2011/12/05/8_578_155693__2011-12-05_21-05-28_42.jpg
Ale nějak se to neprodávalo, snad to neodpovídalo tehdejším předpisům, pak byly v AR inzeráty:
"Kupte si Autonik, rozebráním získáte..."
_________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18537 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt únor 04 2021, 17:20 Předmět:
pepik9 napsal(a):
Že by v 60-tejch na západě dělali nějakou malosériovou výrobu pro škodovku, to mi hlava nebere. Hlavně kvůli socialistický hrdosti a nedostatku deviz. Ale možný je všechno.
Ona to byla vývozka sehnaná přes příbuznýho papaláše v Boleslavi. I ta modrozelená barva byl západ dovoz, sehnat ji po asi 5 letech na pobouchanej blatník nebylo už možný. De Luxky a potom R-ka se hodně vyvážely třeba i do UK. A rok 67-68 byl poměrně hospodářsky "uvolněnej". _________________ Jirka
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15748 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt únor 04 2021, 17:39 Předmět:
pepik9 napsal(a):
citace:
měla belgický okna, západoněmeckou hlavu
Že by v 60-tejch na západě dělali nějakou malosériovou výrobu pro škodovku, to mi hlava nebere. Hlavně kvůli socialistický hrdosti a nedostatku deviz. Ale možný je všechno.
No, to by ses divil, co se v Německu za komančů vyrábělo za škodovky a pro škodovky, protože naši to nemohli stíhat. Jen si zjisti, co se tenkrát muselo "odtajnit" a dát vyrábět jinam.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.