Zaslal: út únor 09 2021, 22:57 Předmět: Dekódování komunikace z CAN sběrnice
Ahoj, ve výsledku potřebuju rozchodit elektrický posilovač řízení (z nějakého auta z vrakáče) a namontovat ho do traktůrku.
Jestli to chápu správně, tak intenzita asistence posilovače je závislá na rychlosti, a možná ještě na otáčkách motoru (jestli je nastartovaný). Proto bych chtěl nasimulovat situaci, kdy je nastartovaný motor, ale auto stojí na místě, v tom případě by měla být největší intenzita asistence.
Nevíte někdo kde se dá najít dokumentace CAN BUSu například pro VW Passat? Myslím tím jako jaké ID zprávy má informace o rychlosti a v jakém formátu mají být data, a pak to samý pro otáčky motoru. Doufám že řídící jednotka el. posilovače toho víc chtít nebude.
Založen: Jan 06, 2017 Příspěvky: 142 Bydliště: Litovelsko
Zaslal: st únor 10 2021, 12:14 Předmět:
Nevím jaký posilovač máš na mysli, ale elektrohydraulický posilovač, který je od počátku výroby ve Fabiích, neposiluje v závislosti na otáčkách motoru (jen dvoustavově, motor neběží - posilovač neběží, motor běží - posilovač běží), ale v závislosti na kódování řídící jednotky (je tam asi šest možností), v závislosti na rychlosti jízdy a v závislosti na úhlové rychlosti točení volantem.
Nemyslím elektro-hydraulický ale čistě elektrický posilovač.
Momentálně mám k dispozici elektrický posilovač z Citroena C3 a VW Passata. Oba vypadají že komunikují přes CAN bus.
Zde např. pinout signálového konektoru posilovače z citroenu:
BLACK CONNECTOR
1 Secondary torque info
2 Torque sensor (ground)
3 Torque sensor (+5V)
4-5 Power supply after ignition switched to “On”, protected by fuse F4
6 Multiplexed line on CANbus
7, 8,9-10 Primary torque info
12 Diagnostics info
13 Torque sensor temperature info
14 Multiplexed line on CAN bus
Ten senzor kroutícího momentu volatem (torque sensor) by šel vymontovat taky, takže zbývá vyřešit to, aby si řídící jednotka posilovače myslela, že je normálně namontovaná v autě, které je nastartované a stojí na místě.
Jak funguje komunikace přes CAN bus už vím taky, mám na to TJA1050 CAN BUS transciever a arduino případně ESP8266/ESP32. Ale i když bych se napojil do té sběrnice, tak uvidím akorát nějaké zprávy, ale nebudu vědět co znamenají.
Tak jsem doufal, že někde bude nějaká dokumentace. Vždyť se dá stáhnout zdarma spoustu aplikací na mobil, které po připojení přes Bluetooth k OBD II z číny za 80kč umí tyhle informace jako rychlost, otáčky motoru apod. přečíst.
Ale zatím jsem jen našel pár stránek, kde to někdo zkoušel přes reverse engineering zjistit, akorát že u aut jako Mazda, Nissan, Toyota apod. O Citroenu C3 nebo VW Passatu nic
Jak jsi daleko ? Pokrocil si ?
Jinak na vypis CANovych zprav se da slusne pouzit jakykoliv kablik s ELM327
V terminalu pak zadas:
ATSP6
ATMA
a uz koukas na CAN (500kbits)
a ELM ti rovnou i formatuje "citelneji" zpravy (pokud pouzivaji format ISO15765) _________________ Tomas
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.