Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5066 Bydliště: Brno
Zaslal: so únor 27 2021, 15:14 Předmět:
Taky jsem si jeden koupil a potvrzuju, že je přesný jen v jednom bodě(jednobodový souběh) a pomalý. To není tak hrozné.
Hrozné je, jak se chová dobíjecí algoritmus v rok starém autě. Připadá mi, že auto za jízdy hraje hru ve smyslu: Jak nejvíc dlouho ještě vydržím, než zase začnu nabíjet? Domníval jsem se, že když se točí motor a má víc než volnoběžné otáčky, tak taky nabíjí. Ale asi to tak není.
I já mám v autě start-stop a sofistikované dobíjení, a i ten voltmetr. Při každé servisní prohlídce mi řeknou, že baterka není úplně nabitá, ale je ještě dobrá. Po šesti letech jí nakonec vyměnili, a taky jsem se dozvěděl, že to není jen taková obyčejná baterie, ale má v sobě zabudovanou nějakou elektroniku. Tak to bych rád věděl, co tam ta elektronika může ovlivnit a jestli se s ní dá nějak komunikovat.
Asi máš pravdu. Byl jsem tu baterku omrknout, je to Varta a je na ní napsáno:
Battery Management System compatible;
Intelligent Battery Sensor compatible;
AGM technology.
Je tedy kompatibilní s externí elektronikou, která s ní dokáže víc cloumat.
Me jednou posel alternator (nastesti asi 8km od baraku) a auto se k tomu postavilo celem
Prvne sla hlaska ohledne nefunkcniho dobijeni, po chvili, ze klima a topeni neni dostupne, pak vypnul infotainment, nakonec pristrojovku… domu jsem dojel, baterka mela 10V po vypnuti zapalovani.. Zkusil jsem to ze srandy znovu natocit a uz dostal jen hlasku, ze hlavni aku vybita a hotovo.. baterka to dala (Varta AGM, ale brandovana jako “VW original”)..
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 999 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: út březen 16 2021, 10:32 Předmět:
Na CNG Multiple mi kdysi cestou do Budějovic taky odešel altík a protože jsem tam auto nechtěl nechávat, rozhodl jsem se, že s nabitou baterkou musím dojet 200km domů. (ale pro jistotu jsem si stejně ještě půjčil náhradní). A samozřejmě jsem bez problémů dojel. V Praze po 150 km cesty jsem i stále ještě normálně nastartoval .
Měřil jsem pak klešťákem proudy:
- 3A zapnuté zapalování, nenastartováno (palubka, řídící jednotka, ventily na CNG nádržích)
- kolem 13A nastartováno (kolísá dle otáček)
- 25A s rozsvícenými světly. (s těmi jsem ale téměř nesvítil, zavěsil jsem se za jiné auto a nechal jen obrysovky)
RJ CR naftového motora Bosch EDC17 je schopná odpáliť pri napätí 6,9 V a vonkajšej teplote okolo 0 st. C. Štartér však musí byť schopný roztočiť motor na požadované otáčky.
Nejde ani tak o otáčky motoru, jako o tlak paliva. V závislosti na typu vstřikovačů se musí vytvořit tlak cca 150 bar. Při nižším tlaku se nezvedne jehla vstřikovače. I přesto, že je vstřikování elektronické, řídí se elektronikou pouze poměr tlaku nad a pod jehlou, ale ne samotná jehla.
S nízkými otáčkami při startu chvíli trvá, než se vytvoří požadovaný tlak. To je vidět třeba u motorů, které mají vlivem poškozeného vstřikovače únik tlaku do přepadového vedení. Ani s dobrou baterkou je nejde nastartovat, nebo se musí startovat opravdu dlouho. Ale na roztlačení nebo startovací sprej většinou chytí.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.