Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 654 Bydliště: Praha 5
Zaslal: so březen 13 2021, 11:51 Předmět: Oprava motoru zámku Ford Mondeo
Zámek je zajištěný velmi dobře systémem nerejpej se v tom, stejně nic nejde rozebrat, zalepeno, zanejtováno, tečka. Nový. Zaplať. Protože jsem byl požádán to pokud možno nerozštípat a tento zámek jsem ještě nikdy nedělal šel jsem do toho metodou proříznutím se přes kryt přímo k motorku. (foto) To proto, že odšroubovaný kryt nešel sundat. Jestli někdo ví za co to drží, tak sem s tím. Takto provedená oprava nevypadá příliš esteticky ale účel světí prostředky. Jak jsem tušil, klasický poddimenzovaný motorek jako všude. Odbrousit pertly, obnažit a vyčistit komutátor šmirglem 800, vyleštit opačnou stranou, obrousit plastovou podložku před komutátorem na průměr 3mm. Vyndat a napružit uhlíky. Po vyčištění nasadit na vrtáček průměr 2mm kousek brčka (průměr 3), odklonit tím uhlík 1 a nasadit uhlík 2, jak je na foto. Při nasazování čela s uhlíky na komutátor, nejprve šikmo, nahodit špendlíkem uhlíky na komutátor, srovnat a zacvaknout. Motorek má cca 5 ohm a bere naprázdno při 7V asi 0,1A. (prověřit, protočit) Když to tak není ,je po smrti. Na přiloženém náčrtku je zakresleno, jak je motor připojen na piny svorkovnice. Nemám zapojení zámku FORD, tak logiku celého pinového zapojení těžko takto vypátrat, ale to není předmětem této opravy. Třeba někdo doplní jak spínají přepínače zámku v závislosti na poloze. Pin 7 také možná jde přes další přepínač, tam jsem už neviděl. Oprava motoru je ale jasná. Jako skoro vždy měl přechoďák na komutátoru a netahal pohon. Nasadit odříznutou část krytu zašroubovat a zalepit „horkým“ lepidlem spáru po řezu.
Luboš
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 793 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: so březen 13 2021, 18:03 Předmět:
Nedávno jsem to samé řešil na vlastním VW touran 2006, dveře spolujezdce zamykali ale neodemykali. Elektromotorek se na jednu stranu točil jedna báseň (zamknutí) a na druhou stranu se roztočil jen někdy, navíc s malým výkonem (odemknutí). Stačilo očistit komutátor, projet drážky komutátoru, napružit uhlíky a už to zase jede. Ale u VW to jde vše rozebrat, nic nýtovaného nebo lepeného.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.