Založen: Sep 28, 2013 Příspěvky: 893 Bydliště: Praha- východ
Zaslal: čt březen 18 2021, 19:17 Předmět:
Nevím teda odkud to je, rád bych si přečetl ale celý článek. To je fakt perla za perlou! To psal kovanej soudruh (škoda že tam není jeho jméno) co musel bejt teda rudej jak prdel paviána
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6205 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt březen 18 2021, 20:00 Předmět:
Já si myslím, že je to pokus o humor. Ty komunistické kydy tam jsou tak ulítlé, že odpovídají tak 50. létům. V r. 1984 jsem SM odebíral, a takovéhle hovadiny tam nepamatuju.
Založen: Sep 28, 2013 Příspěvky: 893 Bydliště: Praha- východ
Zaslal: čt březen 18 2021, 20:13 Předmět:
No to doufám
Tak to předčilo moje očekávání
Ale testoval to nějaký RSDr Kamil Rydlo, tak to asi musí být pravda, byl to podle titulu člověk co asi studoval na Sorbonně.......ve Vokovicích
Naposledy upravil foxrider dne čt březen 18 2021, 20:16, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4308 Bydliště: u HK
Zaslal: čt březen 18 2021, 20:15 Předmět:
za něco podobného mě vyhodili ze školy, paní soudružka učitelka v občanské nauce na téma vlastnictví výrobních prostředků, dala otázku zda si může dělník koupit soustruh a já se s ní hádal, že klidně může když na něj našetří. Ovšem podle soušky mohl vlastnit výrobní prostředky, jen stát, nebo zlý kapitalista. Naštěstí po čtrnácti dnech se mě pár soudruhů zastalo na stranické schůzi a já se mohl vrátit.
Naposledy upravil bu2520 dne čt březen 18 2021, 21:10, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32491 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt březen 18 2021, 20:15 Předmět:
Zkratka VUML se taky tehdá vykládala jako "Vulkanizované Učení Marxismu-Leninismu" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: čt březen 18 2021, 22:40 Předmět:
Pekné blbiny sú v tom článku, jazdil som s obidvomi značkami áut, tak viem porovnávať. Žigul mal karburátor, W123 mal nepriamy vstrek, žigul mal priemernú spotrebu benálu nad 10l/100, benzín W123 žral okolo 9l/100. Spotreba motorového oleja u žigula bola štvor a viac násobná ako W123, nehovoriac o rozdiele výkonu motora, kde u obsahu 2,3l benál bolo 100kW. Ešte autor zavádzal aj pri kolesách, žigul mal síce 13" kolá, ale W123 mal 14" a širšie, takže aj tá brzdná dráha mohla byť kratšia, spolu s vyššou váhou auta o cca 300kg. Piáno som odstavil pred troma rokmi kvôli korózii kastne, motor fungoval bezvadne až do konca, to už malo úctyhodných 36rokov a cez 500tis. km. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7774 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt březen 18 2021, 22:42 Předmět:
Nesmíš to brát vážně. No a co jsem na článek (dle stylu humoru pěkně blbý, zřejmě to psal někdo, kdo z té doby nic nečetl) nahlédl, tak to srovnávali s ropákem (240 D), ne s benzínem. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32491 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 19 2021, 4:38 Předmět:
pepik9 napsal(a):
Ten SM je číslo 51, tedy poslední v roce, a to je v posledních letech vždycky psaný v nadsázce a pokus o humor.
Přesně tak, kdybyste si přečetli i tu diskusi pod tím oskenovaným článkem (má jen 9 postů, nic dlouhýho), tak byste to taky dostali z první ruky:
zakladatel vlákna testone ve SM napsal(a):
scan článku ze Světa motorů č. 51/2016 o srovnání Žigulíka a MB W123 (piano) připravovaného do tisku ve Světě motorů v r. 1984
A dostal následující odpovědi:
r4cv napsal(a):
bezohľadné kapitalistické brzdy sú problém a rozdiel rázvoru 27mm na jednom aute zo ZSSR nebráni jeho používaniu. zasmial som sa dobre
GeeSnake napsal(a):
Až na to, že celé to číslo vyšlo jako odlehčení předvánočního shonu. Čili ...
(tady to je modrý na bílým)
dál chb napsal(a):
hezky je na tom vidět, že když se trochu chce, jde zdůvodnit cokoliv
- a nemívám pocit, že by dnešní komerční články o autech (a nejen) byly o mnoho pravdivější.
4rest napsal(a):
Já nevím, ale asi nejdůležitějším ponaučením z tohoto článku, je že pokud řídím plně naloženou Avii, a přede mnou zastaví Mercedes, tak jej asi nabourám
Zajímalo by mne jaký by byl rozdíl, kdyby místo Mercedesu zastavila třeba škoda 120, to by jí ta Avie, asi také nabourala.
hobbyrobot napsal(a):
(cituje post GeeSnake) Už jsem se lekl, že na to naletí všichni.
Ale pamatuji se na test Renault 8 vs. Škoda 1000 MB, který vyšel v roce 1964 (tuším) v Technickém magazínu, který byl převzat ze západoněmeckého Hobby a v němž se psalo, že Francouzům bude ještě dlouho trvat, než dokáží dosáhnout kvalit československé Škodovky. Pak ovšem v ČSSR zvítězilo politické myšlení nad konstruktérským umem a bylo vymalováno...
Mimochodem, Technický magazín byl až do roku 1970 velmi objektivní časopis, poté už - díky nastupující normalizaci - byl pochopitelně plný pozitiv a sociálních jistot.
Další posty už jsou potom jen na téma nejrychlejšího Safety Caru na světě (Avie na českých silnicích) a čím vším byla kde a kým předjeta. Poslední post to ovšem rozštípne dokonale:
fmodel napsal(a):
Předjet safety car je na černou vlajku
Ten mě přiznávám docela dostal ....
A ještě jednu věc, kterou jsem tam našel, bych docela rád vypíchnul - ale to je spíš do vlákna o velikosti a kapacitě akumulátoru. V TTD obou aut je uvedenej jak výkon alternátoru, tak i kapacita použitý baterie. Pro srovnání s dnešníma autama:
- žigul 21061 - řadový zážehový 4-válec OHC, objem 1 452cm³, kompresní poměr 8,5:1, nejvyšší výkon 55,4kW(75HP)/5600RPM, nejvyšší kroutící moment 106Nm/3 500RPM, ... alternátor 12V 560W (46A), akumulátor 12V/55Ah;
- mercedes "piáno" W123 "v dehtu" neboli 240D: řadový vznětový 4-válec OHC s komůrkovým vstřikem, objem 2 399cm³, kompresní poměr 21:1, nejvyšší výkon 53kW(72HP)/4 400RPM, nejvyšší kroutící moment 137Nm/2 400RPM (tohle tady mě docela zarazilo, 2,4-litrovej dehet má 137Nm a můj benzínovej 1,4-litru Drobek má 136Nm, ano, je tam rozdíl 20 roků vývoje, ale že ten dehťák tehdá fakt tolik netahal...???) ... alternátor 12V 660W (55A), akumulátor 12V/88Ah;
Hlavně ty výkony a ampéráže tehdejších alternátorů ve srovnání s kapacitou k nim přiřazovanejch baterek a spolu s faktem, že už tehdá ty auta stíhaly naprosto normálně dobíjet jsou docela třískavej argument hlavně proti těm "odporníkům" z řad rádobymechaniků a rádobyprodavačů ND, co bezostyšně lidem do očí nalžou, že auto vyrobený s baterkou 44Ah a osazený 70A nebo ještě výkonnějším alternátorem nebude stíhat dobíjet baterku s vyšší kapacitou ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7774 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá březen 19 2021, 8:50 Předmět:
Karle, netahal. Ten ropák je atmosféra a konstrukčně jde o motor ze 70. let (takže rozdíl ve vývoji je víc, než tebou zmíněných 20 let), byl dělaný spíš na robustnost a výdrž, než na nějaké výkony. To auto (240 D) měl známý a nutno říci, že se s tím jezdilo hezky. Jen jsi dosáhl nějakých 140 km/h a to byl strop. Víc ani ťuk _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32491 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 19 2021, 10:19 Předmět:
No tak si taky uvědom, že celohnilíkovej koncernovej motor 1,4 16V byl vyvinutej z golfáckýho litiňáku 1,3 (byť s hnilíkovou hlavou) a ten má kořeny taky v 70. letech. A vyrábět se první verze těch 1,4 se 40kW začaly někdy v roce 1991 vlastně okamžitě po tom, co koncern plně majetkově ovládnul Boleslavskou ŠA včetně její vlastní technologie tlakovýho lití motorovejch bloků z hnilíku, v roce 1995 už mělo VW Polo 16-ventilovou 1,4 s výkonem 55kW - a ty motory mají pořád stejnej "spodek" ... Prostě zaujalo mě to, litr objemu rozdíl a on 53kW/4 400RPM a 137Nm/2 400RPM jako ropák a já 63kW/4 500RPM a 136Nm/3 700RPM v benzínu ... Ale hlavně mě zarazil ten krouťák, výkon ani tak ne, jezdil jsem pick-upa felcku 1,9D (taky bez turba) a ta měla taky výkon jen 47kW - ale krouťáku na rozdávání, ta vytáhla i zapadlej traktor ... Tam dělá určitě svoje i to, že ten motor v merce byl(je) s nepřímým vstřikem do vírový předkomůrky, u nás tyhle motory končily v "ereně" v půlce 50. let, její nástupci "sedm-set-šestka" i "vejtřaska" už měly ropáky s přímým vstřikem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7774 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá březen 19 2021, 10:30 Předmět:
Komůrkový ropák zas měl krásně klidný chod, ten medvěd se při běhu netřásl, nerachtal a běžel hezky plynule.
V době, kdy ten medvěd byl "aktuální" moc osobních ropáků nebylo, tím spíš takhle velkých. Dělal to Peugeot (2,1D), Ford (2,3D, to mělo asi 48 kW), Renault měl 2,1 D/TD, jinak nic moc výběr. Všechno to mělo nepřímý vstřik.
Ropáci přišli do větší módy až později, v druhé půli 80. let. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18314 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá březen 19 2021, 11:03 Předmět:
Měl jsem ropnýho atmosféráka 1.9 P405 Combi z roku 1989. Koupil jsem ho 2 roky starýho a nalítal na něm 170 tisíc a pak si ho vzal kámoš. Je to až na zadní nápravu nesmrtelný auto, jezdí s ním dodnes do práce, motor původní, 550 tisíc. Opravuje se to kladivem a izolačkou.
Součastný ropáci tohle nezvládnou ani náhodou. _________________ Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.