To potom doma vytahuješ i síťové šňůry ze zásuvky a přeměřuješ, jestli tam je opravdu 230V
Za dva roky jsem si zvykl tomu důvěřovat, nebyl důvod k opaku (při pár přeměření jiným tlakoměrem). Zajímavé je, jak se tlaky mění vlivem jízdy, venkovní teploty apod. V létě vím, že např. před dovolenou, kdy se přemisťujeme dlouhou jízdou, tak nemusím tolik dohušťovat, protože po půl hodině na dálnici tam je tlak o 30 kPa vyšší. A při nižších teplotách, které za chvíli nastanou, už před vyjetím z garáže vidím, že to chce 20-30 kPa dohustit. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Založen: Mar 02, 2007 Příspěvky: 717 Bydliště: Štatl
Zaslal: čt říjen 26 2017, 14:31 Předmět:
Až se mi vybijí baterie, tak to budu muset taky řešit (snad nejdřív za 4 roky...) Snad tam půjde ta baterka nějak vyměnit _________________ Eletrika je sviňa, kope a neni vidět
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3412 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: čt říjen 26 2017, 15:37 Předmět:
Jsem rád, že na nás zákonodárci pamatují a protlačilo si to lobby za povinnou věc. Kdyby to nabízeli jako příplatkovou výbavu neřeknu, ale srát do auto kdejakou krávovinu je přinejmenším trochu kontraproduktivní.
Ještě pochopím vyhodnocení z ABS čidel, která tam dnes stejně už být asi musí.. Ale měnit baterky ve ventilcích?
Tím, že je to nalepeny na disku, nerve se to odstředivou silou?
Taky mám sen, že budu svému autu rozumět do puntíku
Založen: Sep 28, 2013 Příspěvky: 895 Bydliště: Praha- východ
Zaslal: čt říjen 26 2017, 20:36 Předmět:
Jj, na každý snímač extra měřící přístroj a kontrolku, a na kdeco zvláštní spínač pak to bude hi-tech a cool kokpit jako tady na fotce.
Ale zase je to všechno pěkně pod kontrolou
Mám nápad, co takhle zavést i v autě "živák" - tlačítko bdělosti. Pokud po zaznění houkačky řidič nestiskne tlačítko, auto samočinně zastaví
Zdravím,jak dlouho vydrží baterie v těch "vymoženostech" na měření tlaku.Mám možnost koupit alu disky,jsou cca 5 let staré,majitel tvrdí že vše je funkční
U mě se zobrazí, v případě nízkého napětí baterie ve ventilu, jen hláška na diagnostice. Na přístrojovce nic.
Ty lepší kousky posílají i teplotu a třeba při jízdě na dálnici, kdy teplota v pneu vyleze vysoko a zároveň je v pneu vyšší tlak, tak to upozorňuje, že se má zpomalit.
Ventil nevysílá aktivně celou dobu. Ale většinou jen za jízdy, tj. spouští se otáčení kola asi od rychlosti 20km/h. Po 20 minutách klidu se přepíná do režimu spánku. Další možností spouštění vysílání je prudký pokles tlaku v pneu.
Takže hodit ventily do rezervy nebo někde jinde, to není řešení. Je to vidět i když se vymění kolo za rezervu, tak po 20 minutách mi ukáže, že ventil přestal vysílat.
Nové ventily nezačnou vysílat samy od sebe po namontování a třeba rozjetí na 20km/h. Je potřeba je aktivovat budičem. Ty jsou postaveny na frekvenci 125kHz. Záleží ale na kódování a obsahu zprávy. Existuje několik standardů.
Ventil komunikuje s autem na frekvenci 433MHz, stejně jako třeba dálkové zamykání. Opět existuje několik standardů.
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3366 Bydliště: Brno
Zaslal: čt duben 01 2021, 10:03 Předmět:
Ty čidla jsou tak šikovně udělaný že nejde nedestruktivně baterku vyměnit, u mého auta s číčou na kapotě. Prostě chujovina. A tím že jsou na disku na čtyřech kolech tak je trochu problém se k nim dostat když bydlím v paneláku a nevlastním pneuservis. Auto mi nesdělí stav baterie bez diagnostiky, jestli opravdu fungují všechny u vozu z roku 2003 se mohu jen domýšlet. Na displeji to chybu nehlásí. To se zjistí až nastane změna tlaku v pneu a tím i možná nebezpečná situace. Ale to muže být pozdě.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5220 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: čt duben 01 2021, 10:45 Předmět:
Mám fakt blbý nápad: všetky 4 čidlá napchať do malej plastovej fľaše, uzavrieť ju vrchnákom s ventilom, natlakovať, a pripevniť ju niekde do motoru o čosi čo sa otáča. _________________ Prichytené vrchnáky na PET fľašiach ma štvú, tak fľaše odovzdávam zásadne bez nich. (Mysleli to dobre ale dopadlo to ako vždy.)
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt duben 01 2021, 12:19 Předmět:
Já jsem na to kdysi nějakýmu chlapovi vyráběl "aktivátor". Tam žádná baterka nebyla, leda tak kondík, na 125kHz se tam poslala jen nosná, ale docela solidní výkon, a na 433MHz to odeslalo tlak a kdoví co ještě. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7131 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: čt duben 01 2021, 12:38 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
A jsi si jist, že to měří absolutní tlak, ne tlakový rozdíl mezi vnitřní a vnější stranou?
To by se tam někudy musel přivádět tlak vnější strany.
A jediné takové místo je skrz ventilek.
robo napsal(a):
až nastane změna tlaku v pneu
Takové změny lze docílit i pomocí pumpičky. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4537 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: čt duben 01 2021, 12:48 Předmět:
Můj nápad byl, kousek trubky na vodu, jeden konec zavařený na pevno. Duhý se šroubením ve kterém by byl ventilek. No a dovnitře nandat všechny čtyři elektroniky, zašroubovat a natlakovat.
Ale teď jsem na rozpacích. Jestli to potřebuje údaj o otáčení, co by to dělalo když by tam ty data nebyla. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5220 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: čt duben 01 2021, 18:41 Předmět:
Aký rozdiel? Podľa obrázku elektroniky čo tu je tam je čip s jednou dierou, ktorý meria tlak okolo neho. Nejaký vonkajší atmosferický tlak ho nezaujíma, ten možno meria iný čip v riadiacej jednotke. Skrátka tam nevidím dva senzory tlaku. _________________ Prichytené vrchnáky na PET fľašiach ma štvú, tak fľaše odovzdávam zásadne bez nich. (Mysleli to dobre ale dopadlo to ako vždy.)
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.