Zaslal: so duben 03 2021, 22:26 Předmět: Zapojení motoru stěračů
Dobrý den chtěl potřebuji motor k regulaci a napadl mě motor ze stěrače auta. Vím že u starých není problém se zapojením ale bohužel žádný takový tu nemám tak jsme koukal že bych koupil "novy" na nějaké starší auto třeba octavia I ale nevím jeslti zapojení bude furt jednoduché třeba jako u škodovky 120. Jde mi hlavně o to jeslti uz neraguje pouze s nejakou jednotkou z auta.
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1801 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: so duben 03 2021, 22:35 Předmět:
Tam se toho moc nemění, ve spojení s PWM regulátorem lze dostat otáčky skoro od nuly (ne úplně) do maxima s odběrem naprázdno kolem 1A. Při plném otevření.
Stieračové motorčeky sa líšia len spôsobom chodu na nízke otáčky. Jeden typ má zníženie otáčiek cez predradný odpor, druhý typ - má pridaný tretí zberač-uhlík na komutátore pod iným uhlom. Zapojenie je identické. RJ sa stará možno len o cyklovač, prípadne ešte otáčky cez PWM, ale to je pre teba asi nepodstatné.
Riadenie budeš mať zrejme svoje ako píše jardafiala.
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 793 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: ne duben 04 2021, 9:12 Předmět:
Tak například motorek stěřačů přední na OII má v sobě procesor a s ŘJ komfortu komunikuje pomocí 1-wire (LIN). Do motorku vede stálý +, kostra a LIN nic víc. Tak bacha na to. Jinak obyč jednoduché motorky má felicia, favorit
Nebude. To je práve ten s riadiacou jednotkou stieračov.
p.s.Pardón, beriem späť. 1U je oktávka 1.generácie. Tam je ešte klasika. Zmiatlo ma v popise Octavia II. OII má 4 pólový konektor a zapojené len 3 piny. 1-mínus, 2-plus a 4 LIN.
OI z odkazu je zapojený 1-1 plus rýchlosť, 2-2 plus rýchlosť, 3-plus pre dobehový spínač, 4-mínus
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19766 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne duben 04 2021, 9:44 Předmět:
Kdybys napsal do profilu aspoň rámcově, odkud jsi, určitě by se v okolí někdo našel, komu se nějaký stěračový motorek doma nudí, protože si ho schoval z rozebírání prvního auta, ale do druhého auta ho nepotřeboval a má už zase jiné. Nebo z jiného obdobného důvodu.
A nejspíš by ho dal i zdarma nebo za nějaký půllitrový kolek.
A vůbec nejjednodušší, když to chceš řídit přes PWM, je motorek ze zadního stěrače, ten je jednorychlostní. Má vyvedené jen napájení motoru (druhý pól bývá bez vývodu, protože je na kostře) a dojezdový spínač, který nejspíš na nic potřebovat nebudeš.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32491 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 04 2021, 9:53 Předmět:
Jardo bacha, spousta aut má zadní stěračovej motorek zapojenej obráceně, tj. má přivedený stálý plus 12V a rozbíhá se ukostřením drátovýho vývodu, aby se dal rozbíhat třeba i přes převodovkovej spínač couvacích světel! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7774 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne duben 04 2021, 10:35 Předmět:
Jojo. Ford Fusion (2009). Když setřu přední okno (jedním klepnutím do páčky), nebo jsou spuštěné stěrače vpředu a zařadím zpátečku, tak to setře zadní okno. Celkem šikovné. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Koncern to vie. Aj spoínaná OII. Ale robí to riadiaca jednotka, nie je to že priamo spínač spiatočky privedie napätie na motor stierača. Nastavuje sa to kódovaním v danej jednotke. Info o zaradení spiatočky si berie zo zbernice aute. Proste riadiačka číha, až si sa objaví na zbernici info o zaradení spiatočky, z dažďového senzoru v čelnom skle sa dozvie že prší (alebo sú zapnuté predné stierače, už neviem presne) a následne zotrie zadné okno.
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 633 Bydliště: Liberec
Zaslal: ne duben 04 2021, 11:38 Předmět:
Hill napsal(a):
A vůbec nejjednodušší, když to chceš řídit přes PWM, je motorek ze zadního stěrače, ten je jednorychlostní. Má vyvedené jen napájení motoru (druhý pól bývá bez vývodu, protože je na kostře) a dojezdový spínač, který nejspíš na nic potřebovat nebudeš.
Většina motorků zadního stěrače má dnes v sobě klikový mechanismus, takže se netočí, ale pootáčí sem a tam a stěrač je upevněn přímo na ose těla "motorku". Na otáčení se jednoduše použít nedá.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.