Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5082 Bydliště: Brno
Zaslal: po duben 05 2021, 16:57 Předmět: K čemu je dobrý prošlý TP k Jawa 20?
Dobrý den,
omlouvám se, ale sekce "Hvězdná pěchota" už tu asi není, tak to dám sem.
Brouzdáním po Aukru jsem narazil na to, že se mj. prodávají prošlé techničáky na Pionýry Jawa 05, 20,21 za celkem velké peníze. Třeba až za 3 tis. kč.
V techničáku je razítko "ZRUŠENO". K čemu to je kupci dobré? Za co dává tolik peněz?
Prodal se třeba i TP na Jawa 20,21,23 bez razítka "Zrušeno" třeba za 3800Kč. Tam bych to spíš chápal, i když mi není jasné, jestli a jak se to dá zlegalizovat.
Neviem ako u vás, ale u nás platí asi 3 roky nový cestný zákon, kde takéto vozidlá so zrušeným TP idú znova prihlásiť na biele značky. Jediná podmienka je jasný pôvod a nadobudnutie vozidla a nesmie byť v minulosti oficiálne zrecyklované. Postup je veľmi podobný a stojí to rovnaké peniaze, ako pri individuálnom dovoze vozidla zo zahraničia. To znamená kontrola originality, technická kontrola, úrad dopravy a dopravný inšpektoriát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 05 2021, 17:31 Předmět:
U nás by to do normálního provozu neprošlo, protože vozidlo schvalovaný do provozu musí plnit ekologický předpisy €urochujstánu platný v době uvedení do provozu - jakmile ale bylo jednou vyřazený z evidence, muselo by pro dnešní uvedení do evidence splňovat €uro6 nebo vyšší jako by bylo nově vyrobený, což u chrchla spalujícího benál s M2T v poměru 33:1 (předepsaná koncentrace od výrobce) absolutně nepřichází do úvahy už jen kvůli nespáleným CHx. Nejmodernější dvoutakty, kterým se daří plnit €uro4, mají mazání stejný se 4-taktama, oběžný tlakový z nádrže a jen malá část oleje se spaluje, celkově to vychází na poměr přibližně 80-100:1 - a ty ještě musejí mít aspoň neřízenej katalyzátor, aby neprodukovaly CO a NOx. Jedinej důvod, proč se u nás kupujou "odhlášený" papíry je převod do veteránskýho stavu - na to je výjimka ze zákona, do veteránský kategorie jde po přezkoumání a odsouhlasení stavu se stavem v době vyrobení přihlásit na "veteránský značky" (bílá tabulka, zelený znaky, první písmeno vždycky "V"), respektive pro legalizaci zdroje náhradních dílů - hlavně rámů. Kdekoliv jinde na světě taková zabejčenost neexistuje, všude jde přihlásit "na čísla" do běžnýho provozu doslova a do písmene i parovůz páně Cugnota, jen v našem €urochujstánu direktivně řízeným z nám všem tak drahý (často až předražený) Brusele to je tak, jak to je. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Na veteránské značky techničák nepotřebuješ.
Počítám. že takový techničák pojede do Polska nebo na Slovensko. Tam se stroj přihlásí zpátky na papíry a sem doveze _________________ Internet - metla lidstva
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2616 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po duben 05 2021, 20:16 Předmět:
Ano, není to nutnost. Komisaři jsou však rádi, když nějaká dokumentace je. Nutnost je doklad o nabytí vozidla.
Mimochodem vloni jsem našel takový techničák v dokladech po dědovi a hodil jsem ten techničák do kamen Ani jsem netušil, že by to mohl někdo chtít. A fichtl nebyl zrušenej, akorát byl pořád napsanej na dědu, který už 35 let nežije.
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2172 Bydliště: Oslavany
Zaslal: po duben 05 2021, 20:45 Předmět:
doslechl jsem se že se prý ty zrušený doklady dají použít na přihlášení v Polsku a později se takový motocykl (či auto) dají dovést do ČR či jiné země EU jako dovoz v rámci EU. Prý to jde s dokladama zaniklýma dřív než byl regist vozidel sjednocen pro celou EU. Osobně jsem nikdy nic takového nedělal, a ani nemám nikoho kdo by mi to potvrdil.
Za totality jsem se setkal s pojmem "oplechovat papíry". A nedávno jsem se setkal s nabídkou prodeje zbrusu nových Jaw s původními dvoutaktními motory. Ale byla tam podmínka, aby kupující měl platný TP na Jawu 350 a prezentoval to jako opravu s výměnou motoru (a asi ještě něčeho co má nějaké jedinečné číslo) - kvůli předpisům co nám milostivě dává C. & K. Slavná Evropská Ůnyje už novou motorku s dvoutaktem nelze zaregistrovat do normálního provozu. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 06 2021, 10:26 Předmět:
A bohužel jako nová motorka se bere i půlsta let starej fichtl, mezitím už odhlášenej z evidence = s techničákem s ustřiženým růžkem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 06 2021, 15:26 Předmět:
A co jsem napsal o kus vejš, Hubertusi? Tady nejde vůbec o uvádění motorek do provozu, tady se jedná o otázku, proč je zájem i o starý doklady od takovejch zrušenejch střepů ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Vozidlo sa nanovo neschvaľuje, jeho typ už bol v minulosti schválený. Ako som napísal, je to ako dovoz vozidla zo zahraničia. Tiež sa typ neschvaľuje podľa najnovších platných euronoriem, pretože už bol v minulosti schválený. To by si nedoviezol nič so staršou normou. Na Slovensku idú opätovne prihlásiť zrušené vozidlá len tie, ktoré majú pôvodné doklady vozidla, ktoré preukazujú prihlásenie vozidla v evidencii vozidiel v Slovenskej republike, alebo pôvodné tabuľky s evidenčným číslom, ktoré preukazujú prihlásenie vozidla v evidencii vozidiel v Slovenskej republike. Neviem, či toto český TP spĺňa. Tak možno to Poľsko, prípadne hovoria aj o Nemecku.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.