Zaslal: út květen 25 2021, 7:15 Předmět: Zásuvka pro přívěs chybí napětí
Ford Kuga, v 13pin zásuvce není napětí pro levý blinkr. Tažné zařízení bylo zakázkově montováno při koupi auta. Vývod k zásuvce je z nějakého připraveného konektoru, nebo se to tahá od zadních světel? Přechytralý displej na palubce oznámí připojení vozíku a vzápětí poruchu, ale po drátech jsem zatím nelezl.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 25 2021, 8:56 Předmět:
Pokud to umí rozpoznat připojení přívěsu, bude tam pravděpodobně přídavná řídící jednotka, která ovládá jen světla přívěsu. Každej výrobce ji má jinde, důvodem je možnost použít slabší = lacinější kabeláž do samotnýho auta. Pokud není k autu potřeba domontovat tažný, slabší instalace postačuje. Když je potřeba vlek, dodatečná ŘJ bere signál buď z původní instalace, nebo z CANu a svýma výstupama budí jen zásuvku pro vlečňák. U nejnovějších aut dokonce je nutný předem při objednávce zadat, jestli bude na auto někdy požadovaný namontovat tažný - když se to nezadá, fabrika udělá auto bez přípravy pro montáž tažnýho ve formě doplňkovejch výztuh kastle nebo třeba i s menším = lehčím chladičem motoru a největší průser je, že do takhle ojebanýho auta už pak U NÁS V KOCOURKOVSKU tažný nikdy nejde doinstalovat a schválit k provozu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4089 Bydliště: Zlín
Zaslal: út květen 25 2021, 16:22 Předmět:
Zrovna minulý týden jsem opravoval ŘJ zásuvky vozíku z Fordu C-Max nebo něčeho takového. Od žárovek zadních světel je přivedeno napětí do plošňáku, který obsahuje Atmel, dva výkonové IO (zřejmě se čtyřmi MOSFETovými stupni uvnitř) a relátko. Deska fungovala jako tupý opakovač - přivedením napětí na vstup sepl příslušný výstup. Napájení výstupů bylo zajištěno samostatným přívodem 12 V. Spínací kontakty relé byly vyvedeny na samostatný konektor, který v autě nebyl k ničemu připojen (možná to mělo sloužit k vypínání parkovacích senzorů po připojení vozíku). Dále deska obsahovala dvoupinový konektor, jehož zkratováním se všechny výstupy vypnuly. Ten byl rovněž nezapojen.
Závada spočívala v tom, že do desky, která je umístěna někde mezi sloupkem a podběhem, zateklo a shnil stabec 7805 a pár dalších součástek okolo. Kupodivu to po výměně zničených součástek fungovalo. Účelem celé šaškárny bylo asi jednak ušetřit na kabeláži ke světlům, jednak umožnit vyhodnocení spálené žárovky na autě i při připojeném vozíku.
Tady to asi bude trochu jinak, protože ta moje jednotka neměla žádné komunikační rozhraní, přes které by mohla vypisovat na displej poruchy.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 25 2021, 19:40 Předmět:
Kontaktuj Jirku Blechu = GeorgeB. Má i webovou stránku, je z Pardubic - Svítkova. Specializuje se na autotroniku, měl by umět poradit minimálně kde hledat ten přídavnej ovládací krám. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Auto bylo v dubnu rok staré (datum schválení technické způsobilosti), tak to asi bude model 2019. Prase aby se v tom značení vyznalo.
Výslovně model v TP uveden nikde není, jen ty sáhodlouhé verze a varianty.
Až z majitele vyleze, jak dlouho a jestli vůbec je na instalaci tažného zařízení záruka, tak podle toho se v tom ev. začnu vrtat. Montáž tažného zařízení byla součástí konfigurace při kupování vozu.
Jsem z těch progresivních nadupaných moderností znechucený, hlavně že tomu po první zimě masivně rezne výfuk.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.