ahoj,
hledám někoho kdo mi za mírný poplatek proměří baterii v elektrokole.
V Praze. jedná se o baterii Apache R7 48V 12,8 Ah, 614Wh
baterie obsahuje aku pack5 články LG a nabíjecí jednotku BMS
Baterie se chová takto.
současný stav : když ji dám na nabíječku , nabíječka svítí zeleně - plně nabito
(mám ještě jednu stejnou baterii a ta i hned rozběhne nabíjení)
po zapnutí na elektokole se baterie zapne a zase vypne jako vybitá
poslední tři nabíjení :
třetí : po připojení na nabíječku se nabíjení nespustí automaticky ,musím zapnout baterii, což nedělalo, najel jsem 15 km
druhé nabíjení :to samé , nechal jsem ji na nabíječce den, kupodivu se nabila a najel jsem 48 km
první : už nejde nabít ,hlásí pořád nabito ale je vybitá
myslím že články nejsou K.O. pořád jsem dobíjel a nevybíjel do mrtva, tohle začalo dělat najednou a myslím že je to tou jednotkou BMS.nenašel jsem tam bohužel žádnou pojistku což mě překvapilo
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8084 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: so srpen 28 2021, 20:30 Předmět:
Měření bez zátěže nic neodhalí. A jak píše rnbw, balancer si hlídá jednotlivé články. Pokud jedna sekce vybočí z tolerance, driver celou baterii odstaví. A někdy si to pamatuje a už ji ani nedovolí nabít. Skutečný zátěžový test baterie by znamenal kompletní demontáž, rozpojení jednotlivých sekcí, zátěžové měření a kontrola kapacit. Což otázka několika dnů páč články se nabít a vybít za pár hodin nedají. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
já jsem v rámci svých možností akorát změřit napětí na výstupu z baterie. ta vypadá nabitá 53,1 V. nicméně po zapnutí baterie a displaye se sice na displayi ukáže plné nabití ale po půl minutě se display vypne ,jako by byla baterka mrtvá. mám ještě jednu stejnou baterku a tam je vše ok .takže displayem to nebude.
no a baterka se opět vzpamatovala, zapojil jsem ji na kolo a už hodinu a půl točí motor na plný výkon a neubyl ani dílek.jakoby když ji nechám dva týdny odležet tak najednou šlape. nevím opravdu čím by to mohlo být. vím že se to nemá ale nepomohlo by odstřihat ty malé drátky co ovládají tu baterku (viz velké a malé konektory a kabely)
něco prostě tu baterku musí odpojovat.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18827 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po srpen 30 2021, 6:41 Předmět:
No místo odpojení získáš tak , že budeš měřit napětí současně dvěma Voltmetry , jením přímo na vývodech aku z článků a současně na výstupním konektoru z aku . Pokud zmizí jen napětí na konektoru , je problém v ochraně , pokud současně na vývodech aku , je vadný spoj mezi články . Vadná ochrana je velice méně pravděpodobná .
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15706 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po srpen 30 2021, 7:51 Předmět:
Jak psal, tak vše už funguje což znamená, že není nic vadné a spravilo se to "samo". Protože do toho rýpal, ale nic neopravoval, tak se špatný spoj (někde) opět spojil a pojede to do prvního výmolu na cestě. Teď jen najít to středisko blahobytu.
ano, zní to velice logicky. když pouštím motor doma a mám zavěšené kolo, nejezdím přes výmoly tak to běhá a jak budu jezdit tak to zas chvíli půjde a chvíli ne. budu měřit kromě konektoru i na drátech uvitř před konektorem .no a řekl bych že to může být v těch drátech co vedou do konektoru ale ty jsou stejně nějaké zastavené do asfaltu to nevím jak bych opravil. myslím tím obrázek "kabely do zdířek" jak jde kabel zevnitř do konektoru . tam bych to asi nebyl schopen opravit
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3573 Bydliště: Havířov
Zaslal: po srpen 30 2021, 15:21 Předmět:
jery napsal(a):
no a baterka se opět vzpamatovala, zapojil jsem ji na kolo a už hodinu a půl točí motor na plný výkon
Opravdu na plný výkon, nebo je kolo v luftu a točí maximální otáčky? Druhý případ není plný výkon, je to "malinký výkonek", to pak není divu že neubude ani dílek, ale hlavně že při malém proudu se závada neprojeví. Vidím to na nějaký blbý článek nebo prostě vyžitou baterii.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.