Zaslal: ne září 26 2021, 16:53 Předmět: Nejde zapalování Opel Corsa B
Dobrý den přeji. Mám problém se starou Corsou B, nejde zapalování. Svítí všechny kontrolky na palubní desce a nejde nastartovat, tedy startér normálně točí, ale motor nenaskočí. Zkoušel jsem zda hází jiskru a ne. Tedy jsem koupil novou indukční cívku a nic se nezměnilo. Měnil jsem i rozdělovač za starší a zase nic. Problém je v tom, že motor někdy běží bez problémů a pak vypadne a nejde s tím nic dělat. Stalo se mě to naposled při vjezdu do kruhového objezdu Musel jsem se nechat odtáhnout. Dovezl jsem to tedy do servisu a tam nic nezjistili, protože motor zrovna běžel. Nemůže někdo poradit, na co bych se měl zaměřit? Momentálně to zase nefunguje. Už jsem z toho na nervy. _________________ Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32491 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 26 2021, 18:19 Předmět:
Může to dělat imobilizér. A ještě kupa dalších příčin. Je potřeba pečlivě přečíst paměť závad, i těch sporadickejch a porovnat jejich výskyt s objevením nefunkčnosti. Pak půjde od něčeho začít ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 870 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: ne září 26 2021, 18:52 Předmět:
Na Oplech imobilizer většinou dovolí nastartovat, ale pak hned motor zdechne nebo nedovolí, ale potom na palubovce bliká kontrolka s klíčkem. Aspoň tak jsem to měl na Astře G(1998), což odpovídá věkem této Corse.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2599 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne září 26 2021, 21:01 Předmět:
To nemůže dělat immo. Když už jednou nastartuješ a pokud motor po vteřině nezdechne, tak už kvůli immo nezdechne. Jakmile je jednou v ŘJ povolen start, tak za jízdy už je imobilizér mimo mísu.
Může dělat kraviny spínací skříňka, vypálená pojistková skříňka, nebo zelenina ve štekru, nebo v drátech. Na dálku to bohužel nikdo nezjistí. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32491 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 26 2021, 21:45 Předmět:
Sandal napsal(a):
To nemůže dělat immo. Když už jednou nastartuješ a pokud motor po vteřině nezdechne, tak už kvůli immo nezdechne. Jakmile je jednou v ŘJ povolen start, tak za jízdy už je imobilizér mimo mísu.
....
Jenomže těch příčin NAJEDNOU může bejt víc - a immo se může podílet jen na některejch případech, kdy nedojde vůbec k nastartování. Není to samozřejmě běžný, aby se vyskytlo několik stejně se projevujících závad naráz v souběhu, ale úplně vyloučit to nejde. Prostě jednou nenatočí kvůli immo a jindy kvůli ucpanýmu vstřiku - například. Prostě musí se to projít VŠECKO. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
S Corsou B jsem měl tu čest v rodině. A opravdu tam imho dovolil nastartovat a po chvíli chcípl. V Oplu v tom vyměnili kde co. Pak jsme přišli, že někdy jsou ručičky budíků mrtvé a správným úderem naskočí. Takže otočit klíček, když byly mrtvé úder a pak start..... No jezdili tak než ji nechali sešrotovat. Ale byl to nějaký diesel.
Edit: snímač na klice, kabeláž, kostření řj. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2599 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po září 27 2021, 14:59 Předmět:
Jo, mohl to být motor 1.5 nebo 1.7 D Isuzu s předkomůrkou. Hovn o to jelo, ale výdrž motoru vynikající. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2051 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: po září 27 2021, 20:09 Předmět:
S tím jsem si užil u Kadetta, zlobil zesilovač zapalování v rozdělovači.
Párkrát se mi stalo, že jsem přišel z nákupu pěšky, jelikož jsem nenastartoval. Po ca hodině ale motor již nastartoval na první dobrou.
Ten zesilovač , jak i potvrdili od Opla, byl dost poruchový, hlavně po zahřátí, za studena problém nebyl. Zesilovač stojí kolem 300 Kč.
Týká se pochopitelně benzinového motoru.
Pánové, děkuji za vysvětlení a za tipy.
Dvorak: ten zesilovač zapalování jak píšeš a podle
https://www.euautodily.cz/dil/topran/2726900
není na rozdělovači, ale na samostatném chladiči pod indukční cívkou. Konektor na rozdělovači má jen 3 piny. Každopádně ještě jednou děkuji za nakopnutí. Když nepochodím v servisu, tak to objednám. _________________ Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.