Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2078 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: čt říjen 14 2021, 10:01 Předmět: TPMS
Zřejmě mi po pěti a půl roce odchází baterie v čidlech TPMS, nové ventilky stojí kolem tisícovky za kus. Dá se to někde sehnat levněji ? Nebude problém s kompabilitou, pokud to nebude originál.? je to pro Hyundai i30.
Díky.
U jiné značky jsem si koupil jedno náhradní čidlo a vyměnil za čidlo s vybitou baterií. To s vybitou baterií jsem kuchnul a CR2450 vyměnil za novou. Nyní mám připravené další náhradní čidlo a tak to budu dělat dál.
Pouze jsem gumu sfoukl, dvěma ručními svěrkami jsem ji u ventilku zmáčkl a TPMS čidlo vyměnil. Potom jsem gumu nafoukl kompresorem a kolo namontoval na auto, do půlhodiny to bylo hotové.
První čidlo (mám jich 8x na letních a zimních kolech) odešlo na letních na jaře, kde tři zbývající fungují. Koncem měsíce budu kola přehazovat, tak uvidím, jak na tom budou ty zimní.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 14 2021, 18:10 Předmět:
dvorak napsal(a):
U nových aut již tato čidla nejsou, tlak v pneu je snímán na jiném principu -nějak z otáček kol.
Normálně nepřímou metodou ozubeným kroužkem v ložisku kola, snímání otáček je nutný pro funkci ABS - pokud se jedno kolo začne výrazně odlišovat od ostatních, protože vinou úniku náplně se mu zmenšil obvod (doslova splaskla guma), vyběhne na palubku hláška o poklesu tlaku. TMPS měří tlak přímo, tlakovým čidlem s bezdrátovým přenosem z ventilku do systému kcháru. Ta nepřímá metoda si během prvních metrů rozjezdu po každým startu nakalibruje frekvence z jednotlivejch kol a pak hlídá změnu otáček nesouvisející s natočením volantu (aby to neřvalo v každý zákrutě, kdy vnější kolo vinou delší dráhy nabere vyšší točky)... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jo VW původně ty vypínače světel dělal pro tanky, ale udělali toho hodně na sklad a byla škoda to vyhodit.
Edit: jinak ano je to levná ojebávka od VW group a možná pár jiných výrobců aby splnili nařízení EU. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 815 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: pá říjen 15 2021, 7:11 Předmět:
TPMS jak se píše výše je přímé a nepřímé. Ten hyundai má přímé měření pomocí senzoru v kole a jiná cesta než výměna čidla nebude. Protože systém TPMS je ze zákona povinný tak výrobci vozidel neumožňují jeho dodatečnou odinstalaci. Leda vyndat přístrojovku a odpájet led diodu.
TPMS senzor můžeš použít i univerzální ale musí se naprogramovat. K tomu slouží zpravidla bezdrátový programátor který danému čidlu řekne jakým způsobem má komunikovat a zapíše do něj ID kod. Následně je většinou potřeba znovu nahrát ID kody do ŘJ což ten samý programovací nástroj taky umí. Pozor pokud by sis koupil senzor z druhé ruky tak musí být ze stejného vozidla a stejné generace, mezigeneračně je časté že je jiný typ komunikace a čidlo nebude na tvém voze fungovat. U nás umíme naprogramovat čidla značky Huf, alcar, cub, pokud příjde zákazník s tím, že si koupil nějaké čidlo, a je to značka ke které nemáme programátor tak má smůlu musí sehnat někoho kdo mu čidlo naprogramuje. Ze stránek alcar lze tuším objednat čidlo již naprogramované. Popřípadě čidlo originál ale to je u Hyundai dost peněz. Ty univerzály se pohybujou okolo 1000,-/kus pro zákazníka.
Pokud je auto vybaveno přímým měřením a na displeji vidím tlaky v jednotlivých kolech, tak o nich mám přehled, hned jak si sednu za volant a nemusím běhat s tlakoměrem kolem auta. Navíc se podle toho dá i foukat, takže přifouknu kolik potřebuji. Většina benzínek nemá funkční tlakoměr, což znamená na střídačku měřit a odfukovat.
Nevím, jak Hyundai dnes, ale starší ročníky měly také přímé měření, jenže tlaky nebyly nikde zobrazeny.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.