Cosi podobného jsme si od švagerka půjčili na fesťák jako powerbanku, ale po nabití dvou mobilů to zdechlo. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1387 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: čt únor 10 2022, 19:34 Předmět:
Ne. Podle popisu na jejich webu je to
"Akumulátor: Li-Ion 12 V (12 000 mAh při 3,2 V / 7 000 mAh při 5 V / 3 000 mAh při 12 V)" _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15735 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt únor 10 2022, 20:03 Předmět:
Tak si přečtěte, co tam píšou. Srovnávat to se startovacím akumulátorem, to je fakt úchylka. Raději se podívejte na YT, kde to opravdu už nezkreslují, ale píšou, že je to dané podle napětí. A taky je tam zobrazeno, co je uvnitř. Tomu byste asi dlouho nechtěli věřit, že? Zvláště, když to začne měnit svou velikost. I z baterie AA dostanu do zkratu 5 A, ale nepíšu, že je to má.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5097 Bydliště: Brno
Zaslal: čt únor 10 2022, 20:25 Předmět:
No to nevím, o proudu 12A jsi začal ty. V návodu není o proudu 12A ani zmínka. Patrně pro tebe "Ah" je to samé jako "A", jinak si to neumím vysvětlit. Ale nejsi sám. Spousta lidí to nerozlišuje.
p32 napsal(a):
Tak podle popisu by to mělo mít 12 V (12 Ah), což bych bral jako, že to dá při 12 V těch 12 A. 144 W?
Ale údaje v návodu jsou i tak poněkud nesmyslné:
citace:
Li-Ion 12 V (12 000 mAh při 3,2 V / 7 000 mAh při 5 V / 3 000 mAh při 12 V)
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15735 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt únor 10 2022, 22:10 Předmět:
Na jedné straně mi tady tvrdíš, že jsem s tím začal já a na druhé straně mi dáváš za pravdu. Takže se snad shodneme konečně na tom, že těch 12 V (12 Ah) to prostě nemá, ale jsou to jen spojené dva parametry k sobě. Pokud to bude k 3,2 V, tak zase 12 Ah je 12 A za 1 hodinu x 3,2 V = 38,4 W. Jestli je budeš odebírat tu hodinu nebo 5 minut, to je naprosto podružné podle přání každého soudruha. Prostě informace pro laika o 144 W je snad jiná než o 38 W.
A netvrď mi, že těch 12 A po tu dobu jedné hodiny to neudělá, když to tam tvrděj. Ano, těm dvěma telefonům bych docela i věřil.
Mimochodem, aby to nevypadalo, že se chci jen hádat. Je někde na YT video, kdy nastartovali auto jen na toto bez vybité baterky? Známej si to koupil před rokem a už rok o tom nemluví.
To už pred vyše 15 rokmi jeden známy vyrobil prístroj, čo naštartoval auto z jednej tuškovej baterky. Najprv zvyšujúci menič vyžmykal článok do superkondenzátora a ten potom na pár sekúnd dal potrebný prúd. Samozrejme, dnes je súčiastková základňa niekde inde.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34766 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt únor 10 2022, 23:29 Předmět:
Alkalicky AA clanok ma tak 2,5-2,8 Ah. Lenze pri akom prude? 50 mA? Pri 500 mA ma tak 1,5-1,8 Ah. Takze dve hodiny nabijal kondenzator energiou <1 Wh, ked zaratam ucinnost zvysujuceho menica 80%, tak dajme tomu 0,8 Wh. Ked kondenzator nabil na 14V, to je 57mAh alebo 205 As. Cize dve sekundy prudu 100 A. Teoreticky. Ako vyzera vybijacia charakteristika kondenzatora? A kolko energie pretecie do vybitej baterie?
P.S. 12V/7Ah olovena bateria z UPS sa da pouzit na startovanie, ak nie je bateria v aute uplne znicena. Stacia dva kusy drotu, nie prilis hrubeho (tak 1,5-2 mm²). Pripojit paralelne, chvilu pockat a startovat.
Hej, len baterku z UPS nekúpiš v prípade núdze na rohu v samoobsluhe. Možno tam tých článkov bolo viac. Ale pamatám si jeden. 100A potrebuješ na diesel. Na Feliciu stačí menej.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18477 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá únor 11 2022, 0:23 Předmět:
rnbw napsal(a):
12V/7Ah olovena bateria z UPS sa da pouzit na startovanie, ak nie je bateria v aute uplne znicena.
Kámoš na letišti tak dlouho nabíjel z auta baterky do elektroletu, až při odjezdu nenastartoval benzínovou Xsaru. Tak vzal ne úplně vybitej čtyřčlánek 4S1P LiPol 2,6Ah, přiložil jeho vývod na póly baterky a já mu nastartoval na dvě převalení motoru.
Mě chytl P405 s 1,9 atmosférickým ropákem pouze na blok 10S2P MiMh typ D Saft 9Ah, tedy 12V/18Ah. Původní baterka při startování ulítl v baterce propoj článků, úplná mrtvola. Po nastartování jsem NiMh odpojil vrátil a dojel asi 60 km domů. Cestou mi ale prasklo asi 6 žárovek, jedna na SPZ, druhá dvouvláknovka vzadu, obrysovka vpředu a zbytek podsvícení palubky. Asi přepětí či špičky v palubní síti bez baterky. _________________ Jirka
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.