Osobně si myslím, že by si zasloužil osud Mussoliniho, ale standardní ruský konec je být zavřen na dače. U něj spíš v krytu.
Rozdělení ISS asi možné není, i rusové, když uvažovali o výstavbě vlastní stanice, tak počítali snad jen s nejnovějším modulem Nauka. Ty dva základní jsou tak staré, že už je ani oni nechtějí. A v jednom je díra Navíc by mě zajímalo, jak by se to dělalo, co by s tím manipulovalo. Připojený Sojuz s nějakým přebytkem paliva namísto posádky?
Založen: Jul 09, 2020 Příspěvky: 319 Bydliště: jižní Morava
Zaslal: pá březen 04 2022, 22:53 Předmět:
Já se trochu divím, že už neprobíhají pokusy o stažení aktuální posádky dolů na zem. Ale i v tom asi bude nějaká ta politická taktika. Každopádně být tam na ISS já, tak mi asi moc nechutná jíst. Rusům může kdykoli jebnout v palici a odpálit pár konkurenčních satelitů, co jim furt koukají na tu mírostvůrnou kolonu. A pak to tam nahoře bude vypadat jako v Gravitaci.
Nevím jak to mají naplánováno, on ten návrat není úplně jednoduchý proces takže nějaké pokusy a experimenty v tomto procesu asi nejsou na místě. Pokusy ať si dělají na stanici. Nehledě že ty lety mají snad nějaký program a někdo se dívá na jejich rentabilitu. (Předpokládám že si tam pořád neválejí koule* a že taky občas něco dělají).
Jinak ať se vrátí každý ve svém plavidle, jak libo, tedy nevím jak ten Germán, ten bude asi rozpolcen ale to jaksi celá jeho vláda. Vlastně ten by se dolů mohl snést na nějakém bezemisním kluzáku, to by bylo stylové. Gryndyl.
*) ani nevím jestli je současná posádka pohlavně vyvážena a jestli tam nedochází k nějakému tomu gender gapu. Březen měsíc rovnováhy.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15592 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so březen 05 2022, 8:47 Předmět:
Tak bych chtěl vidět příští týden, co nám ukážou amíci za novinky za náhradu těch zastaralých levných ruských trubek. Každý tu má plnou hubu vlhkých snů o Americe, ale pŕitom neví doopravdy, jak to je a svádět to jen na nižší cenu ruských trubek se furt stejně nedá. Někdy mi to fakt připadá i s tím Muskem, že jeden opravdu dlouhý tirák se přece dá nahradit velkým množstvím pickupů, že?
Jednak mají Američani na ty motory licenci, takže kromě ceny jim nic nebrání si je vyrábět sami. Mezitím už produkce Muskových raket dosáhla takového množství, že je můžou nahradit. Ty motory byly využívány hlavně pro komerční lety, NASA na nich nezávisela nikdy a vojáci si v nejhorším připlatí za Deltu. Ta je spolehlivá a výkonná, jen je dražší.
Vtipné spíš na tom je, že když si je Rogozin nechá, může se na ně jen dívat. Kdysi sice ty motory vymysleli, ale dneska je neumějí využít. Stále jsou závislí na Sojuzech a Protonech, což je záležitost generačně starší. Podobné motory má jen Angara, ale ta se tak prodražila, že se tenhle program prakticky zastavil.
Ještě několik dnů lze shlédnout na ČT dokument o náhradě radioteleskopu Arecibo - nově v Číně FAST: Obří teleskop
"FAST vyhledává signály vzdálených objektů, které by pomohly odhalovat tajemství vesmíru. Tajemství, která umožní zmapovat nejen Mléčnou dráhu, ale také objasnit povahu síly způsobující rozpínání vesmíru. A možná dokonce dokáže zachytit vysílání mimozemských civilizací. Jeho parametry jsou skutečně závratné. Deset let práce tisíce dělníků, ocelový rám o hmotnosti 5600 tun má váhu pětadvaceti Boeingů 747. Reflektor parabolické antény zabírá plochu 150 000 metrů čtverečních. Zachycuje rádiové vlny přicházející ze vzdálených částí vesmíru. Přijímač s devatenácti multifrekvenčními anténami má takové rozlišení, jakého žádný jiný přístroj na světě nedosáhne. Realizaci tohoto obrovského projektu sledovali tvůrci dokumentu deset let."
Ten teleskop se jmenoval Arecibo a potřebuju rozměry ve Fábiích nebo fotbalových hřištích, s Boeingy nemám zkušenost _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
to Hubert_79: dal jsem to duplicitně do hlavního, protože dokument bude ke shlédnutí jen 4 dny a na konci tohoto vlákna to mnoho uživatelů nezaregistruje.
Pak toto smáznu.
;-] _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32208 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 21 2022, 18:48 Předmět:
kulikus napsal(a):
to workhard: Fábie má 0,5t. Zbytek si dopočítáš.
...
Kokos, ty jseš asi z Měsíce, co? Půl tuny mělo "topolino" a "nouvo" - neboli fiátky "pětistovky", už fiat 126 měl přes půl tuny (asi 580 kilo suchej s minimální výbavou) - a to se mu v Pšonsku říkalo "prcek" (maluch). Všecko ostatní už mělo víc, i bakeliťák čili tráboš měl 615kg suchej v "limuzíně" a 650kg v kombíku. Jinak jedničková fábule "krátká" se honosila přezdívkou "vydlabanej ingot", protože suchá vážila 1060kg - a v kombíku ještě o 100 kilo víc. Šáde mívala pohotovostku kolem 800-830kg, favorit krátkej 840kilo bez extra výbavy, 930kg kombík, felina 1,3 benzín na tom byla podobně, i když už měla samozřejmě i těžší varianty v podobě verzí s motorem 1,6 benzín nebo 1,9 dehet.
I proto, že vážila přes tunu "suchá" neprošla ve velkým na trh fábule "Junior" s motorizací 1,0 OHV neboli "tisícovkovej" motor s 3x uloženou klikou a rozvodem OHV, protože jeho 37kW a s bídou 80Nm krouťáku na tu váhu prostě nestačilo. Pár se jich sice vyrobilo, jednu dokonce provozovala místní autoškola "Bedla", ale velice rychle "šly do kopru" - ten motůrek na to prostě neměl. Na "jednačtyřku" převrtaná "jednatrojka" OHV z favorita/felichčije už bylo jiný kafe, i když to pořád mělo jen 3 hlavní klikový ložiska, už to aspoň umělo 40 nebo 50kW a odpovídající krouťák - než tyhle prehistorický koncepce převálcovala první trojhrncová "jednadva Hitlerova Tajná Pomsta", původně označovaná jako "1,2MPi". Rokem 2003 pak končí v Bolehlavi výroba aut s původníma OHV motorama koncepce pocházející z roku 1934 a dál už pokračujou jen celohnilíkový agregáty "Made in Koncern" ... mezi který se po létech vrátila kubatura 1,0 litru, ovšem v trojhrncový koncepci a "naladěná" v atmosférický verzi na chudších 48 nebo lepších 59kW (podle státu prodeje - oboje s krouťákem 93Nm) a s turbodopingem dokonce až na 70 nebo 81kW (slabší 175Nm, silnější celejch 200Nm krouťáku - jenže samozřejmě za jakou cenu ...) _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9688 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: po květen 23 2022, 8:46 Předmět:
Do vesmíru se zkrátka nepoletí, činnost ztrátová a to je kritérium, historický omyl.
Zvažte, od časů Gagarina (1961) se lítá na primitivní nosiče nafta s tekutým kyslíkem po jednom použití zahodit, návrat v očouzeném plechovém kontejneru na padácích a pomodlit se. Ne, tudy cesta ve XXI století nevede a škoda. Základna na Měsíci (1980) měla dávno stát - dodnes není, pilotovaný let na Mars 1999 (prognóza samotnýho A.C.Clarka) se nerealizuje - rozpočtové škrty. Soukromý sektor je fikce. Věnujme čas, síly a prostředky jinde. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.