a v jaké kategorii vozidel by to mohlo být zařazené? slyšel jsem totiž i názor že je to kategorie motorových vozidel LB což je "moped tříkolový nebo čtyřkolový" s rychlostí do 45km/h a výkonem do 4kW
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32363 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 18 2019, 15:43 Předmět:
Mám takovej pocit, že tam je nejvyšší povolená hranice rychlosti chůze - 6km/h a všecky ty jejich spolky se snažej dosáhnout toho, aby jim legislativci tu hranici zvedli aspoň na 12km/h (lehkej klus). Protože jenom tak můžou jezdit i po chodníkách mezi lidma a můžou třeba i dovnitř do krámu mezi lidi a regály. O nějaký rychlosti 40km/h a víc se u těch vozítek opravdu pro invalidy nedá mluvit - pokud ale jsou schopný takovej kvalt vytáhnout, pak samozřejmě patřej pod mopedy a platí pro ně stejná legislativa jako třeba pro babettu - včetně povinnosti mít na ně řidičák AM a jezdit na nich v blembáku typu homologovanýho pro motocykl. A v žádným případě by pak nesměly mezi chodce na chodník s výjimkou jeho přejetí třeba z cesty do garáže nebo na pozemek mimo cestu atd. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
měl KO baterky. Jedna baterky vyšla na cca 2500kč (12V 40Ah) a byly tam dvě klasický trakční
Ty baterie jsou zapojeny v serii a nabíjejí se najednou 24V nabíječkou (střed baterií nikam vyveden není kvůli hlídání napětí na jednotlivých bat.) Je toto řešení pro baterie ok? Přece nikdy nebudou ty baterie parametrově identické a už jsem se vícekrát setkal s tím že u takového vozíku byla vadná jen jedna ze dvou baterií. Řekl bych že baterie se časem musí, při tomto zapojení, napěťově rozhodit. I když asi se stejné zapojení baterií se používá třeba v autech s 24V instalací a tam to nejspíš i dlouhodobě nějak funguje.
Založen: May 06, 2006 Příspěvky: 469 Bydliště: Otovice u Karlových Varů
Zaslal: pá březen 15 2019, 15:24 Předmět:
Již několik let používám elektrické vozíky pro jízdu do přírody a k návštěvám přátel. Dnešní legislativa sice má stanovená pravidla pro institut elektrické invalidní vozidlo.
Podle toho nesmí být delší než 1 metr a jeho rychlost je do 6 km / h . Toto bylo stanoveno proto,že vozíčkáři jezdí po chodnících, v obchodech a mohou ohrozit chodce.
Vozíky mají možnost ovládat rychlost přepínáním na pomalou nebo rychlou jízdu. Rozjezd nebo zastavení je pomocí páčky na madle řízení.
Mimo invalidní vozíky se začaly vyrábět vozíky pro seniory. Toto je již běžná kategorie elektrických dopravních prostředků, která musí opět splňovat určitá pravidla. Seniorský
vozík nesmí mít u nás větší max. rychlost než 15 km/h. Nesmí na dálnici a silnice 1 třídy. Musí být vybaven reflexním označením. Jízda po silnici má stejná pravidla jako jízda cyklisty. Vozíky pro jízdu po komunikacích mají již běžně instalované osvětlení, směrová světla a některé i brzdová světla. V Anglii je max. rychlost vozíku stanovena na 12 km/h.
V Německu jsou tyto vozíky s registračními značkami a povinným ručením. I u nás se o tom tuto povinnost zavést diskutuje.
Pokud se jezdec na tomto vozíku chová obezřetně k účastníkům silničního provozu, uvědoměním si vlastních rizik a nebrání motorovým vozidlům jej bezpečně předjet.
Raději najede na krajnici a počká až za ním bude silnice volná a jeho jízda bude opět bezpečná, jeho chování ocení nejen motoristé ale i příslušníci policie.
Jezdci na vozíku s vyšší rychlostí než 15 km/h s omezením do 25 km/h musí mít helmy a bezpečnostní pásy.
Vozíky s rychlostí vyšší než 25 km / h jsou jako čtyřkolky se všemi povinnostmi pro provozování čtyřkolek.
Baterie řazené v sérii a nabíjené jedním napětím je možno chránit dnes již vyráběným tak zvaným balanciérem ten má za úkol nabíjet baterie rovnoměrně bez přebíjení jedné
na úkor nedobité druhé. Nevím ale jak by se toto zařízení chovalo v elektrickém vozíku.
Balanciéry byly vyráběny pro solární a záložní systémy.
Založen: May 06, 2006 Příspěvky: 469 Bydliště: Otovice u Karlových Varů
Zaslal: pá červenec 12 2019, 14:45 Předmět:
Podařilo se mi u Afikim Breeze S4 najet na jedno nabití baterií 105 km. Kombinace baterií GEL a LIFEPO4. Lion baterie mají dobrou vlastnost. Po vybití na nízkou hladinu, kterou hlídají balancéry, se po odpojení bez dobíjení ještě na nějaký kilometr zmátoří a umožní vyhledat možnost nabíjení. Lionky mají i rychlejší nabíjení většími proudy než GEL. Tím je i čas nabíjení kratší. Předpokládám, že po nahrazení i baterií GEL za Lion se dojezd zvýší na 120 km.To vyzkouším později až se gelovky opotřebí.Přidáním Lion baterií se o 16 cm zmenšil prostor pro nohy. Není to tak hrozné a nohy jsou v pohodě. Brání to trochu při nastupování. Při jízdě na silnici 2 třídy jsem bez problémů prošel i kontrolou policie. Funkce osvětlení, blinkry, brzdová světla, klakson, a max rychlost 15 km byly OK. Vzhledem k tomu, že na vozík není dodáván techničák, doporučuji vozit sebou kopii dokladu o nabití, pro případ důkazu, že jste vozík neodcizili.
Naposledy upravil Rostav dne ne červenec 14 2019, 12:26, celkově upraveno 1 krát.
Nekde na CT rikali ze pripravuji neco jako ridicak pro ridice techto sebevrazednych vozitek kde by se mela resit fyzicka a mentalni zpusobilost ridicu, znalost dopravnich predpisu apod. Nezbyva nez dodat, konecne...
Založen: Oct 30, 2006 Příspěvky: 2310 Bydliště: Poblíž Zlína
Zaslal: út duben 26 2022, 15:49 Předmět:
Hele nechce se mi to celé číst ale toto vlákno jsem založil já a kdybych na náhodou nenarazil tak bych zapomněl že jsem to v roce 2016 něco psal,tak tedy mám skútr pro seniory pride luna victory koupil jsem jej v roce 2017 v Napajedlích ve firmě LPN S.R.O. jako ojetý za sumu za kterou bych to příště nekoupil tak mě hanba fackuje no hrůza baterie mám nové no už nemám za těch pět let 70 Ah ,a teď k tomu problému když se stane a musím ač nerad jet za deště nebo mě chytne déšť tak když chci jet dál nebo pokračovat tak musím tu páčku která má funkci ruční manipulace vypnout a pak zapnout a zapnout kliček nebo se nerozjedu nevím čím to je ? další věc podle mě nedostatek jednou jsem jej a přehřál se mi motor tak ten čudlík který je tam od toho tak vyskočil a skútr přestal jet tak mě spadla celá elektrika,já bych očekával že to přestane jet ale elektrika zůstane funkční i z důvodu varovných světel aby mě bylo případně vidět díky
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7742 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út duben 26 2022, 20:10 Předmět:
Vůbec tvému popisu nerozumím... Moje dcera, která sotva proleze školou by to napsala srozumitelněji. Promiň. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.