Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ford Transit 2.2TDCi '15 - na plyn línej

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: čt květen 26 2022, 3:50    Předmět: Ford Transit 2.2TDCi '15 - na plyn línej Citovat

V práci střídám dvě dodávky - MB Sprinter 313 2.2CDi, 95kW a Ford Transit 2.2TDCi, 92kW. Obě jsou s velkou krabicí na hřbetu, obě nájezd cca 220kkm, obě by měly mít 350Nm, akorát Transit má vzadu tupláky. Jenže:

Medvěd: "náklaďákovej" zvuk motoru, mohutnej, ale měkkej, táhne vocpoda, turbo se roztočí velice rychle, krásně hvízdá, na plyn reaguje dychtivě, s tunou nákladu jede po rovině 110-115km/h, bez nákladu jede až 135km/h (s kopce jsem s ním dal 145km/h), provozovat se dá v rozsahu asi 1500-3500ot./min. Protože ho honím jak nadmutou kozu (okresky, dálnice, města, hory), žere kolem 16l/100km.

Tranďák: Zastudena ostrej klepavej zvuk komůrkovýho dehťáka, kterej je trochu slyšet i zatepla, ale motor má plynulej chod, turbo slyšet prakticky není, maximálka s tunou nákladu 100-105km/h, bez nákladu, zato s modlením asi 125km/h. JENŽE: provozovat se dá v rozsahu 2000-3500ot./min., kdy na plyn reaguje pořádně až po cca 2s, od cca 1700ot./min. do 2000ot./min. mu to trvá klidně 5s. Prostě šlápneš na plyn, a je jedno, jestli od nuly, nebo od půlky plynu na plnej, motor trošku reagovat začne hned, ale 2-5s si vyhrnuje rukávy a fluše do dlaní, než začne něco pořádnějšího dělat. Diagnostika nic nehlásí, spotřeba je asi o litr vyšší jak u medvěda.

Je tohle chování u tranďáka normální? Hlavně v horských krpálech, než se motor osmělí, tak už skoro stojím, protože ty dvě vteřiny skoro netáhne, a jak padnou otáčky pod cca 1700, tak nezačne táhnout nikdy. Někdy od 2000 do 3500ot./min. je krouťák prakticky konstantní, subjektivně ale nižší jak u medvěda, nad 3500ot./min. motor začne brečet, řvát, až je mi ho líto, ale to už musím přeřadit, protože stejně přestane táhnout. Řeším to tak, že když je to opravdu nutný, při změně kvaltu mám stále nohu na plynu (většinou plnej), bez zátěže se totiž na víc jak 3000ot./min. neroztočí.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6779
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt květen 26 2022, 8:26    Předmět: Citovat

Těžko ti někdo řekne něco relevantního, zkušenost se srovnáním máš akorát ty a jsou to pochopitelně dva úplně různé motory. Pokud bys mohl, svez se někde s obdobným jiným Transitem, to by napovědělo. Jinak bych šel po stavu motoru, změřit komprese, za jízdy diagnostikou zalogovat tlak turba a tlak paliva, lze-li.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: čt květen 26 2022, 8:50    Předmět: Citovat

Ptám se, jestli někdo nejezdí se stejným tranďákem (co do motoru - 2.2 Duratorq TDCi), jestli je tohle chování normální, nebo je někde chyba. Zas tak raritní auto to není, co chvíli je potkávám (nevím teda, jestli se stejným motorem). Jenže za jízdy, u benzínek jsem narazil zatím jen na Rumuna a pár Poláků.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6779
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt květen 26 2022, 8:56    Předmět: Citovat

Pokud tě to hodně zajímá, tak to zkus přes bazary, tam by tě v případě předstíraného zájmu měli nechat projet.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: čt květen 26 2022, 9:01    Předmět: Citovat

Jenže jsem 4-5 dnů v tejdnu od brzkýho rána do pozdního odpoledne/večera na kolech, takže na to fakt čas není. Prostě - buď šlápnu a jedu hned, nebo šlápnu a jedu až za 2 vteřiny. Potřebuju alespoň vědět, jestli to není z důvodu nějakých emisí (a říká to "Rozmysli si to pořádně, budeš chrlit CO₂!"), nebo je to nějaká chyba, a v tom případě bych mohl přimět k řešení šéfa, a pokud tu chybu někdo řešil, tím líp.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.26 sekund