Založen: Jan 10, 2018 Příspěvky: 531 Bydliště: Olomoucký kraj
Zaslal: čt červen 02 2022, 13:21 Předmět:
Potvrzuju, stejné kolísání otáček, po vyčištění karburátoru ultrazvukem mi technik doporučil přísadu do benzínu proti usazovaní těch bio*raček. Funguje to...
Benzín jsem kupoval převčírem a vyměnil jsem ho v nádrži. Nevím jestli je s biosložkou.
Ještě jsem se zarazil nad tím plastovým šroubkem na fotu. Je tam nanic, nebo tam něco chybí?
Založen: Jan 10, 2018 Příspěvky: 531 Bydliště: Olomoucký kraj
Zaslal: čt červen 02 2022, 18:40 Předmět:
zachranar napsal(a):
- vyčistil jsem karburátor,
Dnešní moderní karburátory (jak mi vysvětlil technik v servise) mají kvůli emisím takové konstrukční uspořádání, že se běžnými postupy vyčistit nedají, vyčistil jsi ho v ultrazvukové lázni?
PS: stará sekačka s motorem B&S na to netrpí, asi se tam nemá v karburátoru kde co usazovat. Po zimě ji prostě nastartuju a sekám.
Zato moderní motor Honda prostě biosložku po měsící usazování nepřežije, musel do servisu bez uznání záruční opravy - výrobce nemůže za "špinavý" benzín.
Ten plastový šroubek by měl být doraz pro nastavení otevření (nebo spíš zavření) škrtící klapky.
Nevím jestli je to dobře z fotky vidět. Ten šroubek je jen zašroubovaný v pevné hliníkoví části karburátoru, má tu velkou hlavu mírně zkosenou a pod ní je úplně mimo jakási dirka také v plastu. Mám dojem, že tam něco chybí, asi se to vyklepalo a to asi dělá to pravidelné kolísání otáček = přidávání plynu. Kdyby bylo nějaké montážní schéma bylo by vidět proč tam ten podle mne nefunkční šroubek je.
Kejki - jen se otevře kryt filtru vzduchu, vyndá molitanový filtr, vytočí 2 matky a sundá plastové tělo filtru. Pak je to vidět.
-------------
Asi jsem to už vyřešil.
Nevím ale jestli je to správné. Jen mírně, opravdu mírně se zvýšily otáčky motoru, ale už to nekolísá. Asi to bude trochu víc žrát benzin a trochu rychlejší bude pojezd. Nevím na co tam je ta hřídelka co vede do motoru, ale vypadá to teď už dobře, motor běží rovnoměrně. Matku jsem samozřejmě zase utáhl.
Hřídelka co ti vede do motoru bývá k odstředivému regulátoru otáček, aby ti motor stále běžel ve stejných otáčkách, u sekaček se nastavuje cca na 3000 ot.
Aha, proto byla ta matka zakápnuta barvou. Takže asi tím nic nezkazím, když zvednu otáčky na 3050 (odhadem prostě trochu víc), aby to už nedělalo "Drn Drn Drn Drn Drn Drn Drn....", ale "Drrrrrrrrr..."
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3572 Bydliště: Havířov
Zaslal: so květen 06 2023, 12:27 Předmět:
Kdysi jsem to taky úzkostlivě hlídal. Pak jsem jednou zapomněl a v čemsi benzín zůstal. Nic se nestalo. Tak jsem pak zapomněl ještě víckrát i u více věcí a furt dobrý. Takže teď už na to kašlu úplně Jediné, co jsem vypozoroval, někdy to po zimě nechce na ten starý benzín chytit. Stačí do něj dolít trošku nového, probere se to a normálně maká. V jednom motoru B&S jsem musel pravidelně co dva roky měnit membránu pod karburátorem. Plastovým. Dělalo to přesně to drn, drn, drn Ta poslední už je tam více let, každý rok očekávám drn drn, ale zatím pořád drrrrrrr
Jo, a svíčky - ještě jsem neměnil nikdy v ničem.
Možná někoho bude zajímat.
8 let sekám pozemek 2400 m2 sekačkou Hecht 5484 SX. Po každém konci sezóny vždy vyjedu veškerý benzín a se startem nikdy problém, vždy na první zatáhnutí.
Benzín zásadně vysokooktanový. Ne, že by ho ta archaická konstrukce motoru vyžadovala, ale NEOBSAHUJE biosložky, které ho degradují, takže vydrží měsíce.
Nyní po 8 letech první závada, která se začala projevovat už loni - opotřebený pastorek pojezdu - volnoběžka. 5mm kolíček, který v něm jezdí už vymačkal opěrnou plošku, sklouzává z ní a kolo nezabírá. Materiál včetně poštovného 330,- Kč, výměna za půl hodiny obě strany.
Pohon u této číny řešen francouzskou převodovkou, která zatím nic nechtěla a je 100% spolehlivá. A je to opravdu převodovka - variátor, takže rychlost pojezdu nezávislá na otáčkách motoru. Řemen i řemenice původní a bez známek poškození.
Po každém sečení ji nakloním na řidítka (tam se dá většina sekaček "stavět" aniž by jim to uškodilo) a vyčistím jen rukou od trávy. Letos jsem už prvně použil špachtli, abych odstranil letitý nános zaschlé trávy - koroze NULA, prostě nikde žádná.
Jedinou nevýhodu vidím v plnění koše. Pokud jezdím na nejvyšší rychlost (téměř pořád) a tráva je vysoká, tak se naplní půlka koše a otvor se ucpává. "Lepší" nůž s lopatkami HECHT příliš nepomohl, ještě uvažuji o dělaném trojitém noži a zvednu otáčky motoru.
Sekačku po 8 letech při takovém přetěžování (2400 m2) považuji za velice povedenou a spolehlivou.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.