Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Autozámek Golf, Superb, Oct2 a spol , dvoumotor -úprava SAFE

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 717
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: so červen 04 2022, 18:34    Předmět: Autozámek Golf, Superb, Oct2 a spol , dvoumotor -úprava SAFE Citovat

Jde o zámek, který je na obrázku. Výrobce přidal na SAFE další chcípáckej motor dle zásady 2roky a dost. Opravu musíš brát jako hračku, že to dokážeš a musí tě to bavit. Vyčistíš a vyleštíš komutátory obou motorků v principu stejným systémem, který jsem na EB již popsal u zámků Škoda. Rozdíl je v tom, že uhlíky jsou na opačném konci. Tak odbrousit pertl, pootevřít čelo a hodinářským šroubovákem nadzvednout uhlíky a přetáhnout přes plastovou podložku v čele komutátoru. Tuto podložku oštípat a zapilovat na průměr 3mm. Vhodit čelo motorku do benzínu, oškrábnout čela uhlíků, vyleštit komutátor. Napružit planžety uhlíků. (větší motorek úplně rozebrat né to odrbat) V dolní části u sestavy je přípravek, kterým jdou roztáhnout uhlíky od sebe na asi 3,5mm pro zpětnou montáž. Jde to zvládnout i tím šroubováčkem nebo jehlou. Na dalším obrázku je sestava jak jsou hejblata v zámku a co odpilovat aby se zrušil SAFE, který pracuje původně tak, že co motor zavře musí také otevřít a to je ten problém. Zámek jde po úpravě vždy zevnitř otevřít i když motorek chcípne.
Motory pracují proti společnému pinu 1 pohon zámku je na pinu 2 a safe na pinu7 nebo 9 u předního. (+ na 7 nebo 9 zasejfuje) Dveřní spínač je na pinu 4 proti 6 nebo 8 u předního. Dveře otevřeny-najeto-sepnuto.
Luboš



zamek Golf.JPG
 Komentář:
 Velikost:  67.73 kB
 Zobrazeno:  96 krát

zamek Golf.JPG



sestava.JPG
 Komentář:
 Velikost:  65.34 kB
 Zobrazeno:  97 krát

sestava.JPG



pilovana kulisa.JPG
 Komentář:
 Velikost:  39.2 kB
 Zobrazeno:  100 krát

pilovana kulisa.JPG




Naposledy upravil hajeklubos dne čt červen 06 2024, 12:24, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5298

PříspěvekZaslal: so červen 04 2022, 19:59    Předmět: Citovat

U Golfa mi jeden safe motor chcípnul... strašná zábava jak se dostat k zámku když nejdou otevřít dveře... Nakonec jsme celý ten mechanizmus druhého motoru vymontoval a zahodil... od té doby OK...
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 717
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: po červen 06 2022, 7:02    Předmět: Citovat

Ještě napiš přesně o jakého Golfa se jedná. To je dobrá zpráva pro majitele stejného typu vozu, že se nemusí mordovat s opravou toho malého chcípáckého motorku, že ho stačí vyhodit včetně kulis SAFE. Předpokládám, že spínač SAFE jsi nechal nenajetý, nesepnutý tedy v pozici zasejfováno. (to je pozice, když vyházíš všechny hejblata SAFE) Při opravě zámku se snažím zachovat sled signálů, dveře zavřeny, zámek zavřen, zámek do SAFE a zpět, pro řídící jednotku. Ta dokáže dělat šílené věci, i klíče v zapalování ti to zamkne. Že nedojde k mechanickému zajištění ŘJ nepozná, tak to funguje vždy.
Na obrázku- nejvíc vlevo SAFE, vedle něj pozice zámku a dole 2x klíč.
Luboš



dvoumotor.JPG
 Komentář:
 Velikost:  73.51 kB
 Zobrazeno:  99 krát

dvoumotor.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5298

PříspěvekZaslal: po červen 06 2022, 16:46    Předmět: Citovat

Jednalo se Golf Plus z roku 2008 a umřelo to snad hned po záruce. Jak jsme to nechal netuším. Vím že jsem si s tím cvakal na prázdno a podle toho našel co mu nevadilo..... Už je to prostě dlouho. Jen si pamatuji, že u toho se dostávalo k zámku z venku - sundal se normálně plech ze dveří (část karoserie)
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 717
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: čt červen 06 2024, 12:21    Předmět: Citovat

Doplňuji
Zámky Octavia 2 stejné problémy. Přípravky OK.



motory zámku oct2.JPG
 Komentář:
 Velikost:  73.59 kB
 Zobrazeno:  29 krát

motory zámku oct2.JPG



zámek LP dvoumotorový octavia2 200bodů.pdf
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  zámek LP dvoumotorový octavia2 200bodů.pdf
 Velikost:  291.55 kB
 Staženo:  32 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 3065

PříspěvekZaslal: čt červen 06 2024, 17:48    Předmět: Citovat

Luboši, díky za další velmi užitečný příspěvek na téma "kurvítka VAG a jak je řešit".

Existuje vůbec dnes auto, které by nemělo podobné prasečiny? Tím "dnes" přitom nemyslím zcela soudobou výrobu, ale třeba tak 10 až 15 let starou ojetinu...

Bohužel se mi začala sypat moje OI modelový rok 2001, před časem ten zde probíraný zámek, teď zase spojka a kdo ví, co bude dál... Jinak celou dobu spokojenost a závad minimum, ale holt už asi nadešel čas.

Tak se ptám, co případně místo ní, za málo peněz a bez podobných chuťovek.

Jsem automobilista "od útlého věku", ale nějak poslední dobou zjišťuju, že díky společnému úsilí bolševika a korporátů mě to možná přejde dřív, než bych čekal.

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 717
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: pá červen 07 2024, 8:48    Předmět: Citovat

Aby to bylo pohromadě přikládám ještě rozkres zadního zámku Octavia 2 a podob.
Pro JirkuZ.
U zámků Oct1 narazíš na dva druhy pohonu. S volnoběžkou a bez ní. V případě záměny je třeba měnit včetně protikola, má to jiný počet zubů. Na opravu toho s volnoběžkou je třeba použít stahovák a narážeč. Bez toho se to blbě čistí. Mám tady navíc jeden opravený zámek LP vhodný pro Oct1. Jestli máš zájem tak se pro něj můžeš zastavit. Nic za to nechci. Vždy je lepší měnit kus za kus a nezdržovat se opravou vlastního zámku. Jenom připomínám, že je vhodné při jakémkoliv problému zámku opravit spínač dveří, vyčistit komutátor, proletovat konektor na DPS a odbrousit čudlík SAFE. Preventivně udělat vše. Jinak mám stejný problém u mojí Fábie16V je bez problému, bohužel stará. Budu jezdit dokud mě z ní E soudruzi nevyndají. Bůh ví co bude.
Luboš



varianty motorků.JPG
 Komentář:
 Velikost:  65.99 kB
 Zobrazeno:  31 krát

varianty motorků.JPG



zámek LZ dvoumotorový octavia2 200bodů.pdf
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  zámek LZ dvoumotorový octavia2 200bodů.pdf
 Velikost:  187.13 kB
 Staženo:  27 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 3065

PříspěvekZaslal: pá červen 07 2024, 10:53    Předmět: Citovat

Luboši díky za nabídku, LP zámek mám (jako jediný) v rezervě díky tomu, jak jsem to před časem řešil dle odkazu výše.

Spíš mě čeká demontáž zbylých tří a odstranění kurvítka SAFE, i když se na to tedy netěším (demontáž a montáž je dost pakárna, jak víme).

Opakovat tu story s nucenou destrukcí a následnou téměř nesehnatelností tapecírunku fakt nemusím...

S tím ale počkám až po opravě spojky, pokud se podaří.

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund