Nedávám odpověď, jen abych nezakládal nic nového.
Z jakého důvodu slabounce svítí kontrolka dobíjení a možné měření jsem provedl. Ale k nápravě nic nespěje. jednou jsem již měnil proseklou diodu. Měla by to být dioda, jako kdysi, ale žádná při zátěži v pohodě všechny.
Altík nabíjí, ale při zátěži v autě spadne napětí. Stále kontrolka žhne při běhu motoru, je to slaboučký. To bych řekl můstek. Ale venku je snad v pohodě.
Tak mě napadá jedna věc na tom můstku nevím co to je a k čemu to je. jediné mě napadlo jestli to prostě není jen proopoj. Změřit to nejde, tedy nevím jak to má fungovat a k čemu to je, je to ten černý obdelníček.
Měření Regulátor spíná v 14,2V vypíná 14,7V
vinutí rotoru 3,4 Ohm, kroužky mají už drážku. uhlíky skoro celé.
Diody 479ohm vodí jednim směrem. Zkoušel jsem 13Vstř. místo vinutí se žárovkou a Volmetr na SS. diody makaj 21W žárovka. Pak zkoušel SS místo vinutí oboje i přepolování, diody také makaj.
stator vinutí také v pohodě.
napětí mezi Bat+ D+ je 2,5V
kostra alt a Bat- je 0,1V
ALT je Ford Transit r.v 96 Ten usměrňovač můstek RL-06H. celkem 6diod
Altík byl před 1,5rokem na GO opravě právě kvůli té jedné diodě, tehdy měnil, co dělá čistě altíky tak měnil vše. Tak se mi nezdá, že by po tak krátké době byli drážky v kroužcích. A tak brzy altík měl mít závadu?
Teď mě hlavně zajímá ten černý obdelníček co to je a jak má makat? Možná tam je problém. Díky
Nevím přesně, co to znamená, až do vypnutí by mělo napětí na výstupu stoupat stejně jako na vstupu.
Sice píšou 6 diod, ale někde by tam měly být ještě 3.
Nevím přesně, co to znamená, až do vypnutí by mělo napětí na výstupu stoupat stejně jako na vstupu.
Sice píšou 6 diod, ale někde by tam měly být ještě 3.
Tak regulátor mi spíná 14,2V a vypíná při 14,7V.
Jen se mi teď jedná o to černý co to je a jak toto má fungovat na tom diodovým můstku.
Nevím, ale diod jsem našel jen těch 6. Jestli to černý třeba nemá také nějakou funkci diod, jestli to není trioda? Tak mě napadlo, že by to mohlo být a třeba to má fungovat jako tři diody? To by pak mohla být ta závada, proč žhne kontrolka na přístrojovce a proč při zátěži spadne napětí a neudrží?
Zkoušel jsem to zase rozdělat. Tak se to opravdu chová jako tři diody, nahrazují ty budící. Je to skutečně Trioda. Na jedné nožce to má jiné hodnoty nežli ty dvě, jinak všechny tři nohy jsou v PN přechodu to je OK jeden směr vodí druhý ne. Tak jestli nebude toto problém, že ta jedna má jinou hodnotu?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33585 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červenec 29 2022, 14:02 Předmět:
Ty jseš taky trioda... Když, tak maximálně trojdioda. Triodu nahrazuje v polovodičový technologii tranzistor, ty blumo. Taky bylo jistý období, kdy se mu tak i naprosto odborně říkalo - "krystalová trioda". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ty jseš taky trioda... Když, tak maximálně trojdioda. Triodu nahrazuje v polovodičový technologii tranzistor, ty blumo. Taky bylo jistý období, kdy se mu tak i naprosto odborně říkalo - "krystalová trioda".
To existovala i Pentoda, to byli elektronky..
Tak zde! Autoelektrikář, co dělá jen čistě altíky atkp také to dnes tvrdil, že se to takto jmenuje. Tak nevím! Ale neměl to.
A myslím, že to nahrazuje právě ty tři Budící, které tu víše nenašel. A také tak má fungovat. Jenže tu přesnou nemají a hodnoty žádné nikde nejsou, popř, aby se nahradili.
Takže švestky si nechte u sebe. Stejně asi neznáte odpověď na to další podstatné možná.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33585 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červenec 29 2022, 16:55 Předmět:
Týýýý brďo, další automechanik, kterej bude elektroniky učit jak se má co správně jmenovat ... Už jsme tady měli "digitální zesilovače" (třída "D nebo "T", což sice je v principu PWM, ale kde jsou impulsy, tam to přeci "musí bejt digitální"), pak taky "fantomy" ("vysoce odborně po automechanicku" přejmenovaný jednopólový napájení anténního zesilovače v autě po svodovým koaxu) a teď jsme se dočkali ještě triod!!! Kam tu slávu zapsat???
Už vím - křídou ze slisovanýho pyrolitickýho rezidua karbonizačního procesu pevný biomasy to zapíšeme na vnitřní stěny vertikálních dutin sloužících k odvodu plynnejch zplodin spalování z lokálních tepelnejch zdrojů na pevný nebo kapalný paliva v individuálních ubytovacích zařízeních naší civilizace ...
A švestky si nenechám, ty blumo blumovitá - to se spíš ty dočkáš minimálně dočasnýho košíku jižního ovoce od admina ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Týýýý brďo, další automechanik, kterej bude elektroniky učit jak se má co správně jmenovat ... Už jsme tady měli "digitální zesilovače" (třída "D nebo "T", což sice je v principu PWM, ale kde jsou impulsy, tam to přeci "musí bejt digitální"), pak taky "fantomy" ("vysoce odborně po automechanicku" přejmenovaný jednopólový napájení anténního zesilovače v autě po svodovým koaxu) a teď jsme se dočkali ještě triod!!! Kam tu slávu zapsat???
Už vím - křídou ze slisovanýho pyrolitickýho rezidua karbonizačního procesu pevný biomasy to zapíšeme na vnitřní stěny vertikálních dutin sloužících k odvodu plynnejch zplodin spalování z lokálních tepelnejch zdrojů na pevný nebo kapalný paliva v individuálních ubytovacích zařízeních naší civilizace ...
A švestky si nenechám, ty blumo blumovitá - to se spíš ty dočkáš minimálně dočasnýho košíku jižního ovoce od admina ...
Modrá hlavo a kde jsi tu Trojdiodu viděl? Když ji a ani elektronici a elekrikaři, co znám neviděli??? Pán net to také nezná??? Nebo ty ji někde vidíš? Já tak max. 3ks diod zapojené. Nebo jen max. dvojtou diodu, která se dá koupit. Trojdiodu kde???
Stejně jeden chytrý člověk, co stejně neví, ale jen dělá, že jako ví?
Pepík9 hned napsal a zaregoval, že mu tam něco chybí, že to tam nevidí. A tím upozornil, že tam nebylo něco, co jinde je a mělo by to tam být. A to přesně je. Jsou lidé, že tu umí myslět a sdělit důležité informace a jsou hold lidé, co jen dělají , ale ve výsledku ví sai prd. pak jsou lidé, že se optají a nemusí dělat chytráky a umí to přiznat.
Vidím, že zbytečně ztráta času s někým se zabývat. To se o Pepíkovi9 říci nedá, ten hned zcela správně dal informaci, která to posunula správným směrem..
Zelený moz, se přebarvil? Tak bacha..
Nedávám odpověď, jen abych nezakládal nic nového.
Z jakého důvodu slabounce svítí kontrolka dobíjení a možné měření jsem provedl. Ale k nápravě nic nespěje. jednou jsem již měnil proseklou diodu. Měla by to být dioda, jako kdysi, ale žádná při zátěži v pohodě všechny.
Altík nabíjí, ale při zátěži v autě spadne napětí. Stále kontrolka žhne při běhu motoru, je to slaboučký. To bych řekl můstek. Ale venku je snad v pohodě.
Tak mě napadá jedna věc na tom můstku nevím co to je a k čemu to je. jediné mě napadlo jestli to prostě není jen proopoj. Změřit to nejde, tedy nevím jak to má fungovat a k čemu to je, je to ten černý obdelníček.
Měření Regulátor spíná v 14,2V vypíná 14,7V
vinutí rotoru 3,4 Ohm, kroužky mají už drážku. uhlíky skoro celé.
Diody 479ohm vodí jednim směrem. Zkoušel jsem 13Vstř. místo vinutí se žárovkou a Volmetr na SS. diody makaj 21W žárovka. Pak zkoušel SS místo vinutí oboje i přepolování, diody také makaj.
stator vinutí také v pohodě.
napětí mezi Bat+ D+ je 2,5V
kostra alt a Bat- je 0,1V
ALT je Ford Transit r.v 96 Ten usměrňovač můstek RL-06H. celkem 6diod
Altík byl před 1,5rokem na GO opravě právě kvůli té jedné diodě, tehdy měnil, co dělá čistě altíky tak měnil vše. Tak se mi nezdá, že by po tak krátké době byli drážky v kroužcích. A tak brzy altík měl mít závadu?
Teď mě hlavně zajímá ten černý obdelníček co to je a jak má makat? Možná tam je problém. Díky
Tak hlavně, že na to přišel, opravil a jezdí. Dobíjí jak má. Takže žádná křeč.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.