Zaslal: ne listopad 20 2022, 11:32 Předmět: OPEL MOKKA 1,7 APPS senzor
Zdravím
chcel by som vás poprosiť o schému zapojenia pinov APPS senzoru.
(Accelerator pedal position sensor ) pre OPEL MOKKA 1,7 96kW nafta r.v.2017.
tento diel
Potrebujem ho premerať a neviem či sa jedná o rezistorový alebo hallový snímač.
Je tam 6pin konektor. Myslím si, že tam bude hallov snímač a teda ref. napätie 5V potrebné.
Vopred ďakujem.
Předně, rezistorový snímač pedálu akcelerace dost pravděpodobně ani neexistuje, nikdy jsem to neviděl, vždycky hall.
Konkrétní zapojení nemám, ale zcela jistě to bude nějak takto, viz příloha. To je pedál Bosch, což asi bude i v tom Oplu. Má dva hally, čili dva výstupy. Pouze ve schématu je to zjednodušeně zakreslené jako obyčejný potenciometr. Jeden signál se při přidávání pedálu akcelerace zvyšuje, druhý signál se snižuje. Lineární průběh to není. ŘJ motoru si hlídá vzájemnost těchto signálů.
ŘJ píše nějakou chybu korelace pedálu akcelerace? Protože vadný pedál jsem snad nikdy nepotkal, je to součástka co přežije celé auto.
Přeměřit to asi nepůjde. Nejlépe se podívat přes diagnostiku, tam by měli být vidět obě "dráhy" těch hallů (napětí) a zároveň by u toho mohla být hodnota v %, co si ŘJ vypočítá právě z těch signálů.
Ďakujem za odpoveď.
Áno diagnostika píše nejakú chybu korelace. Žiaľ momentálne neviem DTC.
Ale zistím. Motor po pridaní len troška plynu stúpne ihneď na 3000 otáčok.
Potom nereaguje na plyn vôbec. Po vypnutí motora a znovu naštartovanie sa to celé opakuje. To isté aj pri zmazaní chyby v diagnostike.
Ešte pozriem napätie APPS senzorov v diagnostike . Mne doniesli len pedál zo snímačom tak preto som ho chcel premerať ale žiaľ neviem zapojenie tak neskúšam.
Rezistorový snímač mali staršie autá meral som ho raz. Bol to nejaký VW Passsat ale tomu je už 10 rokov dozadu ak nie aj viac. Bol ako potenciometer s uhlíkovým zberačom . Vlastne dva potenciometre.
Teraz už všade dávajú Hall senzory .
Založen: Sep 15, 2018 Příspěvky: 1070 Bydliště: BB SK
Zaslal: ne listopad 20 2022, 14:57 Předmět:
mal som niečo podobné na Astre, na diagnostike vypisovalo chybu akc. pedálu, auto bolo lenivé, v servise Opla ho už chceli meniť pedál za vyše 200 E a nakoniec to bol problém v poistkovej skrini (čo som sa dočítal na jednom poľskom fóre), stačilo odšroubovať dva torxy, vytiahnúť celú dosku s poistkami a relátkami von a vyčistiť kontakty. Odvtedy auto ide normálne.
Ďakujem za tip .Tiež som sa dočítal na nejakom fóre že problém býva centrálnej elektronike fuse box.
Začnem meraním dvoch snímačov APPS a pohybom vodičov v CE.
Dúfam, že bude problém len v tom .
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.