Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4523 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: pá leden 25 2008, 17:24 Předmět:
roveride napsal(a):
taky by mě zajímalo schéma... přijde mi rosku nadsazena cena kolem 3k za 6 trandu a procesor...
Ta cena za ty součástky je jen zlomek. Nejdražší je na tom ten program. Je to jako se vším, 1,-Kč odpor, 99,- jeho výměna a 900,- za to, že vím, kterej to je. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
diky, sice trochu ot, ale nevíš náhodou jak moc sou odolný ty 3f motorky? mohou bejt puštěný třeba nepřetžitě na tříčtvrteční zátěž třeba hodinu vkuse? a jak sou níročné na přísun chladícího vzduchu, jaká je jejich mechanická odolnost? snesou ložiska jak radiální tak axiální zatížení? třeba kdybych dal na motor převod řetězem ?
na tie čo sa používajú v modelárstve su celkom dolné. Vydržia toho dosť, čo sa týka času behu, zasa pri tvrdých nárazoch povolí všetko. Su v nich používané neodymové magnety. Majú vysokú účinnosť. Chladené su väčšinou do vrtule. Tieto motory sa montujú aj s prevodovkami keď sa jedné o veľký model. Prevodovky vačšinou reťazové. Skus pozreť striedavé motory AXI.
převod řetězem možná, ale ne moc velkou zátěž jinak vypadne motor ze synchra. U některých se to děje i když na ně dáš vězší a těžší vrtuli tak setrvačná síla je vyhodí ze synchronizace. Těžšé nemyslim váhově ale větší stoupání.
převod řetězem možná, ale ne moc velkou zátěž jinak vypadne motor ze synchra. U některých se to děje i když na ně dáš vězší a těžší vrtuli tak setrvačná síla je vyhodí ze synchronizace. Těžšé nemyslim váhově ale větší stoupání.
eště by mě zajímalo zda tyhle modelářské regulátory jsou skutečně regulátory otáček ( snaží se udržet konstantní otáčky ať je zátěž malá nebo velká) a nebo regulují výkon motoru ( když zátěž klesne, zvednou se otáčky a naopak)?
Založen: Feb 22, 2007 Příspěvky: 650 Bydliště: Tábor (jih)
Zaslal: st leden 30 2008, 16:44 Předmět:
Docela zajímavá otázka, sice jen názor ale myslim si že už jen sama konstrukce motoru nedovoluje změnu otáček v závislosti na zátěži, a se zvětšijící se zátěží jen regulátor prodlouží střídu a víc nakrmí motor = větší moment
Sem modelář a ty motory používám. Otáčky motoru záleží na zátěži a na napětí. To znamená že neni zpětná vazba nezi motorem a regulátorem. Proto so u tědle motorů uvádí otáčky na volt nezatíženě, tzn. otáčkyse nedrží frekvence reglu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.