Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení autobaterie bez odpojení
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1556
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 9:11    Předmět: Nabíjení autobaterie bez odpojení Citovat

Zdravím.
Ze zdravoních důvodů jsem 8 týdnů nevyjel autem (řadová garáž mimo mé bydliště).
Před zprovozněním auta bych si chtěl dobít akumulátor. Mám automatickou nabíječku z LIDLU.
Zvažuji, zda mám při dobíjení akumulátor ve vozidle odpojit, nebo zda mohu nabíječku připojit přímo na svorky akumulátoru bez odpojení.
Netuším, jaký průběh má nabíjecí proud. Předpokládám, že to bude nějaký pulzní proud, ale neznám špičky pulzů, aby nedošlo k poškození řídící elektroniky v autě (DUSTER DCi). Akumulátor by měl podle mého názoru špičky vyfiltrovat, takže by nabíjení bez odpojení aku nemělo vadit.
Má s tím někdo praktickou zkušenost nebo jaký je váš názor?



Nabíječka Ultimate Speed z LIDLU.jpg
 Komentář:
 Velikost:  146.32 kB
 Zobrazeno:  118 krát

Nabíječka Ultimate Speed z LIDLU.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 35095
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 9:15    Předmět: Citovat

Mozes to pripojit priamo do auta, tieto nabijacky maju obmedzene napatie na rozumnu hodnotu. Firemnu KIU som tiez tymto nabijal. Akurat to trvalo asi dva dni, kym sa nabijanie ukoncilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 9:34    Předmět: Citovat

Neznam nikoho kdo by to pri nabijeni odpojoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hifista



Založen: May 15, 2005
Příspěvky: 756
Bydliště: U Ostravy

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 9:39    Předmět: Citovat

Mám obdobnou malou automatickou nabíječku a do Dacie Sandero ji připojuji přímo na svorky baterie. Nabíjí se to bez problémů. Jezdím zcela minimálně, takže občas takto musím baterii pomoci, aby se úplně nevybila.
Dříve, když jsem měl Škodovku, tak jsem používal k udržování baterie jednoduše a bezproblémově Kondic. Ten ale po připojení do zásuvky zapalovače v Sanderu nespolupracuje (něco tam po připojení bzučí či vibruje), takže to nyní řeším přímým připojením této automatické mininabíječky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jenicek



Založen: Dec 28, 2022
Příspěvky: 499
Bydliště: Krakonošovo

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 9:52    Předmět: Citovat

Modernější auta než Š120 apod. mají zapalovačovou zásuvku přes relé a mnohdy s hlídáním maximálního proudu. Při vypnutém motoru/klíčku jsou mnohdy bez napětí nebo se sníženým maximálním proudovým odběrem.
Jinak k odpojování baterky není důvod, pokud se nejedná o mrtvou baterku a zbastelenou nebo vadnou nabíječku, kde může napětí vylézt nebezpečně vysoko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19058
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 9:59    Předmět: Citovat

Ale připojení na jiné místo instalace likviduje aku coby zenerky . Nedoporučuji , mimo té š120 Laughing Nehledě na to odpojením instalace odpojíš všechny jednotky , což se může negativně projevit .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1556
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 10:45    Předmět: Citovat

Dík za praktické zkušenosti a názory.
Jeden skladník na vojně měl heslo: "Všechno mám, nic mi nechybí, jen nevím kde to mám a kolik toho mám".
Já mám v počítači také kde co, ale většinou zapomenu kam jsem si to uložil. Mám rád funkci "prohledat", ale ne vždy najdu to správné klíčové slovo k tomu co hledám.
Teď jsem zkusil klíčové slovo "Ultimate" a našel jsem složku, kam jsem si uložil dokumentaci k mé nabíječce. A tam jsem našel zajímavou charakteristiku nabíjecího procesu.



U-I nabíječky LIDL.JPG
 Komentář:
 Velikost:  183.48 kB
 Zobrazeno:  225 krát

U-I nabíječky LIDL.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 10:58    Předmět: Citovat

Takhle nabiji vsechny nabijecky krome tech fousatych zapojeni s diskretnimi soucastkami nebo historickymi obvody. I ty cinske moduly co koupis na ebay za par kacek postupne prepinaji nekolik rezimu podle toho jak je baterka nabita.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Guggy



Založen: Oct 17, 2006
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 12:14    Předmět: Citovat

Neni nutne baterii odpojovat, jedine co je vhodne u novejsich aut s battery managmentem(start stop, chytre dobijeni apod - pozna se podle bocniku na - polu, vypada nejak takto ) nepripojovat - pol primo na baterii ale az za ten bocnik, treba na kastl.
At si auto muze dodanou energii pripocitat v battery managmentu a nerozhodi se tomu hodnota s kterou auto pocita v baterii
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33071
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 12:38    Předmět: Citovat

Guggy napsal(a):
Neni nutne baterii odpojovat, jedine co je vhodne u novejsich aut s battery managmentem ... nepripojovat - pol primo na baterii ale az za ten bocnik, treba na kastl.
At si auto muze dodanou energii pripocitat v battery managmentu a nerozhodi se tomu hodnota s kterou auto pocita v baterii
Jo, jenomže to by muselo bejt během nabíjení zapnutý i zapalování auta, aby byla napájená a oživená i ŘJ a mohla "tu nabitou energii započítávat". Naopak, já jsem pro vyřazení všech těch nesmyslnejch Bruselí nadiktovanejch ekoteroristickejch pitomostí z funkce, protože jediný následky který jejich používání má, je likvidace baterie během zlomku časový životnosti ve vozidle, který žádný takový ychtyloviny nepoužívá. Je na posouzení každýho, kdo má mozek - vyřazení baterie v ceně řádově 2500-3000 kulatejch z funkce za dobu cca dvou let spolu se vznikem minimálně 10 kilo nebezpečnýho průmyslovýho odpadu, obsahujícího olovo a kyselinu sírovou je omlouvaný NEspotřebováním ani ne jedný nádrže uhlovodíkovýho paliva ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1556
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 12:44    Předmět: Citovat

Můj Duster starý 12 let k mé radosti takové ptákoviny nemá a pořád používám původní originál akumulátor od koupení auta.
Jen se obávám možné náhlé smrti akumulátoru na nejméně vhodném místě a v nejméně vhodnou dobu. Už se mi to kdysi s jedním autem stalo. Zastavím a stopnu motor a již jsem neodjel. Naštěstí před barákem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33071
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 13:00    Předmět: Citovat

Tý tebou zmiňovaný náhlý smrti baterky tím externím dobíjením nezabráníš ani v autě bez ychtylózních de bi lo vin, to je bohužel daný katováním kostů při konstrukci a výrobě - jednoduše uvnitř uhnijou spojovací můstky mezi deskama nebo i mezi článkama, protože se na nich šetřilo "zbytečným materiálem" a výrobce je udělal tenký. Ale vylepšíš jí energetickou bilanci, takže ti do poslední chvíle bude startovat "jako za mlada" - jen to její kleknutí bude pak o to větší překvápko ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1556
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 13:14    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Tý tebou zmiňovaný náhlý smrti baterky tím externím dobíjením nezabráníš ...

Já jsem tu náhlou smrt nezmiňoval v souvislosti s externím nabíjením, ale v souvislosti se stářím mého akumulátoru.
Jen mohu dodat, že od koupení auta jsem akumulátor nikdy externě nanabíjel, vždy se nabíjel běžnou jízdou. Nyní poprvé od dlouhého odstavení auta chci baterii nabít. Nevím za jak dlouho se baterie vybije odběrem trvale připojené elektroniky. Takže netuším kolik po 8 týdnech v baterce zbylo energie, proto to externí dobití.


Naposledy upravil Brozicek dne út leden 17 2023, 13:21, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33071
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 13:21    Předmět: Citovat

Já vím, jenomže ta náhlá smrt prostě přijde i když budeš pravidelně dobíjet, tu prostě dobíjením ovlivnit jde jen minimálně. Navíc když budeš dobíjet doma, budeš mít daleko větší pravděpodobnost, že nenatočíš mimo domov, protože čerstvě po odpojení od nabijáku "to ta baterka skoro vždycky nějak dá". Natočíš a k tý náhlý smrti dojde právě o tu jednu zastávku někde jinde - samozřejmě podle Murphyho někde daleko od možnosti rychlý pomoci ... Zažil jsem to osobně, naštěstí tam byl mírnej kopeček a ještě vlažnej motor si dal říct a blafnul "přes kvalt" ... Na to tvoje udržení v nabitým stavu stačí i ten už někým zmiňovanej "Kondic" neboli zdroj cca 50-100mA proudu s napětím jen o málo vyšším, než 12-12,5V, aby to baterce nedávalo důvod začít plynovat. Spolehlivě to pokreje samovybíjení i klidovou spotřebu alarmu, uspanýho rádia, přijímače centrálu atp. Není potřeba na to brát nabíječku s proudem v řádu Ampér, i když má udržovací provoz a bude nabíjet přerušovaně - on ten trvalej malej proud olovu prospívá ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 827
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 19:03    Předmět: Citovat

Pro Ekkara - BMS jednotka pracuje pořád, hlídá a ukladá do paměti klidový proud odebíraný z baterie a děla si statistiku. Nedávno jsem měnil baterku na volvu a při té příležitosti jsem nahlédl do informací uložených v jednotce BMS. byla tam statistika klidového proudu. Jen nevím po jaké době dochází k vyhodnocení klidového proudu, ale předpokládám že to bude např časový úsek okolo 6 h.
0-10mA - 600x
10-20mA - 1000x
20-30mA - 50x
30-50mA - 5x
50-100mA - 1x

U škodovky jsem nedávno nakoukl do live dat při běžícím motoru a měří se proud z altíku, proud do baterky, kolik Ah se spotřebovalo posledním startem a hromada dalších informací. U BMW se např ukládá do paměti jednotky BMS info o teplotách při kterých se startuje vozidlo. Ve smyslu - kolikrát jsi nastartoval pri 0-5°C kolikrát při 5-10°C atd...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.50 sekund