Zaslal: čt únor 09 2023, 20:17 Předmět: Dostupnost Nuláku 3f Y motoru
3f motor 3,5 kW má 9 šroubů na svorkovnici. Zapojen je do Y na vysoké napětí (400V).
Má přístupný střed hvězdy pro připojení nuláku N nebo se N nepřipojí? _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Založen: Aug 10, 2007 Příspěvky: 680 Bydliště: 3 km od Humenného
Zaslal: čt únor 09 2023, 20:49 Předmět:
9 vývodov zvyknú mať motory s 2 rýchlosťami (napr. dvojitá hviezda, trojuholník). Na štítku máš len 1 údaj s otáčkami?
Inak áno, N sa nepripája (prakticky by cez neho tiekol len nejaký malý prúd rádovo desiatky až pár stoviek mA)
Za určitých okolností se připojuje. Třeba když je potřeba aby se při vypnutí motor zastavil a setrvačností nedobíhal, může se k němu připojit elektronická brzda.
Pokud vím, některé elektromotory nemají vyvedený střed. Setkal jsem se s tím u elektromotorů do výbušného prostředí nebo u třífázových elektromotorků z ATAS Náchod.
motor.JPG
Komentář:
Velikost:
31.48 kB
Zobrazeno:
74 krát
_________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Ok. Tak ten 3f motor jede, ale občas při rozběhu vybaví jistič LTN B20.
Motor má na štítku 7A 400V. Chystám se proto dát tam pomalejší jistič 16C. Bude to držet, nebo můžu 10C?
Motor má na opačném konci hřídele vlasní ventilátor pod plechovým krytem. Za provozu kryt značně chvěje ač je zbytek stroje celkem v klidu.
Je (v Praze) firma, která by ventilátor/motor vyvážila?
Motor jede v režimu 10sek běh /1min klid nebo i více klidu, takže se neohřeje.
Možná by stačilo sundat vrtuli toho ventilátoru. Je na to třeba stahovací přípravek nebo to jde s běžným nářadím? _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Naposledy upravil kulikus dne so únor 11 2023, 15:15, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: so únor 11 2023, 1:07 Předmět:
To je čo za režim 10s beh a 1 minnuta klud? Každý motor má povolený počet štartov za hodimu. Neprekračuješ to náhodou? Ak nie tak minimálne istič bude v takomto režime značne preťažený....
V práci máme motory, co startujou za hodinu třeba 1000x a žádná katastrofa se nekoná čéče. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: so únor 11 2023, 11:08 Předmět:
Musí byť na to ten motor určený. To ale musí byť nejaký malý motorček alebo čo, keď dokáže zastaviť a znovu sa rozbehnúť za 3,6 sekundy. Ja sa bavím o klasickom motory pre bežné použitie.
Na tohle by tam měla být osazená motorová spoušt jako je SIEMENS
3RV2021-1JA10, ale podle zatížení motoru by tam spíš měla být Class 20. To je potřeba přeměřit.
Ta vrtule pokud nemá uraženou lopatku tak chvění způsobovat nebude. Spíš u krytu někde chybí šroub nebo je stržený závit. Sundal bych kryt a zkontroloval to. Třeba bude stačit podložit to kusem těsnění na okna nebo kryt přinýtovat nýtovacími kleštěmi.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3573 Bydliště: Havířov
Zaslal: so únor 11 2023, 12:39 Předmět:
Někdy v devadesátkách jsem obsluhoval linku, která startovala v šest ráno, končila ve 22 večer a za jejího běhu se každých 6,něco sekundy roztočily a zastavily minimálně dva velké motory. Vedle stál třískříňový rozvaděč plný stykačů, který když se otevřel, tak to znělo jako hlasitý déšť.
Posielam povolený počet spínaní pre štandardné motory.
Tabulka se hodí, ale nevím co znamená sloupek "rozměry".
Motor AMH 112M BA2.
2930 ot/min, Duty type S1, IE2 88,3%, startovací proud 10,8 A; typ chlazeni IC411 (ten ventilator)
Režim chodu je tedy do 60 spuštění za hodinu, ale bude to tak 30 a jen občas.
Ten jistič 20C a doporučená motorová spoušť tedy vyhovují? Nebo mohu vypustit jistič a zařadit jen spoušť motoru? _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Před tu motorovou spoušť nemusíš dávat extra jistič. Tam stačí společný hlavní jistič v rozvaděči nebo na přívodu v baráku.
Než tam něco budeš dávat, tak je potřeba klešťovým ampérmetrem změřit proud při rozběhu a spočítat jestli bude potřeba spoušť Class 10, 20 nebo 30.
Ta class 10 je pro občasné rozběhy a pro tvůj případ nemusí stačit. Class 30 zase nemusí padat, ale zase nemusí ochránit motor před spálením.
Protože s každým spuštěním motoru se spouštěč ohřeje a mohlo by to padat až po určitém počtu spuštění nebo v létě až bude tepleji.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.