Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rušení zvuku po výměně reproduktoru
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jana75



Založen: Mar 28, 2023
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: út březen 28 2023, 18:12    Předmět: Rušení zvuku po výměně reproduktoru Citovat

Ahoj šikulové.
Mám dotaz ohledně autoreproduktorů.
Koupila jsem si nové repro do škodovky. Mám tam 4kanál zesilovač. Do teď to hrálo dobře (bez ruchů) , akorát byly slabé originální repro.
Přidělala jsem nové mdf podložky a do nich nové repro.
Nepohnojila jsem to, že repro je nyní chycené 4mi dlouhými šroubky přes mdf podložku do dveří? (rozteč v repru a dveřích byla stejná)
Jde mi o to, že je teď vlastně kostra repra spojená s kostru auta.
Když mám stažený zvuk a puštěné zapalování jde nyní z repro slyšet tiché syčení, rušení. Asi z řídících jednotek. Není to nijak hlasité, při hudbě to slyšet není, ale mezi písničkáma to je postřehnutelné.
Originální repro bylo v takovém plastovém koši přinýtované do dveří. Ale repro s kostrou původně spojené nebylo.
Prostavovala jsem ještě asi 10cm dráty od repro k origo konektorům. Dráty od repro mám vyvedené pod mdf podložkami přes měkké těsnění. Tam by problém být neměl. Zfázovanelé je mám také dobře. Pomohla jsem si baterkou aby šli repra na + vždycky ven a podle starých repro dala + na +.

Takže jídiné co by to rušení u nových repro teď mohlo způsobovat je zřejmě to spojení s kostrou.
I když kmitačka s kostrou repra spojená není, kdo ví co tam může lézt?

Nechce se mi jen tak sundavat znou tapecírung, ale asi budu muset.
Že bych mdf podložky chytla ke dveřím šrouby zvlášť (hlavičky zapustila), repro pak o 45° pootočila, navrtala menším otvorem mdf podložky a vruty do dřeva chytla repro do mdf. Tím bych je oddělila galvanicky od kostry.
Děkuji moc kluci!
Jana
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 8141
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: út březen 28 2023, 18:17    Předmět: Citovat

Mám pocit že kdyby se spojil jakýkoliv vývod repráku do kostry byl by to jiný hukot. A za krátko by něco shořelo. Jediný co mě napadá je že rušení tam bylo i před tím ale díky blbý citlivosti původních repro nebylo slyšet.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7713

PříspěvekZaslal: út březen 28 2023, 18:51    Předmět: Citovat

Tady nejde zjevně o vývod repráku, ale jeho kostru - koš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jana75



Založen: Mar 28, 2023
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: út březen 28 2023, 19:24    Předmět: Citovat

Ano ano. Kovový koš - celá kostra.
Jasně, že napájení reproduktoru bych na kostru nikdy nedala😛 Taková slépka nésu🐥
Cívka repro samozřejmě s košem není spojená, ani být z podstaty konstrukce nemůže. Ale nějaká kapacitní nebo indukční vazba tam určitě vzniká.
I když se jedná o koncový výkonový stupeň, zřejmě tam tudy něco leze. Je mi divné, že rušení zřejmě vzniká přes výkonový výstup. Být to vstup (stínění, vazba, atd.) tak to chápu. Ale zesilovač má mosfety, tam vadí asi kde co.

Jestli se s tím nikdo nesetkal?
Ještě doplním, že impedanci jsem dala stejnou - 4ohmy. Nové repro mají citlivost 91dB. U originálních škodováckých bohužel hodnotu citlivosti neznám. Ale podle vybuzení je hodně podobná.

Jediné co mě napadá je buď to spojení koše s kostrou auta nebo ty 10cm vyvody jak jsou přitisklé k plechu (nevodivě, dávala jsem pozor) . Ale přívody ve dveřich jsou taky více méně na plechu. A daleko větší kus. A nijak kroucené kvůli stínění nevypadají.

Staré to nedělali ani trochu. Mám citlivá ouška😀

Je zajímavé, že po výměně za cca stejné reproduktory se vyskytla tato potíž.
Do zesilovače ani radia jsem nehrabala.
Asi mě nemine ty šílené tapce zase sundavat. Štefty, to je hrozná konstrukce😪
Děkuji za jakýkoliv nápad.


Naposledy upravil Jana75 dne út březen 28 2023, 19:53, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32942
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út březen 28 2023, 19:49    Předmět: Citovat

Problém určitě není v propojení koše repráku s kostrou auta. Ty plastový holdery u origo instalace jsou jen pro urychlení montáže, kdyby to nezrychlovalo montáž, nikdo by je tam ve fabrice necpal a repra by se nafest a natvrdo nejtovaly trhacíma nejtovacíma kleštěma rovnou do kostry dvířek. Za doby fanóša a jeho mladší ségry felichčije se to dělalo nemlich tak. Problém bude v těch reprech - V TĚCH NOVEJCH REPRECH. A to ten, že jsou nejspíš o dost kvalitnější, respektive mají širší přenášený pásmo než ty starý origo - takže dost dobře a slyšitelně vyzáří i ten šum, kterej předchozí sada účinně potlačovala svojí neschopností vyzařovat vyšší kmitočty. Vsadím se, když sama tvrdíš že máš "citlivá ouška", že ti některý na novejch reprech přehrávaný písničky přijdou zvonivější, triangly cinkavější, činely a soprány ostřejší? To není žádným vyčištěním mřížek ve dveřích, to je právě tím, že nový repra umějí vyzářit s větší účinností i ty kmitočty, kterejch sis na těch starejch reprákách ani nevšimla. Ten šum (pocházející ze zesilovače, část určitě i ze zdroje signálu = přehrávače/rádia) tam totiž byl vždycky - ale ty starý repra ho neuměly vyzářit, takže tys ho neměla šanci uslyšet.

Změnilas repra za lepší - a máš pocit, že sis pohoršila, protože slyšíš víc závad. Přijmi moji (a určitě nebudu sám kdo ti ji projeví) nejhlubší soustrast - vítej do klubu zatracenejch a peklu kvalitního poslechu propadlejch (d)uší. Není návratu, stala ses hi-fi posluchačkou a nezbyde ti nic jinýho, než si pro ukojení svejch hříšnejch potřeb kvalitního poslechu začít pořizovat kvalitnější zešilovač, kvalitnější přehrávač, kvalitnější DAC ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2994

PříspěvekZaslal: út březen 28 2023, 20:02    Předmět: Citovat

Ekkare, to vyřeší postupující věk.

Zdroj.



Sluch_a_vek.png
 Komentář:
 Velikost:  36.83 kB
 Zobrazeno:  102 krát

Sluch_a_vek.png



_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 2330
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: út březen 28 2023, 20:03    Předmět: Citovat

Pokud je zesilovač samostatný, jistě je přístupná svorkovnice pro připojení repro. Zkus repro odpojit jedno po druhém. OPRAVDU není některý vývod některého repráku spojený s kostrou? Třeba jen nedopatřením? Zesilovače menších výkonů bývají můstkové, větších výkonů mají klasické zapojení s reprákem proti GND a jsou napájené symetrickým napětím z měniče. Pokud by se u takového někde dotkla GND repráku s kostrou dveří, vznikne zemní smyčka.
Jinak už mě napadá jedině kapacita cívky proti koši a nějaký vysokofrekvenční bordel na výstupu zesilovače.
Můžeš taky odpojit od zesilovače repráky všechny a připojit jiný s kovovým košem. Koš pak na zkoušku vodivě spojit s karosérií. Co to bude dělat. A taky ho přiložit k uchu. Jestli tam to rušení není taky, ale reprákem nezvýrazněné. Což je taky dost možné.

(Pro srandu jsem chtěl navrhnout, že nemusíš kvůli zkoušení sundavat tapecírunk, stačí jen odšroubovat dveře ze závěsů.)


Naposledy upravil ransom dne út březen 28 2023, 20:08, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34898
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út březen 28 2023, 20:05    Předmět: Citovat

Zdroj zvuku a zosilnovac je aky? Povodne radio a prehravac zabudovany v nom alebo nejake externe zariadenie?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jana75



Založen: Mar 28, 2023
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: út březen 28 2023, 20:10    Předmět: Citovat

Ekare🤣
Ano, jasně, kmitočtové pásmo mají asi širší.
Jenže výšky jsem neměnila. Ty jsou nechané původní
A to co se z toho teď při ztlumené hlasitosti line je dost vysoká frekvece, takové sss, ššš, ffsss, nevím jak to popsat😀
A to by z výškáčů určitě šlo slyšet i před tím.
Je zřejmě, že ruší elektronika v autě.
Při vyplém zapalovaní a jen puštěném audiu je klid.
Já se stále přiklaním k těm ukostřeným košům.
Já vím, není nic jednodušího než repráky nechat volně viset a zkusit.
Ale...

Zesilovač už tam byl dávaný přede mnou. A má origo štekr. Je vložený na hi výstup od origo radia.
Tam se budu blbě napojovat.
Ale děkuji za radu, možná lepší než ty tapce 👍
Nebo ten štekr rozpojit a zkusit změřit jestli tam omylem fakt není svod z cívek na kostru. Ale ďoura je na repro velká, tam se nemá +- od reproduktoru kde dotknout plechu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2994

PříspěvekZaslal: út březen 28 2023, 20:23    Předmět: Citovat

To rušení se projevuje jen při běžícím motoru, nebo i při stojícím a současně ale zapnutém zapalování?
_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jana75



Založen: Mar 28, 2023
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: út březen 28 2023, 20:36    Předmět: Citovat

Nene od vys. napětí nebo motoru to není. Dělá to jen při zaplém zapalování a vyplém motoru.
A ze všech signálů. Radio, BT, flesh.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4666

PříspěvekZaslal: út březen 28 2023, 21:23    Předmět: Citovat

Nemajú tie repraky integrované vyškače? Kondenzátor pre vyškač u niektorých výrobcov využíva koš ako medzikontakt.

Tiež je možné, že na starých reprakoch bola cievka navinutá na kaptone a u nových na hliníkovej fólii a teda voči košu väčšia kapacita.

Ak sa vieš niekde dostť k repro káblom, skús na ne nacvaknúť odrušovacie feritové jadrá. (Súčasne na pár, nie na jednotlivé vodiče.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32942
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st březen 29 2023, 0:11    Předmět: Citovat

Ještě mě napadá jedna zákeřnost. Jana píše, že ten šum jí dělá když zapne zapalování a pustí muziku, nastartovanej motor to překreje. Starší kcháry to neznají, ale v těch novějších, řekněme po roce 2015, bejvají od výroby USB nabíjecí zásuvky. V luxusnějších vejbavách to bylo i dřív. Tyhle USB porty jsou až na čestný výjimky výhradně zdrojový, neumožňujou datový spojení se systémem auta - na rozdíl od některejch umístěnejch na palubce nebo středový konzoli, kde můžou i nahrazovat propojení infotainmentu auta s founem a využívání záznamový knihovny z founa v palubním audiu nebo naopak napojení auta na GSM volání jako hands-free. NEDĚLÁ TO ŠUŠTĚNÍ NAKONEC NEODRUŠENEJ DC-DC MĚNIČ ze 12V na 5V, kterej se při manipulaci s reprama a kabelama nějak nedokonale odkostřil a podobně?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19931
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st březen 29 2023, 4:39    Předmět: Citovat

Vrátil bych se k Samcovu příspěvku a začal bych těmi feritovými jádry. Při delším souběhu kabelů se může rušení dostávat do zesilovače, ten má zpětnou vazbu, kterou to rušení z výstupu může projít na vstup.
A samozřejmě zkontrolovat kostření zesilovače, jestli zůstalo stejně dobré, jako předtím.
Jako druhou možnost "odkostřit" ty koše, tedy použít izolační podložky (dělají se v různých průměrech) tak, aby se kostry koše nedotýkaly.
Také se ale přikláním k názoru, že se sešly dvě, možná tři, věci najednou: reproduktory lépe přenášející výšky a někde kostra navíc, nebo kostra s přechodovým odporem navíc. To třetí může být zvětšený vnitřní odpor zdroje, ať už v kterémkoli přívodu, nebo se už zhoršuje stav baterky.
A pak se uvidí, teda uslyší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jana75



Založen: Mar 28, 2023
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: st březen 29 2023, 5:45    Předmět: Citovat

Kluci děkuju moooc.
Auto je nějak 2019. Usb-c má i datové funkce - android auto.
Výškáče nemají. Ten hybrid jsem nechtěla.
Je to čistě poctivý středobas jako původní repro. Akorat magnet tak 3x větší. Hrajou nádherně. 35-6000Hz.
Zesilovač co jsem se dívala vůbec kostru nemá. Je vložen mezi svorku repráků. Z rádia se vyndal repro konektor, tam je vložen kabel jako vstup do zesilovače a repra dána do zesíku.
Napájení je řešeno +- 12V. Zvlášť kostra tam nejde. Předpokládám, že - je v zesilovači i jako kostra.
Na originálních repro byl svatý klid. V ukostření zesilovače bych asi problém neviděla.

Ještě ten ferit.
Na oba kabely k repro tedy dát nějaký kroužek, nebo váleček? Na oba dva dokupy?
Jak by měl být cca velký?
Něco jako je na napájecím kabelu třeba k notebooku - ten černý váleček u konektoru?

Nečekala jsem, že pouhá výměna repráků způsobí toto.
Zkusila jsem ubrat na zesilovači celkové zesílení a přidat volume na rádiu. Šustění je slabší, ale stále ho slyším.
Je to takové kolísavé šustění. Jako když si taťka kdysi pustil svobodnou evropu nebo hlas ameriky na krátkých vlnách a lezly tam takové ty typické pazvuky z éteru.

Odkostření repro jak psal Hill o tom jsem takhle přemýšlela. Prostě odizolovat ty šrouby do dveří. Nebo na té mdf podložce chytnout zvlášť podložku M5 šrouby a vruty zvlašť repro.
Ale Hillovo řešení je asi lepší, protože úder kopáku by mohl repra na vrutech z té mdf vytrhnout. Je to jen lisovaný papír. Halus.
Takže připouštíte, že to může dělat pouhé ukostření košů repro?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund