Založen: Nov 27, 2018 Příspěvky: 491 Bydliště: Praha zapad
Zaslal: st duben 05 2023, 20:38 Předmět: Kabel pro 24V - vnější napájení
Dobrý večer, u našich nových servomotorů došlo ke změně napájení z původních
12V na 24V.
Původní vedení je z 90% taženo datovými kabely CAT 5e podle mě už i toto
je nevyhovující, ačkoliv měl původni 12V motor ve špičce cca 2,3 A o délce vedení
se nezmiňuji, protože tak nějak vše fungovalo.
Nyní je zcela jiná situace, protože výrobce má striktně předepsaný průřez
2x1,5 mm na délku max. 16-20 m při zdroji 2,5A/24V
Pokud je vedení v husím krku a špatně jde protahovat, tak jsem použil obyč. dvojlinku na repro (do 50V)
Pro nové instalace by asi bylo lepší použít kabel s další izolací, mám použít
síťový na 230V ?? Potřebuji laňenou 2x 1,5 mm použít klasické barvy pro
napájení 230 se mi příčí a ostatní barvy nejsem schopen dohledat podle označení
Založen: Sep 27, 2014 Příspěvky: 679 Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny
Zaslal: st duben 05 2023, 22:37 Předmět:
Pokud nebudeš chtít použít tu reprákovou dvoulinku, tak ti asi nezbývá nic jiného, než použít kabel H05VV-F 2x1,5 bílá, staré označení je (CYSY 2Dx1,5). Bude mít dvojitou izolaci a vyšší mechanickou odolnost. Nevím, jaké barvy vodičů by sis představoval, v tomhle káblu bude buď černá - sv. modrá, nebo hnědá + sv. modrá. Barvy jsou dány mezinárodní normou pro harmonizované kabely, jiné zkrátka neseženeš.
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 1021 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: čt duben 06 2023, 6:50 Předmět:
Dle mého selského rozumu - pokud to se stávající kabeláží chodilo na 12V, tak na 24V to musí chodit taky. Pokud se nezvýšila zátěž, kterou ty servomotory ovládají, logicky tam poteče menší proud a tedy budou i menší úbytky takže celkově lepší bilance... Z hlediska elektrické pevnosti ty kabely 24V vydrží taky.
Založen: Nov 27, 2018 Příspěvky: 491 Bydliště: Praha zapad
Zaslal: čt duben 06 2023, 16:12 Předmět:
houmr
ano určitě máš pravdu je logický že na vyšší napětí teˇbude menší proud
ale nyní jsem pod montáží podepsaný já a nechci mít dohady s výrobcem,
nové motory mají adaptabilní kroutící moment, tzn. že v krizi jsou schopný
až 10x zvýšit kroutící moment, na stranu motoru se vnitřky mechatroniky
mění za úplně jiné oproti stávající vložce zámku na klíč, původní motor
měl obě strany stejně poskládané (v mechanice)
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.