Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

RC souprava Tesla Lanškroun
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Historie a vzpomínky na doby dávno minulé
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2835

PříspěvekZaslal: út duben 11 2023, 23:03    Předmět: Citovat

Viděl jsem to tenkrát. První link od ok1hga sedí.
Opravdu bylo auto s bateriemi příliš těžké pro osazený motorek.

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
nostalcomp



Založen: Nov 09, 2022
Příspěvky: 96

PříspěvekZaslal: st duben 12 2023, 9:59    Předmět: Citovat

Ta RC hračka Škoda 120LS byla ovládána proporcionálním 2-kanálem, taktéž z Tesly Lanškroun. Test vyšel v amáru 6/84 a moc to tam nechválí. Dosah je tam uveden dokonce pouhých 15m!

Tahle, na začátku zmiňovaná RC souprava, je klasický čistokrevný neproporcionální 1-kanál (off/on), stejně jako Modela MARS. Akorát je vybavena servem s elektromechanicky "předprogramovanými" polohami střed, vpravo, střed, vlevo, které se cyklicky opakují po krátkém stisku tlačítka na vysílači. Popis takového serva vyšel třeba v Modelářích 6/70 a 12/82. Na model lodě to stačilo. U auta už to bylo hoší, ale pořád použitelné (pro hračku). Znamenalo to, že když jste třeba po levé zatáčce chtěli jet kousek rovně a pak znovu vlevo, museli jste tlačítko na vysílači stisknout (zaklíčovat) 4x a servo překmitlo i doprava.

Navíc je zde i možnost vypnutí a znovuzapnutí pohonného motoru modelu. Za prvé se jedná opravdu pouze o vypnutí/zapnutí a nelze tedy řídit smysl otáčení motoru. Za druhé je zde realizovaný způsob ovládání pohonu poněkud nešťastný, viz. můj příspěvek na RC manii.

Jinak k těm výše zmiňovaným špagomatikům. Poslední návod, co si pamatuju, vyšel ještě v Mo 3/82. A asi úplně poslední klasický 1-kanálový vybavovač vyšel v Mo 1/87. Ale to byl elektromagnet a měl sloužit k řízení směrovky raketoplánů a modelů na CO2. Vyšly k tomu i "subminiaturní" 1-kanálové přijímače. Tehdy to bylo to nejmenší a nejlehčí, co se u nás dalo pořídit Smile

Mimochodem, já klasickým špagomatikem řídil i auto. Byla to přestavěná hračka De Tomaso Mangusta (původně ovládaná bovdenem). A jak jsem se s tím vyblbnul. Na proporcionál nebylo, byl jen Mars. Ale alespoň už to byl ten s kniplem, takže to kmitání přední nápravy kolem středu nebylo tak dramatické Smile Více o jednokanálových RC autech je v článku, jak jsem loni stavěl Indocara k 50-letému výročí vydání plánku Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12454
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 22:33    Předmět: Citovat

nostalcomp napsal(a):
Nenašel by se tu nějaký pamětník, který by dokázal poskytnout bližší informace o této RC soupravě?

Na krabici je jako výrobce Tesla Lanškroun, závod Jablonné nad Orlicí. Zajímalo by mě hlavně, zdali se to opravdu vyrábělo sériově, v jakých počtech a v jakém období. Ale vezmu zavděk jakoukoliv bližší informací.


Tak jsem našel složku z Tesly Jablonné n.O. Z roku 1991-1992 tam kromě součástek je ZZ3654, ZZ3655 Víceúčelový elektrický pařák, vyhřívaná zrcadle (pro Š. Favorit) a ultrazvukový inhalátor. V nabídce TES-Likl z roku 1994 tam k modelařině taky není nic. Jediné, co tam je v roce 1991 v ceníku -
"Výkony - služby - hodinová zúčtovací sazba pro mimozáruční opravy výrobku elektroniky (model auta, TOM)"

_________________
Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Historie a vzpomínky na doby dávno minulé Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund