Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1387 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: ne květen 14 2023, 12:16 Předmět:
Hele - do emisí elektrokrámů se nezapočítávají emise z výroby elektřiny, tak se tam nesmí započítávat ani emise z požáru, to dá rozum. Prostě budeme říkat, že hoří hezky, ekologisticky. _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
No, vaše názory moji chytřejší učitelé jsou poučné, ale mám blbý dotaz.
Co na to říkají rozvodné závody? Nakonec když v paneláku kuchařky začaly vyhazovat plynové trouby (nemyslím manžele postižené meteorismem), správcové nemovitostí to zakazovali jak mohli. Jaxi s tím nepočítali projektanti a po nezodpovědném posílení pojistek se začala potit i izolace přívodních kabelů, že?
Síť bych neviděl jako problém. Naopak v dnešní době solárů je problém spíše kam s přebytky.
A druhý problém je kde nabíjet. A tu je řešení... v práci. Tam to auto stojí 8hodin. S řízeným nabíjením (což není problém) lze krásně regulovat podle potřeb sítě nabíjecí výkon... Ale není snaha tvořit v podstatě levná nabíjecí místa. Nabíjení na sídlišti je mimo realitu.
EV mám pořízeno jako druhé do rodiny a ve výsledku se tím jezdí 90% jízd. A když jsem přešel na ohřev vody pomocí FVE tak celková roční spotřeba domácnosti je i s autem nižší. Tedy ohřev vody byl náročnější než ujet denně cca 50-80km EV. _________________ Internet - metla lidstva
Ano tahle myšlenka je zajímavá, ale proč by měl zaměstnavatel vzít na sebe náklady na budování přípojek pro své zaměstnance? Kdo to zaplatí? Např. vezmi nemocnici, kde pracuje 20 lékařů a 100 sester, kolik nabíjecích míst se musí vybudovat? Jeden stojan myslím, že stojí cca. 1M CZK.
vznikají zajímavé projekty, například koncept nabíjení z pouličního osvětlení. Pokud přemýšlíte o nákupu elektroauta, je důležité mít zajištěné vlastní nabíjení. Třeba doma, skrz Wallbox.
Tim je to vyřešené, pouliční lampa ani wallbox silnější přívod nepotřebuje Mladobolstavští pohůnci zpívají, jak šéfující nadlidé pískají.
Ano tahle myšlenka je zajímavá, ale proč by měl zaměstnavatel vzít na sebe náklady na budování přípojek pro své zaměstnance? Kdo to zaplatí? Např. vezmi nemocnici, kde pracuje 20 lékařů a 100 sester, kolik nabíjecích míst se musí vybudovat? Jeden stojan myslím, že stojí cca. 1M CZK.
Mega stojí DC stojan - ale ty nepotřebuješ nabít rychle když to auto tam stojí. Běžný Wallbox je okolo 20tis samozřejmě plus nějaký přívod, revize... I kdyby měl zaměstnavatel tu investici rozpustit v ceně energie je to pro lidi stále pohodlnější než nabíjení někde u lampy a hlavně tam tu cenu přípojného místa taky bude platit v ceně kWh...
U nás v práci to řešíme jak pro EV tak pro kola, koloběžky.. ale zatím to visí na legislativě přeprodeje elektřiny. _________________ Internet - metla lidstva
Aleš: Radku, až bude mít 500 lidí elektromobil na sídlišti, tak bude všechno jinak. Pochopitelně i počet nabíjecích stanic.
Dokonce bych řekl, že bude jiné i to sídliště a koneckonců celý náš svět. Už teď vznikají zajímavé projekty, například koncept nabíjení z pouličního osvětlení.
Tihle svedkove greendealovi mi ze vseho nejvic pripominaji cloveka, co vyskoci z letadla ve trech kilometrech bez padaku v svatem presvedceni, ze nez dopadne tak nekdo ten padak vymysli, vyrobi a doruci jim ho na zada. Neni problem, za deset let bude vsechno jinak, za deset let bude Nemecko mit 100% elektriky z Obcasnych Zdroju Energie, za 10 let bude v kazdem sloupu nabijecka (no ja nevim ale v rozvadeci VO pro pul sidliste jsem videl 3x25A)... Pokud by si nabili hubu jen sami, docela by mi to nevadilo, jenze tohle nas bude bolet vsechny...
Tohle jsem v pátek potkal (vjezd do garáží bytového domu)…
Tohle mne taky napadlo. Když se zakazuje vjezd aut na plyn do podzemních parkovišť, elektromobily jsou vhodné pro jízdy po městech, ale když budou mít taky zákaz vjezdu do podzemních parkovišť, jízdy po velkých městech jim to dost zkomplikuje.
_________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
V minulé práci nepovolovali nabíjet ani elektrokolo a v té současné je jeden stojan na asi tak 3000 lidí. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Teleskopický výsuvný nabíjecí stojan, který je v době neaktivity schovaný v chodníku a díky tomu na ulici nijak nepřekáží.
Jen nečekejte žádné extra nabíjecí výkony, nabíjecí stojan má totiž výkon jen cca 7 kW (tím naopak nepřetěžuje elektrickou síť). Nejčastěji tak bude využíván pro noční nabíjení.
Večer po návratu z práce u stojanu zaparkujete svůj elektromobil. Nabíjecí stojan na povel z mobilní aplikace, přes kterou budete za nabíjení i platit, vyjede nad úroveň povrchu a vy si k němu připojíte nabíjecí kabel ze svého vozu. Ráno nasedáte do plně nabitého auta. Zkrátka idylka. Tedy pokud ráno spíš nezjistíte to, že vám někdo ukradl kabel dříve než se akumulátor stihl alespoň z nějaké rozumné části nabít.
Dnes kdy jsou nabíjecí stanice spíš vzácností se to zatím moc neprojevuje, ale při představě, že po různých sídlištích budou stovky nebo i tisíce takových nabíjecích stojanů a k nim přes celou noc kabelem připojené spousty aut tak to bude naprostý ráj pro "sběrače kabelů". Pro majitele elektromobilů pak bude na takovém způsobu nabíjení asi nejdražší to neustále nakupování nových a nových nabíjecích kabelů, protože se při takovém množství příležitostí budou každou chvíli ztrácet.
Bezdrátové indukční dobíjení by to mohlo vyřešit, ale musely by se tomu přizpůsobit elektromobily, protože ty současné to nemají, ale to už je spíš vzdálenější budoucnost.
S rozvojem bateriové elektromobility je nutné zajistit také rozvoj technologií nabíjení elektromobilů. V současné době jsou veškeré komerční nabíjecí systémy založeny na kabelovém připojení přívodní střídavé sítě nebo stejnosměrné nabíjecí stanice. Bezdrátový přenos energie je tak dalším logickým krokem ve vývoji obslužné infrastruktury. Tento článek pojednává o současném stavu technologie bezdrátového nabíjení bateriových elektromobilů, definuje problematické oblasti a nastiňuje budoucí vývojové směry v tomto oboru.
8. Bezdrátové nabíjení nebo bezdrátové rušení?
Přenos výkonu elektromagnetickým polem musí zákonitě vyzařovat spolu s pracovním polem i elektromagnetické rušení. Tak jako všechny zdroje, musí i indukční nabíječka projít EMC testy podle platných norem. Výzvou pro systémy induktivního přenosu energie je omezení rušení do povolených mezí i v případě, že je generováno pouze pracovním polem vysílací cívky a všechny ostatní parazitní zdroje, například přívodní kabely, jsou kompenzovány.
Jedním ze způsobů, jak částečně snížit elektromagnetické emise je provozovat indukční systém na rezonanci blízké frekvenci a regulovat výkon pomocí ladicího obvodu. Vývojový projekt UnIndCha se, mimo jiné, zabýval studiem závislosti spínací frekvence EMC rušení univerzálního indukčního nabíjení. Princip měření vyzařovaného magnetického pole je použit pro zjištění EMC rušení v rozmezí od 9 kHz do 3 MHz. Byla porovnána spektra vyzařovaného pole ve stejném pracovním bodu při různých spínacích frekvencích.
Výsledky měření ukazují, že různě naladěný rezonanční obvod má různou úroveň vyzařovaného rušení při stejných provozních parametrech. Tyto rozdíly jsou způsobeny proměnlivými odchylkami mezi provozními frekvencemi a rezonanční frekvencí systému. V závislosti na naladění bylo při různých měření pozorováno snížení emisí až o 10 dBμA/m. V souladu s teoretickými předpoklady byly minimální úrovně interferenčních emisí dosaženy, když byl systém provozován v rezonančním režimu. Kromě toho byla při měření stanovena optimální hodnota ladění systému 62 %, to je minimální odladěná kapacita v procentech kapacity původního obvodu. To naznačuje, že při proměnlivém ladění se vyzařovaná interference opět zvyšuje, pokud je kompenzace příliš vysoká. U vyšších rozdílů polohy mezi cívkou vysílače a přijímače lze předpokládat, že se zvyšuje účinnost adaptace ladění.
Díky možnosti variabilního ladění rezonančních obvodů je zde vždy možné zajistit, aby systém fungoval v normou požadovaném frekvenčním rozsahu. Během provozu na rezonanční frekvenci bylo dosaženo významného snížení harmonických rušení. Systém s laděním rezonance je tedy výhodný, a to zejména při vysokých odchylkách vzájemných poloh cívek.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34779 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út červen 06 2023, 7:40 Předmět:
Valdano napsal(a):
Bezdrátové indukční dobíjení by to mohlo vyřešit, ale musely by se tomu přizpůsobit elektromobily, protože ty současné to nemají, ale to už je spíš vzdálenější budoucnost.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.