Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

elektromobilita
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 61, 62, 63  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1387
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: ne květen 14 2023, 12:16    Předmět: Citovat

Hele - do emisí elektrokrámů se nezapočítávají emise z výroby elektřiny, tak se tam nesmí započítávat ani emise z požáru, to dá rozum. Prostě budeme říkat, že hoří hezky, ekologisticky.
_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rudolf02



Založen: Sep 05, 2012
Příspěvky: 553
Bydliště: ústeckoorlicko

PříspěvekZaslal: ne květen 14 2023, 13:07    Předmět: Citovat

No, vaše názory moji chytřejší učitelé jsou poučné, ale mám blbý dotaz.
Co na to říkají rozvodné závody? Nakonec když v paneláku kuchařky začaly vyhazovat plynové trouby (nemyslím manžele postižené meteorismem), správcové nemovitostí to zakazovali jak mohli. Jaxi s tím nepočítali projektanti a po nezodpovědném posílení pojistek se začala potit i izolace přívodních kabelů, že?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5282

PříspěvekZaslal: ne květen 14 2023, 14:28    Předmět: Citovat

Síť bych neviděl jako problém. Naopak v dnešní době solárů je problém spíše kam s přebytky.
A druhý problém je kde nabíjet. A tu je řešení... v práci. Tam to auto stojí 8hodin. S řízeným nabíjením (což není problém) lze krásně regulovat podle potřeb sítě nabíjecí výkon... Ale není snaha tvořit v podstatě levná nabíjecí místa. Nabíjení na sídlišti je mimo realitu.
EV mám pořízeno jako druhé do rodiny a ve výsledku se tím jezdí 90% jízd. A když jsem přešel na ohřev vody pomocí FVE tak celková roční spotřeba domácnosti je i s autem nižší. Tedy ohřev vody byl náročnější než ujet denně cca 50-80km EV.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bdn



Založen: Jan 16, 2020
Příspěvky: 493

PříspěvekZaslal: ne květen 14 2023, 15:17    Předmět: Citovat

citace:
je kde nabíjet. A tu je řešení... v práci.

Ano tahle myšlenka je zajímavá, ale proč by měl zaměstnavatel vzít na sebe náklady na budování přípojek pro své zaměstnance? Kdo to zaplatí? Např. vezmi nemocnici, kde pracuje 20 lékařů a 100 sester, kolik nabíjecích míst se musí vybudovat? Jeden stojan myslím, že stojí cca. 1M CZK.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: ne květen 14 2023, 15:21    Předmět: Citovat

citace:
vznikají zajímavé projekty, například koncept nabíjení z pouličního osvětlení. Pokud přemýšlíte o nákupu elektroauta, je důležité mít zajištěné vlastní nabíjení. Třeba doma, skrz Wallbox.
Tim je to vyřešené, pouliční lampa ani wallbox silnější přívod nepotřebuje Smile Mladobolstavští pohůnci zpívají, jak šéfující nadlidé pískají.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5282

PříspěvekZaslal: ne květen 14 2023, 17:27    Předmět: Citovat

bdn napsal(a):
citace:
je kde nabíjet. A tu je řešení... v práci.

Ano tahle myšlenka je zajímavá, ale proč by měl zaměstnavatel vzít na sebe náklady na budování přípojek pro své zaměstnance? Kdo to zaplatí? Např. vezmi nemocnici, kde pracuje 20 lékařů a 100 sester, kolik nabíjecích míst se musí vybudovat? Jeden stojan myslím, že stojí cca. 1M CZK.
Mega stojí DC stojan - ale ty nepotřebuješ nabít rychle když to auto tam stojí. Běžný Wallbox je okolo 20tis samozřejmě plus nějaký přívod, revize... I kdyby měl zaměstnavatel tu investici rozpustit v ceně energie je to pro lidi stále pohodlnější než nabíjení někde u lampy a hlavně tam tu cenu přípojného místa taky bude platit v ceně kWh...
U nás v práci to řešíme jak pro EV tak pro kola, koloběžky.. ale zatím to visí na legislativě přeprodeje elektřiny.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1804

PříspěvekZaslal: ne květen 14 2023, 17:41    Předmět: Citovat

bdn napsal(a):

Aleš: Radku, až bude mít 500 lidí elektromobil na sídlišti, tak bude všechno jinak. Pochopitelně i počet nabíjecích stanic.
Dokonce bych řekl, že bude jiné i to sídliště a koneckonců celý náš svět. Už teď vznikají zajímavé projekty, například koncept nabíjení z pouličního osvětlení.


Tihle svedkove greendealovi mi ze vseho nejvic pripominaji cloveka, co vyskoci z letadla ve trech kilometrech bez padaku v svatem presvedceni, ze nez dopadne tak nekdo ten padak vymysli, vyrobi a doruci jim ho na zada. Neni problem, za deset let bude vsechno jinak, za deset let bude Nemecko mit 100% elektriky z Obcasnych Zdroju Energie, za 10 let bude v kazdem sloupu nabijecka (no ja nevim ale v rozvadeci VO pro pul sidliste jsem videl 3x25A)... Pokud by si nabili hubu jen sami, docela by mi to nevadilo, jenze tohle nas bude bolet vsechny...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2651

PříspěvekZaslal: ne květen 14 2023, 17:49    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Tohle jsem v pátek potkal (vjezd do garáží bytového domu)…
Tohle mne taky napadlo. Když se zakazuje vjezd aut na plyn do podzemních parkovišť, elektromobily jsou vhodné pro jízdy po městech, ale když budou mít taky zákaz vjezdu do podzemních parkovišť, jízdy po velkých městech jim to dost zkomplikuje.
Sad

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12264
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po červen 05 2023, 8:25    Předmět: Citovat

Ohmův zákon funguje aneb malá osvěta pro dobíječe elektromobilů prodlužovákem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1425

PříspěvekZaslal: po červen 05 2023, 12:32    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
Nabíjení na sídlišti je mimo realitu.

Muselo by se vymyslet indukční nabíjení,páč "indiáni" by záhy odklonili měděné kabely. Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34780
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po červen 05 2023, 12:34    Předmět: Citovat

A indukcna cievka by bola plastova alebo dubova, aby ju neukradli? Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1425

PříspěvekZaslal: po červen 05 2023, 14:47    Předmět: Citovat

Zabudovaná do stání Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5182
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: po červen 05 2023, 23:02    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
A tu je řešení... v práci.


V minulé práci nepovolovali nabíjet ani elektrokolo a v té současné je jeden stojan na asi tak 3000 lidí.

_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Valdano



Založen: Jan 01, 2023
Příspěvky: 2010
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: út červen 06 2023, 1:13    Předmět: Citovat

Zdroj: Problém s nabíjením elektromobilů na ulici konečně vyřešen?

Teleskopický výsuvný nabíjecí stojan, který je v době neaktivity schovaný v chodníku a díky tomu na ulici nijak nepřekáží.

Jen nečekejte žádné extra nabíjecí výkony, nabíjecí stojan má totiž výkon jen cca 7 kW (tím naopak nepřetěžuje elektrickou síť). Nejčastěji tak bude využíván pro noční nabíjení.

Večer po návratu z práce u stojanu zaparkujete svůj elektromobil. Nabíjecí stojan na povel z mobilní aplikace, přes kterou budete za nabíjení i platit, vyjede nad úroveň povrchu a vy si k němu připojíte nabíjecí kabel ze svého vozu. Ráno nasedáte do plně nabitého auta. Zkrátka idylka. Tedy pokud ráno spíš nezjistíte to, že vám někdo ukradl kabel dříve než se akumulátor stihl alespoň z nějaké rozumné části nabít. Sad

Dnes kdy jsou nabíjecí stanice spíš vzácností se to zatím moc neprojevuje, ale při představě, že po různých sídlištích budou stovky nebo i tisíce takových nabíjecích stojanů a k nim přes celou noc kabelem připojené spousty aut tak to bude naprostý ráj pro "sběrače kabelů". Very Happy Pro majitele elektromobilů pak bude na takovém způsobu nabíjení asi nejdražší to neustále nakupování nových a nových nabíjecích kabelů, protože se při takovém množství příležitostí budou každou chvíli ztrácet.

Bezdrátové indukční dobíjení by to mohlo vyřešit, ale musely by se tomu přizpůsobit elektromobily, protože ty současné to nemají, ale to už je spíš vzdálenější budoucnost.

Zdroj: Univerzální bezdrátové nabíjení elektromobilů

citace:
S rozvojem bateriové elektromobility je nutné zajistit také rozvoj technologií nabíjení elektromobilů. V současné době jsou veškeré komerční nabíjecí systémy založeny na kabelovém připojení přívodní střídavé sítě nebo stejnosměrné nabíjecí stanice. Bezdrátový přenos energie je tak dalším logickým krokem ve vývoji obslužné infrastruktury. Tento článek pojednává o současném stavu technologie bezdrátového nabíjení bateriových elektromobilů, definuje problematické oblasti a nastiňuje budoucí vývojové směry v tomto oboru.

8. Bezdrátové nabíjení nebo bezdrátové rušení?

Přenos výkonu elektromagnetickým polem musí zákonitě vyzařovat spolu s pracovním polem i elektromagnetické rušení. Tak jako všechny zdroje, musí i indukční nabíječka projít EMC testy podle platných norem. Výzvou pro systémy induktivního přenosu energie je omezení rušení do povolených mezí i v případě, že je generováno pouze pracovním polem vysílací cívky a všechny ostatní parazitní zdroje, například přívodní kabely, jsou kompenzovány.

Jedním ze způsobů, jak částečně snížit elektromagnetické emise je provozovat indukční systém na rezonanci blízké frekvenci a regulovat výkon pomocí ladicího obvodu. Vývojový projekt UnIndCha se, mimo jiné, zabýval studiem závislosti spínací frekvence EMC rušení univerzálního indukčního nabíjení. Princip měření vyzařovaného magnetického pole je použit pro zjištění EMC rušení v rozmezí od 9 kHz do 3 MHz. Byla porovnána spektra vyzařovaného pole ve stejném pracovním bodu při různých spínacích frekvencích.

Výsledky měření ukazují, že různě naladěný rezonanční obvod má různou úroveň vyzařovaného rušení při stejných provozních parametrech. Tyto rozdíly jsou způsobeny proměnlivými odchylkami mezi provozními frekvencemi a rezonanční frekvencí systému. V závislosti na naladění bylo při různých měření pozorováno snížení emisí až o 10 dBμA/m. V souladu s teoretickými předpoklady byly minimální úrovně interferenčních emisí dosaženy, když byl systém provozován v rezonančním režimu. Kromě toho byla při měření stanovena optimální hodnota ladění systému 62 %, to je minimální odladěná kapacita v procentech kapacity původního obvodu. To naznačuje, že při proměnlivém ladění se vyzařovaná interference opět zvyšuje, pokud je kompenzace příliš vysoká. U vyšších rozdílů polohy mezi cívkou vysílače a přijímače lze předpokládat, že se zvyšuje účinnost adaptace ladění.

Díky možnosti variabilního ladění rezonančních obvodů je zde vždy možné zajistit, aby systém fungoval v normou požadovaném frekvenčním rozsahu. Během provozu na rezonanční frekvenci bylo dosaženo významného snížení harmonických rušení. Systém s laděním rezonance je tedy výhodný, a to zejména při vysokých odchylkách vzájemných poloh cívek.



nabijeci_stojan_v_neaktivnim_stavu.jpg
 Komentář:
 Velikost:  71.51 kB
 Zobrazeno:  45 krát

nabijeci_stojan_v_neaktivnim_stavu.jpg



teleskopicky_vysouvaci_nabijeci_stojan.jpg
 Komentář:
 Velikost:  46.1 kB
 Zobrazeno:  37 krát

teleskopicky_vysouvaci_nabijeci_stojan.jpg



bezdratove_indukcni_dobijeni_elektromobilu.jpg
 Komentář:
 Velikost:  41.11 kB
 Zobrazeno:  48 krát

bezdratove_indukcni_dobijeni_elektromobilu.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34780
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út červen 06 2023, 7:40    Předmět: Citovat

Valdano napsal(a):
Bezdrátové indukční dobíjení by to mohlo vyřešit, ale musely by se tomu přizpůsobit elektromobily, protože ty současné to nemají, ale to už je spíš vzdálenější budoucnost.

To nevadi, do 10 rokov budu vsetky v srote.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 61, 62, 63  Další
Strana 2 z 63

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.33 sekund