Pozdravujem. Synator dostal kolobezku s odnimatelnou bateriou na riadidlach. (motor je 250w a deklarovany vykon na bateriu max 200w.) Bateria je vlastne taka vacsia power banka s USB obsahujuca 6s 4000mah (21,6v) a dojazd je nieco medzi 5-7km realnych podla zataze, takze riesim navysenie kapacity. Povodna bateria pozostava zo siestich clankov Samsung 21700 (40A max) a je zaliata bez moznosti otvorenia. Je to lahka "last mile" kolobezka od Mazdy vyrobena v kooperacii s Micro Mobility (CH). Kedze ide o velmi malo rozsireny model tak dalsia bateria sa neda len tak zohnat. Ma specialny uchyt aj dotykovy terminal na kontakty, takze vyrobit novu na povodny uchyt je dost komplikovane. Taktiez ked je bateria vybita na cca 40% uz to taha slabsie. Kedze je to zatial v zaruke nechcem robit nejake zasadne zasahy. S kolobezkou su dodavane dve nabijacky. Sietova 25,2v 1,5A a do auta 25,2v 2A. Predpokladam ze originalna bateria obsahuje ochrannu BMS a kedze pod riadidlami je trochu miesta, zvazujem tam umiestnit dalsiu samostatnu bateriu, ktora by pomahala tej povodnej. Samozrejme ze nie je mozne zapojit rozne nabite lion baterie paralerne a tak rozmyslam nad "rychlonabijanim" cez povodny konektor. Tj z baterie do baterie. Dalsia lion bateria by dodavala cez nabijaci konektor prud cca 3A (asi 70w) co by priebezne pomahalo povodnej baterii pri zatazi, pripadne v klude ju dobijalo. Chcel by som pouzit nove clanky Sony VTC4 aj 6s BMS (spicka do 15A) a mozem vyskladat dalsich 4000ma. Kedze tieto clanky mozu dodat az 30A otazka znie, ci je nejako mozne obmedzit ich prud na 3-4A, alebo ci si nabijaci prud obmedzi BMSka v povodnej baterii. Je to vobec dobry napad, ci mam radsej riesit externu bateriu?
Dik za odpoved. Autonabijacka zvlada vstupne napatia od 12-24v, takze tam by nebol problem. Akurat ze by na kolobezke visela nabijacka ako dalsi kram navyse. To odopnutie pocas nabijania by trebalo nejako vyskusat.
EDIT: Prave som to vyskusal a pri nabijani sa silovy vystup odpoji. Takze "online" to asi nepojde. Otazkou este je ci je mozne rychlejsie a bezpecne "presypat" nejaku energiu pocas niekolkominutoveho statia. Alebo existuje este nejake ine elegantnejsie riesenie? (inak kolobezka ma aj funkciu rekuperacie tj dobijania od motora pri brzdeni, takze snad nieco cez silovy vystup.)
Naposledy upravil derick dne pá červen 16 2023, 11:05, celkově upraveno 1 krát.
Osobně bych to dal na bazoš a koupil koloběžku která má větší rádius.
Jinak by určitě šlo se napojit v koloběžce na silové kontakty a tam přes nějaký DC-DC měnič s proudovým omezením pustit těch požadovaných 3-4A.
Akorát tam zase budou další problémy v podobě zajíštění nabíjení té externí baterie. Bude tam muset být BMS. Bude na to muset být nějaký box, nějaké uchycení na té koloběžce, kabeláž ...
Nevím jestli to má cenu řešit.
Aj to je riesenie. Ale strati sa tym caro malej a skladacej 10kg kolobezky, ktora sa zmesti do origo vaku cez plece a jedine co potrebuje je trochu vacsia, alebo dalsia bateria.
PS: Keby som vykuchal silove kontakty, asi by som sa uz neobmedzoval na 3-4A. Inak rozmyslam ze mam aj nejake DC-DC regulovatelne menice a mala pridavna bateria (napr 7s) by sa dala pouzit na rychlejsie nabijanie povodnej baterie.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.