Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4153 Bydliště: Zlín
Zaslal: ne červen 25 2023, 14:10 Předmět:
p32 napsal(a):
Horší je to s airbagama, které mají životnost (pyropatrony) těch 10 let a nikdo si to nenechá měnit. Na co je tam potom nefunkční má?
Větší obavy bych měl z toho, že ta stará pyropatrona bouchne samovolně. Vozit si přímo před ksichtem 10-20-30 let starou pyrotechniku, která je trvale vystavena brutálnímu střídání teplot a otřesům, mi nepřijde moc bezpečné.
ABS mi funguje jenom když to v zimě zkouším na sněhu jak to reaguje. Takže minimální provozní stav. V běžném jezdění se mi ještě (!) nestalo abych brzdil s pomocí ABS. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18534 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne červen 25 2023, 18:40 Předmět:
MiraSt napsal(a):
V běžném jezdění se mi ještě (!) nestalo abych brzdil s pomocí ABS.
Tos ještě nikdy nevlítnul pod plynem do v asfaltu vyjetejch kolejí ve kterých je voda? To máš vidět, slyšet a u předokolky cejtit, co pak ty všeljaký asistenty spojený s ABS začnou vyvádět. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32930 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 25 2023, 18:48 Předmět:
V létě stačí prudčejc přibrzdit na cestě s prachem na krajnici, nebo vlítnout na brzdách do místa, kde je vysypaný cokoliv zrnitýho od průměru 1mm do 5-6mm. Mně ABS zabírá i když s prázdným až poloprázdným Drobkem prudce zadupnu brzdy - je z výroby nastavenej na častější jízdu se zátěží, takže pro ježdění s prázdným je "přebrzděnej" a i na lepších gumách s dobrou adhezí je to znát, protože se občas některý kolo dostane na asfalt s hladším povrchem a začne podkluzovat. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7896 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne červen 25 2023, 19:07 Předmět:
Bohatě stačí kombinace sjetý letní gumy & mokrá hladká dlažba. To jsem měl pocit, že mi pedál ukopne nohu. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Taky jak který auto. Jedničková Fabie HTP 47kW (to jest dvanáctiventil, co slušně jede i brzdí, nikoli běžnější a příšerný 40kW šestiventil) hrká ABSkou skoro furt. Kombinace lehkého předku, ostrých brzd a podivné geometrie přední nápravy.
(Ne, není to závada. Je to opravdu vlastnost. Vystřídal jsem jich proti své vůli několik.)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32930 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 25 2023, 23:04 Předmět:
Hodně způsobujou gumy a samotná náprava - ve svým principu. Ta přední náprava ve fábuli je už léta pořád prakticky stejná - protože ji ještě před jedničkovou fábulí měly Polo a Ibiza v podstatě už někdy od roku 1990 = ještě za dob, kdy se v Bolehlavi vyráběl slavnej rezivějící favořiť. Bohužel rok vod roku se na ní stavějí těžší a těžší auta = z důvodu vyšší pasivní bezpečnosti je konstrukce masivnější a i když konstruktéři používají CAD a vysokopevnostní oceli, který dovolujou projektovat díly s vyšší únosností o malý konstrukční hmotnosti, váha na nápravu typ od typu narůstá. Základní koncepce se spodním trojúhelníkovým ramenem a těhlicí zavěšenou mezi něj a (skoro) svislou vzpěru McPherson byla jen doplněná o zkrutnej stabilizátor, u kterýho zas někdo nejdřív poddimenzoval sílu tyček přenášejících zkrutnej moment, takže se všelijak vohejbaly a praskaly, než se v rámci sériovejch "náprav hříchů" musely začít montovat silnější - a taky jeho působením se víc přitvrdila pružicí charakteristika celý nápravy, takže čím dál tím víc připomíná motokáru - a když se ji konstruktéři kvůli komfortu pokusí změkčit, změní se na uskákanou kozu, která při brždění klouže, protože jí kola odskakujou jak koze paznehty na ledu ... Na dnešní víc jak tunový "malý auto" je prostě potřeba jiná, masívnější konstrukce přední nápravy než jaká byla vhodná na auto "za sucha" vážící o dva-dvaapůl metráku míň ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1405 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: ne červen 25 2023, 23:13 Předmět:
Já jezdím předvídavě (neříkám, že pomalu), mně brzdy dřív zreznou, než bych je ojel.
kdysi dávno jsem jezdil Oplem, měl kontrolu brzdových světel pípnutím po sešlápnutí brzdy po nastartování, u Humpolce jsem se divil, co to pípá, ale jen jsem od nastartování v Plzni nešlápnul na brzdu _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Stačí jezdit s rozumem.
Když si beru mě neznámé auto, vždycky si zkouším brzdy. Tam, kde nikoho neohrozím - povolím volant a šlápnu na brzdu. A hned poznám, jestli mi to jde na nějakou stranu. Správně to dělat nesmí.
Vjet do vody, ať už v kolejích, či volně na silnici a šlápnout na brzdu je školácká chyba. Když už to přeženu s rychlostí a nastane jev aquaplaning, pak je nejlepší řešení držet volant ve směru a vyšlápnout spojku. Až se gumy "chytí" je to bez cukatůry a případných dalších problémů.
A jinak brzdy taky moc nepoužívám. S kopce je lépe brzdit motorem, než, jak obvykle vídám, celý kopec stát na brzdě, stejně tak zpomaluju na semafor. Při nenadálých událostech spíše volím vyhýbací manévr, pokud to jde.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7896 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po červen 26 2023, 22:53 Předmět:
Jo, ti brzdaři mě taky dojímali. Dlouhý sjezd a kolika autům svítily brzdovky celou dobu...
V autoškole mi říkali, že mám jezdit tak, jako kdyby auto brzdy nemělo. Tedy brzdit motorem, předvídat a podobně. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Mě to v autoškole neučili. Přišel jsem na to sám. Se služební fábii kombi třiválec mám průměrnou spotřebu 4,1 litrů. Na mém Renoltu musím nechat osoustružit kotouče poněvadž mi rezaví po obvodu. Málo brzdím. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.