Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18763 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: so červenec 01 2023, 6:51 Předmět: Snímač rychlosti a ujetých km na Octavii I
Zdravím přispívající. Kolegovi důchodci to neměří a koupil nový snímač . Pochopitelně opět neměří a "starý" zahodil . Kdo zná elektrickou funci a jak je napájeno a co naměřit ? . I na samotném čidle a na samotném kabelu k němu ? Děkuji
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32367 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červenec 01 2023, 10:23 Předmět:
Ne, koncern má čidlo na výstupním hřídeli špajzky, je tam ozubený kolečko a Naumurův senzor přiblížení, data jdou po CAN-busu, přepočítávací konstanta se zadává pomocí diagnostiky do švába v přístrojovým štítu, aby seděl poměr dělení s obvodem nasazenejch kol. Senzor se bohužel musí konfigurovat přes VAS/NAS diagnostiku, doma v garáži bez znalosti příslušnejch položek v menu auta i patřičnejch hodnot pro tu kterou verzi to nedáš. Na tohle bohužel jedině značkáč nebo aspoň autorizovanej servis, kterej má přístup on-lajn do systému ERWIN, odkud po zadání VINka dostane přesně pro daný auto sestavený zadávací kódy - tady z fóra například Jirka Blecha alias GeorgeB z Koněpůlek-Svítkova... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32367 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červenec 01 2023, 11:17 Předmět:
Milan_F napsal(a):
EKKAR napsal(a):
...
Píše ...Octavii I. Tahle vesmírná technologie v ní ještě nebude.
Sám jseš z vesmíru. Poslední škodifka, která měla mechanickej náhon rychloměru/tachometru, byla felina - všecko co vyjelo z brány fabriky po ní, má jako signál pro tacho elektronicky přenášený impulsy po některý verzi CAN-busu. Počínaje právě jedničkovou ochcáfkou v roce 1996, přes fábuli - 1998, superb - 2001, roomster - 2006, yeti - 2009 atd atd až po všecky dnešní kokodáqy, enyjáqy a další sráčqy.
Bořku, není tam "jen cífka s magnetem", je tam opravdu elektronický čidlo, který snímá přiblížení "zubu" na takovým kotoučku, umístěným uvnitř špajzky, aby to jo bylo chráněný před okolím. Je to tak dělaný i z důvodu, aby to nešlo jednoduše oyebávat jako způsob zamezení podvodům s kilometrickým nájezdem při prodeji. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1792 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: so červenec 01 2023, 11:25 Předmět:
Nepíšeš motorizaci a rok, ale je to u všech podobné. Kdyby šlo zkusit jestli z toho aspoň lezou nějaké pulzy. Pokud to je čidlo G 22 tak 1 - + černo/zelená 1mm², 2 - pulzy zelená 0,5mm², 3 - kostra hnědá 0,5mm². Na konektoru T14b který je 14ti polový černý a je v motorovém prostoru vpředu vlevo, na pinu 2 je kostra která vede za přístrojovku, na pinu 3 jsou pulzy z čidla a je zmenšený průřez na 0,35mm² stejné barvy. Pulzy jdou do přístrojovky na modrý 32 pinový konektor palubky a pin 28.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2593 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so červenec 01 2023, 14:47 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Ne, koncern má čidlo na výstupním hřídeli špajzky, je tam ozubený kolečko a Naumurův senzor přiblížení, data jdou po CAN-busu,
To se ale nedá takhle od boku pálit, že posílá po CAN-busu. Některý O1 měli CANový budíky, a některý ne.
BOBOBO: Tyhle budíky trpěli na studeňáky. Bylo by dobrý je vyndat a propájet piny na konektorech na DPS. Budíky se musí pak celý rozebrat, aby jsi se dostal tam, kam potřebuješ. Myslím, že to byl modrý konektor. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18763 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: so červenec 01 2023, 17:17 Předmět:
Chlapi děkuji za rady . Již nejsem do všeho hrrr . Prd vidím a na stará kolena se učit , jak do měřáků nechám mladším . Jen jsem mu chtě jistě říct , že snímačem a kablem to není . To by mu mohlo ušetřit nějaký ten peníz .
Snimač na prevodovke má 3 kontakty. V štekri musíš namerat na jednom vodiči -12V . Na druhom +12V(pri zapnutom zapalovaní,je to zo svorky 15).Tretí vodič vedie na modrý šteker na budíkoch .pozicia na štekri je č.28.(tento vodič prenáša jednoduchý 12V puls). Stačí prepipat. Samotná kontrola rychlomeru v budikoch je jednoduchá cez VAG-akčné členy.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.