Zaslal: ne listopad 05 2023, 18:05 Předmět: Felicie při rozjezdu cuká
Vyrobena 2001, 1300cm3.
Cuká při rozjezdech za studena. Motor při rozjezdu skokově ztratí výkon.
Prý řidič musí opakovat postup - sešlápnout spojku, motor roztočit a zkusit rozjezd.
Jistě jsou tu znalci té techniky i motorů. Zajímalo by mně, na co by se měl majitel při diagnostice zaměřit. Prosím případné náměty.
Mohla by to způsobovat voda v palivu? _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Naposledy upravil kulikus dne ne listopad 05 2023, 18:21, celkově upraveno 2 krát.
Vrky nejspíš chtěl upřesnit typ cukání! Možná ale mluví čínsky, pak budou všechny rady zbytečné, navíc když je to j. p. p. ... _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
A když nechá neutrál a sešlápne plyn, tak to jde do otáček?
Nejčastější závada bývala u benzínu KO rozdělovač nebo svíčky.
Méně často bylo porouchané čerpadlo nebo ucpaný palivový filtr.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33051 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 05 2023, 18:57 Předmět:
Ročník 2001, to už je faceliftovaná, to znamená MPi = vícebod. Navíc jedna z úplně posledních. Cukání při rozjezdu a nutnost sešlápnout spojku, vyhnat plynem motor bez zátěže do toček, aby měl výkon a rozjíždět se znovu jako v autoškole s motorem pod půlkou plynu, to múže znamenat víc příčin. Je potřeba "napíchnout" auto na diagnostiku a vyčíst závady z paměti ŘJ - ale něco se dá udělat jen tak, preventivně. Zkontrolovat svíčky, jestli pálí jak mají - nesmí mít černej izolátor a jiskřiště, nejsprávnější barva je oranžově hnědá, ale může bejt i šedo-bílá. Zkontrolovat tlak paliva na vstupu do vstřikovačů - při zapnutým zapalování musí palivová pumpa v nádrži dovalit ke vstřikům minimálně půl litru benálu za minutu - a pak taky zkontrolovat přisávání falešnýho vzduchu. Podtlaková hadice k posilovači brzd, různý těsnění pod přírubama sání, všude kudy může do motoru falešnej vzduch je potřeba překontrolovat a případný vady povyměňovat. Samozřejmostí je čistej filtr sání a dobrý palivo - to se dá v nádrži ošetřit Velfobinem nebo VIFem.
HF_Tech napsal(a):
...
Nejčastější závada bývala u benzínu KO rozdělovač nebo svíčky.
...
Felina 1,3 beneli M.Y. 2001 už nemá rozdělovač, je to vícebod se zapalovací lištou nasazenou z boku motoru na svíčky a k hlavě přichycenou dvěma 6mm inbusovýma šroubama. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Díky, předám.
HFtech: s vyšlápnutou spojkou jde za studena do otáček se zpožděním a neochotně, buď se roztočí nebo zadusí a osciluje mezi těmito dvěma stavy. Je prý třeba tak dvakrát plně sešlápnout plyn aby se motor spolehlivě roztočil.
Po zahřátí motoru (5 minut jízdy) se situace prý zlepší, motor se začne chovat tak, jak má.
Vrky: nikdy jsem se nesetkal s pojmem elektrické cukání. Je-li to otázka na průběhy v řídicích signálech elektriky, nemám informace. _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2631 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne listopad 05 2023, 20:34 Předmět:
Přesně. Klapka. Zkusit vyčistit a popřípadě diagnostikou korigovat. Většinou to ale skončí koupí nové klapky, pokud je to samozřejmě tou klapkou _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Měl jsem stejný problém - čidlo teploty. Na měřáku to ukazovalo víc, než ve skutečnosti, což by mi nevadilo, ale výstup z čidla jde do řídící jednotky. Takže jednotka předpokládala, že už je motor zahřátý => chudší směs => za studena se "dusil".
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5333 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: po listopad 06 2023, 7:43 Předmět:
taky me to vytrollilo kdysi, to cidlo ma dva vystupy a vystup do jednotky byl kaput takze to bylo chude a za studena po seslapnuti plynu zdechalo... jak se to ohralo tak uz to slo i s plynem... po vymene snimace to bylo v cajku
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33051 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 06 2023, 7:55 Předmět:
Souhlas s tím čidlem, mohlo by to bejt - pamatuju se, že na škodováckým fóru se o tohle dost hádali, protože felina ještě neměla digitální filtraci zobrazování hodnot na přístrojový desce (jeden z mnoha vejmyslů tzv. provozních psychologů, že řidič by se neměl znepokojovat například kolísáním ručičky teploměru nebo palivoměru za jízdy, podle toho jak se otevírá a zavírá termostat nebo přelejvá palivo v nádrži - proto automobilky nejdřív zavedly "filtraci údaje", kdy elektronika ukazuje 90°C už od skutečný teploty mototru 45°C až do vaření a údaj palivoměru se nehne ani při náklonu auta o 45° - od jistý doby pro jistotu nemáte rafičkový přístroje žádný a všecko vám zprostředkováví displej) - a lidi si stěžovali, že jim to blbne za studena - a na logu hodnot z ŘJ byla teplota jiná, než ukazoval teploměr na palubce. To zatracený čidlo je opravdu dvojitý = jsou v něm dva termistory, jeden slouží pro ŘJ a druhej pro budíček na přístrojovce. Někomu pomohlo několikerý vytažení, prostříknutí a zastrčení konektoru u čidla, jiným až výměna čidla - závada zřetelně není jen jedna, může bejt jak zoxidovanej konektor, tak i uhnilej nebo jinak přerušenej obvod v tom čidle ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 08, 2011 Příspěvky: 103 Bydliště: Karlovarsko
Zaslal: po listopad 06 2023, 10:55 Předmět:
Kdys naposled měnil palivový filtr?
Pak vyčistit nastavit klapku
Kontrola popřipadě nové svíčky a odtrh sklepnout na 0,7mm
Dát nový čidlo teploty kvalitni vyrobce žadnou čínu
A já bych kouk jestli čerpadlo v nádrži tlačí jak má
Založen: Jul 25, 2004 Příspěvky: 113 Bydliště: Praha
Zaslal: po listopad 06 2023, 12:03 Předmět:
Ještě by to taky mohla dělat lambda sonda, pamatuji si, že tenkrát jsem řešil podobný problém a po načtení chybových kódů z řídící jednotky vyšlo najevo, že to je vadná lambda. Po výměně bylo po problému..
Martin _________________ MaRtY
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.