Motory pro "těžký rozběh" (přepnutí Y/D) se dělají zhruba od výkonu 3,5kW. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Oct 31, 2007 Příspěvky: 2503 Bydliště: uz len Presov :)
Zaslal: ne listopad 12 2023, 22:07 Předmět:
Tak je pravda, ze ked uz som mal tu cest, tak obycajne to boli vykonovo min 5kW a viac... a je zase pravda, ze som nikdy nejak rozbehy neriesil, obycajne to slo cez 50 ci 63A istic.
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: ne listopad 12 2023, 23:57 Předmět:
Tu (vzhľadom na napätie motora Y 380V) pomôžu len dve veci: Buď frekvenčný menič alebo prívodný kábel s prierezom 2,5mm primeranej dĺžky, čiže dlhý. Ešte by sa to dalo vyriešiť tak, že by sa celá sústava roztočila slabším motorom trvalo pripojeným k hlavnému motoru a po dosiahnutí pracovných otáčok by sa preplo napájanie z pomocného na hlavný motor. Zdá sa mi to ale byť zložité a zrejme by bolo vhodnejšie zohnať motor 380/660V
Založen: Aug 18, 2005 Příspěvky: 754 Bydliště: Chrudimsko
Zaslal: po listopad 13 2023, 13:25 Předmět:
Řešil jsem podobný případ u soustruhu SV18 - motor 6kW, hlavní jistič 32A/B. Jednou dvakrát po sobě šel soustruh zapnout, pak vybavil jistič. Použil jsem soft start SCHNEIDER na 11kW Altistart
ATS 01N xxxxxxx(koupen na AUKRU), asi by stačil i na menší zátěž. Volal jsem na podporu Schneideru a tam mi doporučili k tomuto typu přidat bypassový stykač. Ten spínám přes časové relé. Rozběh nastaven na cca 1.5s a časové relé na cca.2s. Jistič 25A by asi vyžadoval časy delší. Celá sestava šla namontovat do původního rozvaděče. Původní keramické pojistky nahrazeny motorovým jističem. Funguje to bezvadně.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6668 Bydliště: Praha
Zaslal: út listopad 14 2023, 21:14 Předmět:
Tak naprázdno ten rozběh zase úplně není, u takhhle velkého motoru se předpokládá také nemalý pilový kotouč a ten nemá úplně malou hmotnost a tedy i setrvačnost. A řemeny také nějaký odpor mají. To už tu padlo, že řešením je motor na kolíbce, rozběhnout motor zcela naprázdno a pak nechat klouznout povolené řemeny a tím roztočit kotouč při už roztočeném motoru. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Aug 18, 2005 Příspěvky: 754 Bydliště: Chrudimsko
Zaslal: st listopad 15 2023, 9:34 Předmět:
Soustruh se nerozebíhá úplně naprázdno. Motor musí přemoci odpor Nortonovy skříně a dále musí přemoci odpor převodovky rychlosti. U obou záleží odpor na zařazeném stupni. Dále záleží na váze upnutého obrobku a jak těžkou univerzálku máš nasazenou. U SV18 se motor vřetene zapíná bez spojek napřímo, tj. musí se při každém spuštění vřetene rozeběhnout a přemoci všechny tyto odpory. Použití frekvenčního měniče má jedinou nevýhodu v tom, že se nevejde do původního rozvaděče.
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6149 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: st listopad 15 2023, 14:28 Předmět:
Zajisté, je tam nějaké dynamické a statické zatížení, ale to se může značně lišit od zátěže při provozním zatížení.
Takže rozběh motoru u pásového dopravníku (kde je možná současně i plná zátěž) bude vypadat trochu jinak, než rozběh cirkulárky, kde je jen dynamická zátěž kotouče a statická zátěž převodů.
U 1 fáz. motorů (třeba upravených z 3 fáz. pracovním kondem) jde především o to, aby se překonala statická zátěž, protože roběhový moment je bez rozběhového kondu snížený a i s ním o dost měnší, než u plného 3 fázového napájení.
Zajisté se vyplatí mít jistič s dobrou charekteristikou (se zpožděnou termopojistkou).
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.