Zaslal: ne leden 07 2024, 12:19 Předmět: Pohon zámků dveří u Octavie I - znalci prosím poraďte
Rád bych (souběžně s vlastním výzkumem) získal nějaké poznatky o pohonu zámků dveří u Octavie I (modelový rok 2001/facelift, centrál s dálkou, zcela bez mechanických zámků, komfortní jednotka 2,5 generace (1J0 959 799 AH)).
Můj problém je v tom, že z ničeho nic nešly odemknout řidičovy dveře - ani dálkou, ani kličkou zevnitř. Ostatní bez problémů. Odvrtání krytky a záslepky zámku (aby ten šel zvenku otevřít šroubovákem) nepomohlo, protože zámek jsem před léty zablokoval právě proti tomuto způsobu otevření. Takže nakonec jsem do pasti spadl sám...
Skončilo to řízenou destrukcí dveřní výplně. Poté jsem se dostal ke kabelovému svazku, přestřihl dva dráty k motoru zámku (protože jsem mezitím zjistil, že v zámku je jen motor a koncové mikrospínače, žádná elektronika) a zkusil motor rozběhnout z 12V zdroje. Na první pokus se roztočil a zámek odemkl...
Ještě předtím jsem koupil zámek nový (byl tam stále původní a dle různých pramenů jsem předpokládal vadu motoru), v tuto chvíli jsem ale zapochyboval o smyslu koupě. No, nový kus jsem namontoval a samozřejmě: nemožnost ovládání řidičových dveří trvá...
Multimetr připojený na motorové vodiče ukazuje, že nějaký budící puls (v obou polaritách dle otevření či zavření) na motor přichází, vzhledem k délce pulsu ale neukáže nic rozumného.
Dneska se chystám puls změřit osciloskopem a taky použít diagnostiku VAG.
Teď konečně víc k věci na elektronické úrovni: ví někdo, jak to přesně je s buzením motoru zámku? Předpokládám nějaký H můstek, který by se dle všech mých zjištění (zejména z tohoto studijního materiálu) měl nacházet v modulu stahování oken (jednotka 1U4 959 801B 5S), přičemž takto to mají všechny dveře a jednotlivé jednotky (v různých dveřích mírně odlišné) komunikují s komfortní jednotkou 1J0 959 799 AH po CAN busu.
Pokud něco rozumného zjistím, napíšu to sem sám... _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6778 Bydliště: Praha
Zaslal: ne leden 07 2024, 12:35 Předmět:
Zkontroluj ty koncové mikrospínače a to i v ostatních zámkách. Před časem jsem řešil podobný problém a našel jsem někde na netu info, že pokud se některý zámek z důvodu problému na mikrospínači nezamkne/neodemkne, může to mít vliv na neovládání dalších zámků v autě. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Zaky: to by k motoru nešel vůbec žádný impuls... Předběžně předpokládám vaklo/přechoďák v konektoru, nalomený kabel, poškozený H můstek (měkký výstup) atd. apod.
Ale dnes večer budu moudřejší (ten osciloskop + diagnostika) a napíšu to sem. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Kabelový svazek mezi dveřmi a sloupkem vypadá jak? Segře jsme měnili komfortku, byla vyhořelá kvůli zkratu ve svazku
Zkontroluj konektor v RJ dveří. jestli tam není zelenina. Pokud je, tak zkontroluj postižený vodič zatažením, bývá uvnitř uhnilý a není to vidět. Zelenina bývá zalezlá kolem pinů až do RJ
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18646 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne leden 07 2024, 16:38 Předmět:
Mám zkusit zavolat do Kiekerta v Přelouči jestli kámoš, co tam dělá energetiku nesežene někoho z techniků na poradu? Kiekert je dvorní výrobce zámků pro lidowágen a půlku dalčích světových značek. Ale možná se budeš muset připravit na němčinu nebo angličtinu. _________________ Jirka
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 717 Bydliště: Praha 5
Zaslal: ne leden 07 2024, 16:52 Předmět:
Na obrázku máš schema zámku šoféra Fabie1. U Octavie nejsou odpory 180ohm. jinak je to stejné. Na svorky 1 a 2 připoj žárovku 12V/10W ostatní dráty nech připojené. Při pokusu otevři/zavři musí intenzivně bliknout. Když jsi odstranil mechanický klíč tak později odpiluj packu SAFE pak to zevnitř vždy otevřeš. Popsal jsem to na EB. Princip je ten, co zavře motor, musí také otevřít. Pouze u šoferova zámku safe také odblokuje mechanicky pacička, která ráda praská. Jak pokračovat jsem také již popsal. Nezapomeň proletovat piny konektoru zámku na tišťák. Zámek je lepší vrátit k životu doma na stole. Tak ať se zadaří.
Luboš
Díky všem za rady a poznatky. Celerone taky díky, ale nikam nevolej, prvotní je věci zvládnout sám (teď je nejhorší ta zima, protože nemám kde bych to dělal v teple).
Po dnešní etapě mám tato zjištění:
1) motor ve skutečnosti žádné budící pulsy nedostává. To, co registroval multimetr, byly jen pár ms jehly o amplitudě mezi 0,5 až 1V (neboli rušení z ostatních synchronně se pohybujících zámků a šířící se po napájení).
2) VAG diagnostika neukázala u jednotky 46 žádné závady. Nezkoušel jsem pomocí diagnostiky ovládnout motor zámku (ani netuším, zda to lze, navíc je to v části popisované jako "nikoliv bezpečné operace", takže to bude chtít nějaké studium).
3) konektor kabelu do ŘJ dveří je skutečně uvnitř na jedné straně zelený (viz moje podezření vyjádřené výše), i když protikus na jednotce (nože) se zdá být OK. Viz taky fotky v příloze. Z hlediska umístění (z konektoru jdou kabely šikmo dolů) bych ale očekával, že někde v tělese konektoru na přechodu dutinka - lanko může být docela humáč, až rozpad, protože právě tam mohla zatékat voda. Takže to bude další věc, která půjde na podrobnou analýzu.
4) pokud to nepomůže, půjde na stůl vlastní řídící jednotka dveří. Ta se prostě momentálně chová tak, že komunikuje, ale motor nebudí...
konektor_na_kabelu.jpg
Komentář:
Velikost:
283.3 kB
Zobrazeno:
92 krát
konektor_na_ridici_jednotce.jpg
Komentář:
Velikost:
273.63 kB
Zobrazeno:
98 krát
_________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
dj_Paul: jo, to souhlasí (dle barev), poblíž konektoru motoru zámku je svazek viz foto v příloze a vodiče k motoru jsou stejně jako u konektoru ŘJ dveří šedý s černým proužkem a žlutý s černým proužkem (tedy ty, co jsou provizorně ve Wago svorkách).
Vodice_k_zamku_LP_dveri_orez.jpg
Komentář:
Velikost:
250.79 kB
Zobrazeno:
87 krát
_________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6778 Bydliště: Praha
Zaslal: ne leden 07 2024, 22:16 Předmět:
Přesně tuto jednotku jsem řešil a byly uvnitř poblíž konektoru přežrané dráhy na desce od zatečení. Kabeláž řešil někdo jiný, tak jestli byla vyhnilá taky, nevím. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3429 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne leden 07 2024, 22:58 Předmět:
No jo, mám to stejně/podobně. Vím, že je vyhnilý jeden pin na jednotce a odhodlávám se to opravit už pár měsíců . Nefunguje mi z DO jen zámek u řidiče (naštěstí funguje planžetou), zbytek zámků chodí korektně.
Mimo toho mi nejde ovládání L zrcátka (neva jezdím s ní sám) a indikační LED zamčení. Tak si zkontroluj, to zrcátko a LED. Třeba máš těch poruch i víc...
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 717 Bydliště: Praha 5
Zaslal: st leden 10 2024, 9:02 Předmět:
Ahoj Jirko. Souhlasím s Paulem začít u kabelového svazku dveří a to v harmonice u sloupku, je to sfiňa, nalomený drát není kolikrát ani vidět. Je to třeba zkoušet „na ampery“ žárovkou 12V/21W jestli nebliká při pohybu svazku. Žárovka prožene proud skoro 2A. Něco k zámku. První impulz na motor 0,5s přestavuje kulisu do pozice zamčeno, druhý do pozice zasejfováno , zpět potom odsejfováno a dále odemčeno. Motor při dojezdu na pero bere asi 3A. Při testování spínačů zámku, dveře a klíč jsou jasné. Ručním přetočením pohonu reaguje spínač zamčeno/odemčeno. Spínač safe musíš zkoušet motorem a druhý impulz. Dělám to na stole z Pb acu přes žárovku 12V/21W, která omezí proud na 1,5A. Při tomto testu musíš trochu brzdit páku pohonu, protože bez připojené mechaniky táhel zámku se packa odráží a nejde to do sejfu. Pozor již na 6V nejde zámek do sejfu.
Co upilovat pro zrušení sejfu jsem na EB popsal. Pak jde na 2x klička zevnitř vždy otevřít. S celým SAFE je jen problé – zrušit. Tak ať se zadaří. Co reverzuje motor zámku nevím, jednotku jsem neměl ještě rozebranou. U motoru okna to dělá dvoucívkové reverzační relátko.
Luboš
Krásně nám tu přibývají podklady (pochopitelně beru tohle vlákno tak, že se může kdykoliv později hodit komukoliv jinému, prostě taková open source kuchařka ). Já mám taky různé materiály (dílenské příručky atd.), ale jsem rád, že se přidá i někdo, kdo se v těch liniových schématech orientuje svižněji než já (já jsem přece jen léta nastaven na normální elektronická schémata).
Osobně si v tuto chvíli nemyslím, že by byl problém v kabelovém svazku v gumové harmonice mezi dveřmi a sloupkem. Proč? No, protože výkonově je řídící jednotka dveří napájená dobře (stahování okna jede jak z praku) a komunikace s komfortní jednotkou se odehrává pouze po CAN busu, který je taky OK.
Takže můj odhad je úsek mezi zámkem a řídící jednotkou dveří, a to buď buzení motoru (nejpravděpodobnější), nebo mikrospínače. Fyzicky přitom půjde o kabel nebo konektor.
Ale třeba se úplně pletu a budu překvapený, nebylo by to poprvé. Každopádně to sem napíšu, až bude jasno. Opravu jsem odložil (jak píšu i výše), protože hrabat se 50 cm nad zemí v mrazu nebo zimě v množství drobných pinů konektoru nějak úplně nemusím...
hajeklubos: předpokládám, že odstranění SAFE ze zámku popisuješ v tomto příspěvku. Nemá ten zásah nějaké negativní důsledky? _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 717 Bydliště: Praha 5
Zaslal: st leden 10 2024, 13:17 Předmět:
Když odpiluješ tu pacičku SAFE tak řídící jednotka nic nepozná protože kulisa chodí jako před tím i najíždí na spínač safe. Když zvedneš vnitřní páčku tak to dorazí mechanicky na tu zarážku a nepustí tě to ze sejfu.Zarážku odpiluju. Když tam zarážka není tak to podjede a takovej čep v ježdíku posune kulisu do pozice zamčeno, další zatažení do odemčeno.
Mluvil jsem s kamarádem ze škodovky a potvrdil co tady píšou kluci, že je možný uhnilý pin z tišťáku v pohonu okna. Některé Octávie bez centrální jednotky mají zde i ovládání zámku. Tak ti přeju úspěch a žádný mráz.
Luboš
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.