Přesně tohle auto mám. To červené viz výše. 18 let. Nový je řemen rozvodů podle doporučení výrobce. A ten starý mi visí v garáži bo je jak nový. Najeté 55 tkm a cosi. Všechno původní kromě žárovek blinkrů bo se oloupala barva. I v ovladači je původní baterka. Auto baterka vydržela deset let a ta nová tam je zbylých osm. Pro mě ideální auto na pojíždění, ale i v cizině už bylo a dojelo.
Celkově za bratru 5,3l/100 km. Koupené jako nové za 280 000.- _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1462 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: st leden 31 2024, 22:19 Předmět:
To je jako s feminismem - funguje, dokud není potřeba zvednout něco těžšího _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Já umím chodit pěšky, na kole jsem roky dojížděl do práce za každýho počasí, po celej rok. Když bude nejhůř, postarám se o mezka nebo o pštrosa. Ale jak koukám, vy budete všichni do konce roku s těma elektromobilama fakt v prdeli.
EK může tlačit co chce, pokud bude nadále tak mimo ekonomickou i fyzikální realitu, dočká se leda výsledků asi jako Mao s Velkým Skokem.
Elektromobilita úzce souvisí s energetikou ve státě, z tohoto pohledu je dost signální včerejší reakce Jaroslava Míla z ČEZu na ČT24, na Fialovy sny o 4 nových blocích JE, postavených za peníze které nemáme, od Frantíků kteří to už nezvládají. Vyřazení Westinghousu je zajímavé. Mílova námitka, že když chce vláda levnější energii z těch budoucích JE, má už přece nyní levnou ze současných, je taky zajímavá.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15939 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt únor 01 2024, 8:23 Předmět:
Elektromobilita u nás je závislá pouze na tom, jak si budoucí uživatel neumí spočítat výsledek a také na tom, že dost lidí ještě nemá ty "zbytečné" peníze na vyhození za blbiny.
A potom je tu mlčící většina, která stále ještě nepochopila, proč by si svou novou či starou herku(y) měla měnit za elektroherku, protože pravdou je to, že jim to zatím nikdo neuměl ekonomicky zdůvodnit!
... protože pravdou je to, že jim to zatím nikdo neuměl ekonomicky zdůvodnit!
jestli ono to není tím, že to ani NEJDE ekonomicky zdůvodnit. Co je na tom ekonomického když vyhodím stále funkční a spolehlivý prostředek, který může ještě fungovat roky a nahradím ho něčím co nedosahuje takové životnosti, opravitelnosti a udržitelnosti?
Možná se pletu a klidně mi to vyvraťe ale na výměně spolehlivého vozu se spalovákem za elektrokrám s nespolehlivou životností baterky není nic ekonomického
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2234 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt únor 01 2024, 10:34 Předmět:
ransom napsal(a):
Ale jak koukám, vy budete všichni do konce roku s těma elektromobilama fakt v prdeli.
Ti všichni majitelé elektromobilů určitě nebudou zde diskutující a nejspíš to tady skoro nikdo z nich ani nečte. V předchozích částech tohoto tématu tu byl snad jen jeden co zmiňoval, že nějaký elektromobil má, ale už si ani nepamatuju kdo to byl. Domnívám se, že naprostá většina diskutujících v tomto tématu, žádný elektromobil nemá stejně jako ho nemám ani já. I když tomu třeba v něčem fandím tak si žádný elektromobil s vysokou pravděpodobností nikdy nekoupím leda tak nějaký malý model na dálkové ovládání.
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 688 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: čt únor 01 2024, 11:57 Předmět:
Valdano napsal(a):
V předchozích částech tohoto tématu tu byl snad jen jeden co zmiňoval, že nějaký elektromobil má, ale už si ani nepamatuju kdo to byl. Domnívám se, že naprostá většina diskutujících v tomto tématu, žádný elektromobil nemá stejně jako ho nemám ani já.
Jo, občas si tady přečtu, co všechno o elektromobilech zjistili lidé, kteří v tom nikdy neseděli
Aktuálně už tou věcí na baterky jezdíme 2,5 roku...
Ale jo, diskutujte o těch h****ch dál. Čím méně lidí ty auta má, tím déle budou fungovat výhody pro nás!
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2234 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt únor 01 2024, 12:35 Předmět:
_luky_ napsal(a):
Aktuálně už tou věcí na baterky jezdíme 2,5 roku...
co všechno o elektromobilech zjistili lidé, kteří v tom nikdy neseděli
Elektromobilům fandím i když žádný elektromobil nevlastním. V minulosti jsem měl možnost se svézt v Tesle a nejen jako spolujezdec, ale i na pozici řidiče. Nicméně to je jen ojedinělá zkušenost, která se samozřejmě vůbec nedá srovnat se zkušeností, kterou má někdo kdo v elektromobilu pravidelně jezdí.
Když už tu máme v diskusi skutečného majitele elektromobilu tak k tomu napište i něco víc ať tu nejsou v diskusi skoro jen samé katastrofické vize.
Měl bych pár otázek viz níže.
1. Jaký máte konkrétně model, výkon, výbava, kapacita baterie?
2. Jaké s ním máte zkušenosti z hlediska komfortu jízdy, dojezdu, ale třeba i poruchovosti?
3. Jezdíte s ním krátké i dlouhé trasy a jakou zhruba nejdelší trasu jste v něm absolvoval?
4. Dobíjíte převážně doma nebo na veřejných dobíjecích stanicích?
5. Jaký maximální příkon z hlediska rychlo-nabíjení Váš vůz podporuje a za jak rychle se dá nabít na rychlo-nabíječce z cca 20% na 80% kapacity?
6. Zažil jste už a nebo občas ještě zažíváte to čemu se někdy říká tzv. dojezdová úzkost tedy obava při stavu nízkého zbytku náboje v baterii z toho zda dojedete nebo zda budete mít možnost včas někde dobít?
7. Stalo se Vám už někdy to, že jste nestihl dobít tedy, že by se vám někdy baterie vybila a vy jste musel auto v takovém případě nechat odtáhnout k nabíječce?
8. Pokud můžete srovnávat s nějakým konkrétním spalovákem jak vám provoz Vašeho elektromobilu včetně nákladů na servis i spotřebu v takovém srovnání zhruba vychází?
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1462 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: čt únor 01 2024, 14:06 Předmět:
Pro srovnání s těmi budoucími elektrickými daty:
1. Octavia kombi, 100kW, volant, sedadla atd., 80Ah
2. komfort tak nějak normální, topím a klimatizuji jak chci, dojezd asi 900km, jen běžná údržba (gumy, oleje, filtry, tlumiče, kotouče, destičky, 1x rozvody)
3. v týdnu krátké pojížďky a pravidelně jednou týdně přejedu republiku tam (400km) a zpátky (400km), nejdelší cesta "tam" asi 1300km (s jedním tankováním) a zase zpátky
4. výhradně veřejné benzinky
5. asi 18MW, z 10% na 100% přibližně za 90s
6. nezažil
7. nikdy (5l kanystr je na dalších 100km)
8. dosud 3,62Kč/km i se započtením pořizovací ceny (počítám zůstatkovou cenu 0,-, jako kdybych to auto nakonec shodil ze skály) - pozn. bylo by to asi 3,12/km bez spotřební daně v naftě (pokud má být srovnání s jinou nedaněnou energií korektní) _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.