Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 633 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: pá únor 02 2024, 15:18 Předmět:
citace:
1. Jaký máte konkrétně model, výkon, výbava, kapacita baterie?
2. Jaké s ním máte zkušenosti z hlediska komfortu jízdy, dojezdu, ale třeba i poruchovosti?
3. Jezdíte s ním krátké i dlouhé trasy a jakou zhruba nejdelší trasu jste v něm absolvoval?
4. Dobíjíte převážně doma nebo na veřejných dobíjecích stanicích?
5. Jaký maximální příkon z hlediska rychlo-nabíjení Váš vůz podporuje a za jak rychle se dá nabít na rychlo-nabíječce z cca 20% na 80% kapacity?
6. Zažil jste už a nebo občas ještě zažíváte to čemu se někdy říká tzv. dojezdová úzkost tedy obava při stavu nízkého zbytku náboje v baterii z toho zda dojedete nebo zda budete mít možnost včas někde dobít?
7. Stalo se Vám už někdy to, že jste nestihl dobít tedy, že by se vám někdy baterie vybila a vy jste musel auto v takovém případě nechat odtáhnout k nabíječce?
8. Pokud můžete srovnávat s nějakým konkrétním spalovákem jak vám provoz Vašeho elektromobilu včetně nákladů na servis i spotřebu v takovém srovnání zhruba vychází?
9 jaká byla pořizovací cena v té době, jaká je/by byla v dnešní době
10 jaká je pořizovací cena současného nejblíže podobného modelu pokud se tento již nevyrábí
11 jaká by byla případná prodejní cena s přihlédnutím na opotřebení vzhledem k nájezdu
1) eGolf 100kW, 36kWh, LEDsvětla, výhřev sedaček i čelního skla, tepelné čerpadlo, adaptivní tempomat... Z dnešního pohledu jsou to srandovní čísla - vývoj jde rychle kupředu.
2) dojezd: je větší než potřebujem (tohle je důležitější informace, než jakýkoli číslo)
Dojezd 100-200km (obojí je pravda, podle okolností)
poruchovost: asi mi někde uniká chladivo (pomalu) a odešel zámek tankovacích dvířek (totožný díl jako na spalovací verzi, vyřešeno odpojením konektoru - elektriku mi z toho nikdo neukradne, že). Jinak na tom vlastně není co servisovat.
3) je to jedno ze 3 aut, která vlastním. Používá ho žena na každodenní cestu Beroun<>Praha-Bubeneč + pojížďky kolem komína
Osobně jsem s tím nejdál byl na víkend v Abertamech. Ale žena s tím byla v Hradci, v Chebu... I když měla k dispozici naftový auto, tak si na výlety s babincem bere tohle. Beru to jako dobrý důkaz, že je to fakt fajn svezení. I když té technice (a asi i ekonomice) vůbec nerozumí)
4)99% doma Stačí se podívat na ceník... (13Kč vs 6,5Kč)
5) asi 35kW, tj. pro baterku je to 1C. Nemá to žádný ohřev ani chlazení baterky, což je další důvd, proč nenabíjet mimo domov.
6) To jsou takové počáteční obavy. Člověk se naučí, kam to dojede a když vidí, že je to na hraně, tak prostě na 5 minut zastaví na nabíječce. Dneska už jsou prostě všude.
7) Když jsem měl tu předchozí verzi eGolfa (85kW/24kWh), tak jsem zaparkoval u Lidlu vedle obsazené nabíječky s dojezdem 3km. Když jsem se vrátil z nákupu, tak to nešlo zapnout a musel jsem těch 5m k nabíječce dotlačit. Ale to jsem udělal tak trochu schválně, zajímalo mě, jak se to bude chovat.
nevedu si podrobnou statistiku. Ale fakt na tom není co servisovat, takže jestli máte k dispozici svoje čísla, tak si tam nechte díly podvozku, gumy, brzdovou kapalinu, pojištění a kabinový filtr. Zbytek škrtněte (dálniční známka, oleje, rozvody, filtry, startér, alternátor....) Plus úspora za palivo...
9) před 2 lety 500, aktuálně jsem viděl inzeráty v ČR za stejnou částku. To se do hospodskejch tlachání moc nehodí, co?
10) nejblíž je asi VW ID3 (jezdil jsem tím 3 dny, tak mám srovnání)
11) viz bod 9
Připomínám, že mám doma ještě 2 naftový auta. Takže na otázky, jestli to "dojededoChorvackanajednunádržkradenýnaftysplnýmkufrempaštikpyčo" se mě neptejte. Na tohle mám naftový pětiválec s postelí a ledničkou.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 02 2024, 19:11 Předmět:
Každej nemá finance(parkovací prostor na to, aby si mohl dovolit vlastnit elektrokrám na malý pocourávání, malej spalovákokrám pro nutný, nabíjením nepřerušitelný cesty jednoho osoba na vzdálenost větší, než je dojezd elektrokrámu a k tomu spalovací mnohaválcovej kchár s ledničkou a postelí na cesty vícero osobů na vzdálenost přesahující dojezd elektrokrámu a dobu akceptovatelnou pro jeho nucený dobíjení - takovejch rodin je a bude bohužel pro elektrokrámy většina, protože prostě vlastnictví spalovacího vozidla je univerzálnější a v součtu finanční rodinnej rozpočet mnohem míň zatěžující než vlastnictví libovolnýho elektrokrámu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Pořiď. Mě ale nenasereš Už i ředitel Toyoty říkal, že jsou určitě lidé, kteří by si elektromobil rádi pořídili a v ničem by je neomezoval, ale je jich maximálně okolo 30%. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 633 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: pá únor 02 2024, 21:14 Předmět:
Ekkare, můžeš mi prosím nějak shrnout jakou informaci jsi nám chtěl sdělit? 2 auta jsme vlastnili již dlouho (bydlíme na vesnici a autobus sem jezdí na jaře a ve středu). To třetí auto je čistý rozmar: v podstatě malý obytňák.
A v mé sociální bublině je sakra hodně lidí, který mají v rodině dvě auta. A taky pozoruju, že jedno z nich je malý "nákupní košík", kterým nikdy neopustili okres. A tady je podle mě místo pro baterky. Totiž není problém se studeným motorem, příjemně se s tím jezdí a hlavně - já to koupil z ekonomických důvodů. Počítej: 20 000km ročně je úspora 30 000Kč jen za naftu. Přičti k tomu úsporu za servis a parkování v Praze. A to auto bylo o cca 200 000Kč dražší než ekvivalentní verze na ropu.
Aby nedošlo k mýlce: nikomu to nevnucuju. Jestli tě to rozrušuje, tak to nečti. Už jsem psal, že problémy lidí okolo jsou mi ukradený. A že ani po 2,5 roku vlastnictví té koupě nelitujem...
Pro zasmání k ekologickému aspektu: naše elektromobilita začala spálením 200l nafty (cesta s podvalnikem na druhou stranu Německa a zpět).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 02 2024, 21:37 Předmět:
_luky_ napsal(a):
...
Pro zasmání k ekologickému aspektu: naše elektromobilita začala spálením 200l nafty (cesta s podvalnikem na druhou stranu Německa a zpět).
A to společně s potřebou mít v rodině ne jen 1 dopravní prostředek, ale s nemožností vlastního nabíjení je příčinou, proč je tolik dalších lidí, kterým by baterkáč jinak docela slušně posloužil ale který si žádnej elektrokrám sami od sebe nekoupěj. To spalovací auto i když je sebemenší, tak furt má maximální dojezd nad 500km na jedno doplnění a "nabití" u libovolný pumpy trvá 5 minut i s najetím ke stojanu a zaplacením. I sebemenší baterkáč nenabiju na aspoň 100km za míň, jak půl hodiny rychlonabíječkou - a když použiju normální wall-box, musím ho nabíjet celou noc - a to musím mít svoje vlastní nabíjecí místo. A čím větší kapacitu má ta palubní baterka, tím dýl se musí dobíjet, protože proudová kapacita nabíječek je limitovaná jejich přívodem z veřejný sítě. Zatímco v kapalným palivu "nabíjím" rychlostí doslova desítek kWh za minutu a na cestě, na kterou maximální dojezd využiju víc jak 1x = musím někde po cestě doplnit palivo strávím dobu jen o minuty delší tím zdržením pro natankování, elektrokrámem to samý množství energie doplňuju = stojím a nikam se nemůžu dopravovat po dobu v řádu hodin i u rychlonabíječky. A zatímco i když do spalovacího auta budu denně ládovat energetickej ekvivalent desítek kWh v době několika minut, tu nádrž to nijak nepoškodí ani to nezmenší její kapacitu. Když to samý učuním u elektrokrámu, za rok jeho používání se mi sníží maximální využitelná energie o velikost vyjádřitelnou víc jak 10% poklesem. To je to samý, jako kdybych u svýho Drobka po dovršení každýho roku jeho používání naházel do nádrže 5 litrů nějaký výplně, takže po 10 letech už bych mohl tankovat benál jen do hrdla nádrže a hadice, která ho vede do motoru, protože vlastní nádrž, z výroby s objemem 55 litrů, by najednou pobrala nějakej zbytek a víc už by nejen nepřijala, ale ani nevydala, takže bych k pumpě musel jezdit vždycky, když bych ujel vzdálenost z Třebový do Svitav a zpátky (2x 25km) - protože bez dalšího natankování už bych třeba taky nemusel nedojet ani z Třebový do Údolí Opic (12km)... A s touhle "běžnou provozní vlastností" nám prosím Brusel ty krámy vnucuje horem spodem doslova násilím ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5132 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: pá únor 02 2024, 22:10 Předmět:
Kopa ľudí na sídliskách nemajú auto vôbec, nieje tu na to miesto. Tu by som začal, aby mal každý možnosť mať auto, aby bola spravodlivosť. Ešte nieje vyriešený tento bod 1, a už sa snažíme riešiť bod 3. _________________ Prichytené vrchnáky na PET fľašiach ma štvú, tak fľaše odovzdávam zásadne bez nich. (Mysleli to dobre ale dopadlo to ako vždy.)
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7748 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá únor 02 2024, 22:48 Předmět:
_luky_ napsal(a):
Ekkare, můžeš mi prosím nějak shrnout jakou informaci jsi nám chtěl sdělit?
Domnívám se, že toliko to, že PROSTĚ VÍ VO ČEM TO JE a že ví prostě VŠECHNO. A to, že to nedojede do Chorvatska.
Víc v tom nehledej _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so únor 03 2024, 0:24 Předmět:
PotPalo napsal(a):
Kopa ľudí na sídliskách nemajú auto vôbec, ...
A protože jsou často zároveň zdravím nebo věkem nebo dalšíma vlivama zbavení možnosti využít veřejnou dopravu, visí na krku příbuzným nebo známým, který to auto mají. Anebo jsou nucení si zaplatit "seniortaxi" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1882 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: so únor 03 2024, 3:02 Předmět:
EKKAR napsal(a):
I sebemenší baterkáč nenabiju na aspoň 100km za míň, jak půl hodiny rychlonabíječkou
Elektromobily s menší baterií jako je třeba Dacia Spring obvykle podporují rychlo nabíjení s menšími výkony díky čemuž u nich trvá dobití na 100 km jízdy delší dobu. Kupříkladu na rychlo nabíječce DC s výkonem 30kW se Dacia Spring dobije pro dojezd cca 100 km za cca 25 minut.
Elektromobily, které podporují nabíjení vyššími výkony obvykle umožňují na rychlo nabíječkách dobití pro dojezd 100 km do 10-ti minut. Například při nabíjecím výkonu 300kW a více se Kia EV6 nabije pro dojezd cca 100 km za cca 5 minut a Teslám na Superchargerech stačí pro dobití na dojezd okolo 100 km něco mezi 5 až 10-ti minutami.
Při rychlo nabíjení se nabíjí nejrychleji právě prvních cca 10 minut. Už při 100kW nabíjecím výkonu se tak nabije cca 16kW což může stačit na ujetí 100 km.
Kupříkladu po D1 je aktuálně rozmístěno 14 rychlo nabíjecích míst s výkonem 100 až 240kW a 13 rychlo nabíjecích míst s výkonem 300kW a více.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.