Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5132 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: so únor 03 2024, 21:54 Předmět:
Ono tie koblížky sú dobré hnojivo, stačí odviezť na pole. Na čo je ale dobrý smog ma zatiaľ nenapadlo. _________________ Prichytené vrchnáky na PET fľašiach ma štvú, tak fľaše odovzdávam zásadne bez nich. (Mysleli to dobre ale dopadlo to ako vždy.)
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5132 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: ne únor 04 2024, 13:59 Předmět:
ransom napsal(a):
PotPalo:
A děti z chudých poměrů mohou z koblížků vybírat nestrávená zrnka ovsa.
No keď môže byť cibetková káva, tak ten ovos by zasa mohol mať aj nejakú väčšiu hodnotu. _________________ Prichytené vrchnáky na PET fľašiach ma štvú, tak fľaše odovzdávam zásadne bez nich. (Mysleli to dobre ale dopadlo to ako vždy.)
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Průměrnej rozdíl -15% proti udávanýmu dojezdu nevidím jako zásadní katastrofu. Že většina spalováků žere v reálu výrazně víc než v papírech, to nevadí? Mně to taky žere v zimě o dva litry víc než v létě. Je mi to šumák.
A co se jako podle tebe stane? Tyhlety vaše nesmyslné představy jsou legrační.
Raději uvíznu při minus deseti na půl dne s elektromobilem, který mi bude celou dobu komfortně topit (za což zaplatím pár kilometry dojezdu), než s dieslem, který bude muset celou dobu blafat na volnoběh, zanášet si katalyzátor a DPF, bude mi smrdět do ventilace, a stejně nebude pořádně topit, neboť bude mít celou dobu třicet stupňů (osobní zkušenost). Webasto asi nemá ve spalováku úplně každý.
Na tohle úplně stačí umět po elektrikářsku počítat.
Topení pro udržení teploty vezme pod kilowatt, pokud kvůli okolní teplotě už nepoběží tepelné čerpadlo (to bere cca 1/3 tepelného výkonu). Za osm hodin to je tedy nejvýš osm kilowatthodin. Běžná spoptřeba elektromobilu je kolem 20kWh/100km. Takže propálím z dojezdu za těch nejnepříznivějších klimatických podmínek kolik? 40km. Ale spíš o dost méně.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 09 2024, 17:05 Předmět:
Anebo taky víc, protože ten elmobiul si bude primárně ohřejvat tu svoji baterku, aby z ní vůbec nějakej proud šlo odebírat. Neznám žádnej spalovák, kterej by spotřebovával naftu/benzín z nádrže na to, aby z ní vůbec něco teklo. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Proč by ohříval baterku, když nejede? Baterku si krátce předehřeje před jízdou, nebo ti po stání se studenou prostě nedá plnej výkon (což při normální jízdě nepoznáš).
Ono by úplně stačilo kdybyste místo konspiračních blábolů vyzpovídali pár majitelů elektromobilů.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1882 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: pá únor 09 2024, 19:06 Předmět:
Nic nového a žádné překvapení. V Norsku dělají testy elektromobilů už několik let pravidelně dvakrát ročně tj. vždy letní a zimní testy.
například 2020 (zimní testy)
Zimní testy 20 elektromobilů před cca 4-mi lety v roce 2020. Dojezd oproti WLTP byl tehdy nižší v průměru o 18,5%. Tehdy dopadl v testu nejlépe Hyundai Kona s poklesem dojezdu cca 9% a nejhůře Opel Ampera-e s poklesem cca 30%, ale i přes ten pokles v reálu na jedno nabití ujel 297 km. Například tehdy testovaná Škoda Citigo-e iV oproti WLTP 258 km ujela v tom testu na jedno nabití 220 km tj. pokles o cca 15%. Kromě dojezdu se u toho testu v zimních podmínkách v roce 2020 testovalo i rychlo nabíjení. Nejlépe na tom bylo Audi e-tron 55 quattro, které se na 80% nabilo za pouhých 27 minut, Tesle to trvalo 35 minut a nejdéle se nabíjel Opel cca 95 minut. Pokud by však dobíje-li jen pro dojezd 100 km což by mělo stačit i s rezervou na dojezdy k minimálně dvěma rychlo nabíjecím stanicím, tak by dobíjení trvalo u těch co zvládají rychlo nabíjení jen do 50kW do cca 30 minut a u těch co zvládají přes 50kW do 10 až 15 minut.
například 2022 (zimní testy)
Zimní testy v Norsku na začátku roku 2022, 31 modelů elektromobilů. Dojezd oproti WLTP byl tehdy nižší v průměru o 19%. V tom testu dopadla nejhůř Škoda Enyaq iV80 s poklesem dojezdu oproti WLTP o 31,83% a nejlépe na tom byl luxusní BYD Tang s poklesem 11% a v těsném závěsu za ním byla Tesla Model Y LR Dual motor s poklesem 11,05%. Škoda Enyaq iV80X měla v těchto testech pokles dojezdu o 15,51% (zhruba poloviční oproti tomu jaký pokles měl model bez X).
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7748 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá únor 09 2024, 19:56 Předmět:
Tak ono na 12 hodin v zácpě se u nás uvázne pomalu denně, že. Taky můžeš někde v řiti vletět do výmolu, urvat si kolo, nebude tam signál ani žádné sídlo poblíž a jako na potvoru tě tam trefí meteorit. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.