Firma loni v listopadu snížila výhled dodávek. Poukázala přitom na vysokou inflaci, nízkou poptávku a cenovou válku, kterou rozpoutala automobilka Tesla. Firma také uvedla, že zdvojnásobí snižování nákladů, aby zvýšila marže.
Automobilka zároveň představila aktualizovaný obchodní plán, který si klade za cíl dosáhnout do roku 2025 vyrovnaného peněžního toku. Polestar chce snížit závislost na externím financování od klíčových vlastníků, což jsou firmy Volvo Cars a Geely.
"V souladu s tímto obchodním plánem musíme upravit velikost našeho podniku a provozních činností. To zahrnuje snížení externích výdajů a bohužel také počtu našich zaměstnanců," uvedl mluvčí společnosti Polestar.
Volkswagen, Renault a Stellantis zvažují dříve nemyslitelné. Tito zapřísáhlí konkurenti přemýšlejí o možnostech spolupráce, aby vyrobili levnější elektromobily a poprali se s existenčními hrozbami...
Místo, aby šláply na plyn, budou letos prodeje elektromobilů růst nejpomalejším tempem od roku 2019, vyplývá z výzkumu agentury BloombergNEF, a toto nečekané zastavení dynamiky zesílí konkurenci. Dokonce i na Teslu mělo toto zpomalení dopad – vedlo k rozsáhlému zlevňování.
V roce 2025 vstoupí v Evropské unii v platnost přísnější emisní pravidla, což znamená, že výrobci budou muset prodávat více aut na baterie, jinak budou čelit vysokým pokutám. Podle nepravděpodobného a nejhoršího scénáře by Volkswagen mohl čelit sankcím ve výši více než 2 miliard eur, pokud by dostatečně nesnížil emise svého vozového parku, vypočetl Bloomberg na základě údajů společnosti a regulačních údajů.
Pokud se tedy evropským výrobcům automobilů nepodaří přijít s fungujícím plánem B, hrozí otřesy v odvětví, které zaměstnává přibližně 13 milionů lidí a představuje 7 % ekonomiky EU.
Otřesy v Evropě by se mohly přenést i do USA, kde General Motors a Ford Motor rovněž omezují investice do elektromobilů a jsou otevření partnerství s kolegy.
EU má přezkoumat plány na postupné vyřazování konvenčních automobilů a výrobci již připravují koordinované lobby brzy po volbách do Evropského parlamentu v červnu, podle lidí obeznámených s touto záležitostí.
I když odložení konce pro vozy se spalovacím motorem může nabídnout úlevu, nevyřeší to problémy s konkurencí, které brzdí přechod Evropy do elektrické éry. „Mezi generálními řediteli a ve správních radách panuje velká nervozita a čeká se na to, jak dopadne rok 2024.
Už nyní se dá s celkem slušnou mírou pravděpodobnosti předpovědět, že rok 2024 rozhodně pro evropské výrobce elektromobilů moc dobře nedopadne a pravděpodobně se v příštím roce dočkáme i šlapání na pomyslnou brzdu ze strany EK. Dá se tedy říct, že odklad termínu 2035 už je na spadnutí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st únor 28 2024, 6:45 Předmět:
To není jen Evropa. On ty elektrosráče nikdo nechce po celým světě. To jen ti debilní grýndýlisti v Bruseli lobujou furt proti jádru, plynu a všemu slušně fungujícímu. Já bych je všecky nechal v zimě pár tejdnů bez elektriky někde v horách na chalupě, kde by nefungovalo nic jinýho, než kamna na dřevo, studna na rumpál (a ještě by si museli prosekávat led aby si nabrali vodu) a ke svícení lojová svíčka - ani tu petrolejku bych těm zmrdům nedopřál. A žádná fotovoltaika ani vrtule na vítr - když, tak rám kola s přidělaným dynamem a "Chceš elektriku? Našlapej si!" A žrádlo by si museli komplet připravovat sami včetně ručního mletí/drcení vobilí a bourání syrovýho masa - žádný balíčkovaný polotovary ze supermarketu. A pak by se vidělo, jestli by se ještě dál drželi toho svýho grýnýdeálu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1981 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st únor 28 2024, 12:53 Předmět:
Elektromobily (myšleno čistě na baterii tj. bez hybritů) se celosvětově prodávají v průměru zhruba 15 krát méně než spalováky včetně hybridů, ale že by se neprodávaly vůbec to se také nedá říct. V roce 2023 se celosvětově prodalo celkem cca 60 milionů aut bez ohledu na pohon. Z toho jen dva největší výrobci elektromobilů Tesla a BYD v roce 2023 prodali v součtu cca 3 miliony elektromobilů a zbytek výrobců dohromady cca 1 milion.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34718 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt únor 29 2024, 19:35 Předmět:
Europske automobilky koncia. Uz teraz sa sem vo velkom vozie cinske smejdy typu MG (uz som ich videl niekolko). Samozrejme benzinove. Mam podozrenie, ze to je zamer.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1981 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt únor 29 2024, 23:23 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Už teď začínají ječet, že by o všecky prachy přišli, takže oni v týhle úchylárně budou radši dál pokračovat ...
rnbw napsal(a):
Europske automobilky koncia. Uz teraz sa sem vo velkom vozie cinske smejdy typu MG (uz som ich videl niekolko). Samozrejme benzinove. Mam podozrenie, ze to je zamer.
Celé je to trochu jinak. Bude to něco za něco. Prezident Evropské asociace výrobců automobilů buď lže "až se mu od huby práší" a nebo je naprosto mimo.
Po volbách do EU parlamentu se chystá lobby evropských výrobců aut výrazně zatlačit na EK, a to ve dvou pro ně významných ohledech. Jedním je posunutí termínu 2035 dál do budoucna a druhým je výrazné zvýšení cel na všechna auta včetně elektrických, která se budou dovážet do EU ze zemí mimo EU.
Pouze za těchto podmínek zachovají evropští výrobci výrobu elektromobilů, ale i tak ji výrazně omezí, protože jinak by na tom příliš tratili jelikož prodeje elektromobilů oproti spalovákům jsou mizivé a v dohledné době nebudou o moc lepší. Navíc v celosvětové konkurenci v prodeji elektromobilů oproti výrobcům jako je Tesla nebo BYD nemají evropští výrobci elektromobilů v podstatě vůbec šanci a tak chtějí zvednout cla, aby auta dovážená do EU byla cenově tak znevýhodněna, že budou mít výrobci z EU aspoň tady v EU díky tomu výhodu.
Zkrátka chtějí posunout termín 2035 a celně zdražit dovážená auta (jak spalovací tak i elektrická), aby jim cenově nekonkurovala. To je to o co jim jde hlavně, protože jinak by to mohli zejména díky dovozům z Číny postupně jen zabalit.
Nechme se překvapit co se bude dít po volbách do EU parlamentu zhruba do konce tohoto roku.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15722 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá březen 01 2024, 7:12 Předmět:
Všechno je to jen o tom, že číňani opět překvapují jak s elektronikou. Napřed sem natahají levnější auta vyhovující našim předpisům stejně jako každá škodovka a potom je začnou vylepšovat a při stejných cenách. Takový hybrid za 400 tisíc je už dost zajímavý a pokud někdo něco mele o crash testech, tak asi ještě neviděl obyčejné zkoušky evropských aut v těchto kategoriích. Cokoliv do jednoho melounu pořizovací ceny je prostě naprd a při nárazu kolem 120 km/hod na dálnici mu prostě nic nepomůže. Snad jen na trvalý pobyt v nemocnici, jestli je to výhra. A ve městě je to zase o tom, jak se fatálnímu nárazu vyhnout zavčas.
Založen: Nov 18, 2009 Příspěvky: 1675 Bydliště: Blansko
Zaslal: pá březen 01 2024, 8:05 Předmět:
Ty cla jsou trochu problém, protože Čína a USA by samozřejmě na oplátku uvalili cla na EU auta. A prodej prestižních značek v těchto zemích není nevýznamný.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 01 2024, 8:49 Předmět:
Olchor napsal(a):
Ty cla jsou trochu problém, protože Čína a USA by samozřejmě na oplátku uvalili cla na EU auta. A prodej prestižních značek v těchto zemích není nevýznamný.
Jseš vedle. Tyhlety značky totiž právě kvůli dovozním clům, který už dávno PRCáci nastavili, mají svoje fabriky už dávno přímo v PRCácku ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
...Prezident Evropské asociace výrobců automobilů...
OT: Není těch prezidentů nějak moc?
Dnes jsem promazával staré emajly od spolužáků a klikal jsem na přílohy co u těch emajlů byly, tohle mne zaujalo - tehdy když přišel jsem ho neotevíral.
Je to už pár let staré, věřím, že teď už je to proškrtané a pěkných pár peněz se ušetřilo.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.