Loni se mi podařilo syna přihlásit do elektrotechnického kroužku v Praze na Proseku. By jsem strašně rád, syn od mala má zájem elektoniku, pájí, zapojuje, sestavuje a na YouTube hltá ty nejrůznější hlouposti.
Je neuvěřitelné, že jsem v Praze našel jediný elektrotechnický kroužek pro děti z 1. stupně, další jsem našel až někde u Třebové. Za to různá robotika, počítače a základy programování na mne padaly jak přes kopírák na každém rohu snad milionkrát. Zájem by určitě byl, ty dva termíny byly hned druhý den obsazené, David skončil jako náhradník (naštěstí se místo uvolnilo)
Bohužel pro vytížení lektora se z týdenního kroužku stal čtrnáctidenní, a díky prázdninám a různým rušením spíše měsíční. A už bylo avizováno že lektor v květnu končí a zatím se nepodařilo najít náhradu.
Pokud by jste měli někdo zájem děti naučit něco z elektroniky, ozvěte se buď mě na SZ nebo rovnou na email ředitele DDM filip.reichel@ddmpraha9.cz
Dílna je solidně vybavená, nářadí, mikropájky, měřáky. Děti zatím postavili nějaký ten blikač v podobě letadélka, elektronické přesýpací hodiny apod. Na můj vkus by neškodila nějaká teorie hrou, ten současný program spíše probíhal "tohle si postavíme, já vám s tím pomůžu".
Bylo by škoda, kdyby ta robotika a počítače úplně převálcovala ty, co nemají problém v ruce držet pájku a měřák.
Najhoršie na všetkom je , že deťom nemá kto dať ani základy nejakej remeselnej zručnosti... Otec nemá čas, lebo robí buzinec a mama sa bojí, aby si dietko náhodou nezlomilo nehet!! Nedávno som mal prázdninové "stretko" s vnukom (7 rokov) v dielni... a jeho záujem bol neskutočný... Môžem vŕtať? Ako to funguje? Môžem spájkovať /odspájkovať ?? Ako to funguje? Píliť, brúsiť, uťahovačkou skrutkovať... teda samozrejme v rámci schopností.. Chcel vedieť ako to treba ... Nie som pedagóg, ale vysvetlil som mu aspoň na čo si má dávať pozor... Ale napríklad na repro-magnetoch to pochopil, až keď si pár krát cvikol kožku na prštekoch
Môjmu synovi som pri podobnej príležitosti dal "olyznúť" 9V batériu, lebo mal nejaké obdobie do každej dierky niečo vopchať.. bol ešte mladší.. Odvetedy som sa nemusel obávať (po vysvetlení) , že do zásuvky vopchá kliniec!
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6639 Bydliště: Milotice u Kyjova
Zaslal: pá březen 15 2024, 16:58 Předmět:
Já jsem pár let na základce vedl kroužek Zábavná věda. Vždy jsem tam nacpal alespoň 2 hodiny elektroniky (základní obvody), někdy jsme i pájeli. No, musím říct, že čistě elektroniku (obvodařinu) bych na základce učit nechtěl. Ale je fakt, že jsem to měl na prvním stupni, druhý stupeň už by mohl být lepší.
Empirická zkušenost lektorů Elektrotabor.cz je, že děti jsou schopné potřebné abstrakce myšlení k pochopení teorie až tak od 10ti let věku. Mladší zájemci se naučí zručně pájet a osazovat, rozpoznávat součástky, tu teorii ale obvykle neabsorbují.
Pěkný elektrokroužek s perfektně podanými základy běží v NTM Praha (p.Milner). _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
IMHO dnes je taková výuka jednak snadnější jednak obtížnější.
Kdysi jsem si postavil něco jako osciloskop, ani nevím proč,
https://kutilska.poradna.net/files/69671-osc1-jpg
a dokonce to i nějak fungovalo. Dnes bych si někde stáhnul osciloskopický program do PC a určitě by to bylo dokonalejší, akorát by se musel dávat pozor aby to nespálilo zvukovku.
https://www.root.cz/clanky/interaktivni-vyuka-matematiky-s-nastrojem-geogebra/nazory/
Taky jsem si zbastlil krystalku, abych mohl v posteli poslouchat "Důvěrné hovory".
Dnes taková potřeba odpadla, když u Vietnamců si dorostenci mohou koupit rádio nebo i měřicí přístroj za pár šprdlíků (to bylo radosti když jsem si tehdy mohl koupit Avomet, ještě ho mám schovaný, ale když náhodou potřebuji něco změřit, obvykle sáhnu po tom vietnamském, druhý jsem si koupil do zaměstnání když jsem honem něco potřeboval změřit, abych nemusel běhat do zkušebny, akorát o tom nesměl nikdo vědět, protože ten měřáček nebyl vedený jako oficiální a certifikované měřidlo) _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 1021 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: po březen 18 2024, 12:29 Předmět:
kulikus napsal(a):
Empirická zkušenost lektorů Elektrotabor.cz je, že děti jsou schopné potřebné abstrakce myšlení k pochopení teorie až tak od 10ti let věku. Mladší zájemci se naučí zručně pájet a osazovat, rozpoznávat součástky, tu teorii ale obvykle neabsorbují.
Pěkný elektrokroužek s perfektně podanými základy běží v NTM Praha (p.Milner).
Myslel jsem vždycky jen na chvíli a učení hrou těch základních principů typu - čím větší odpor bude, tím míň bude dioda svítit protože tam poteče menší proud. Nebo čím bude kondenzátor mít větší kapacitu, tím pomaleji se bude stav měnit apod.
Když jsem začínal chodit okolo 3. třídy do kroužku v KDPM já, z dvouhodinového času každý týden jsme první hodinu vždy strávili teorií typu krystalická mřížka apod. To bych opravu nechtěl, to dítě z 1. stupně fakt vedět nemusí a nepobere. Navíc každému vždy další týden dával z probrané látky nějakou otázku. Sice se známky nedávaly, ale těm kdo nedokázali nic říct pak dával otázky, jestli tam vůbce chtějí chodit.
Než jsme začali stavět blikač s 2x KC508 dost to kvůli té teorii prořídlo.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.