Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18241 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá březen 15 2024, 0:15 Předmět:
Bingo! To bude ono. Když jsem to zkusil jako "okolojdoucí" tak jak jsem zadal imaginární DIČ, tak to přestalo nabízet jiný výdejní místa. Tuším souvislost, že při podání na Počtě mohou vystavit daňovej doklad a v těch výdejnách ne. A nebo je v tom nějaká jiná podnikatelská kokotina. _________________ Jirka
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1888 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út březen 26 2024, 12:17 Předmět:
msar napsal(a):
Dosud jsem byl s balíkovnou spokojen, ale nyní se mi balík zatoulal...
Zkuste změnu místa doručení třeba do jiné balíkovny poblíž. To zdržení je zatím jen několik dnů tj. možná se to zas objeví a nakonec to dojde.
msar napsal(a):
Na infolince mě jen odkázali, ať si odesílatel podá reklamaci...
U nedoručených zásilek je reklamace na odesílateli. Adresát v tomto ohledu není pro poštu partnerem, protože za službu platil odesílatel a s ním má tedy pošta smluvní závazek o doručení zásilky. Odesílatel může podat reklamaci i elektronicky viz tento odkaz k vámi zmíněné zásilce.
Ať už je to jakkoli je na odesílateli, aby podal tu reklamaci, ale zatím je zřejmě ještě brzy. Nicméně vzhledem k tomu, že se jedná o zásilku s dobírkou tak to dříve či později odesílatel reklamovat bude, protože v tom má peníze.
Založen: Apr 22, 2006 Příspěvky: 297 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: út březen 26 2024, 19:20 Předmět:
Peníze v tom mám já, odesílatel chtěl zaplatit poštovné předem. Ale zaráží mě ten přístup: podle sledování se balík ztratil na cestě z Žatce do HK, poště to zřejmě nevadí a dělá, že nic. Uvedené tel. číslo na depo jsem volal několikrát, ale nikdo to nezvednul. Na infolince balíkovny chce robot nadiktovat podací číslo, pak mě spojili s někým z callcentra, tam jsem ho znova nadiktoval, přepojili mě na někoho dalšího. Potřetí chtěli podací číslo a paní jen mlžila a řekla, že si odesílatel má podat reklamaci a teprve poté začnou balík hledat...
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1888 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st březen 27 2024, 10:01 Předmět:
msar napsal(a):
Peníze v tom mám já, odesílatel chtěl zaplatit poštovné předem. Ale zaráží mě ten přístup: podle sledování se balík ztratil na cestě z Žatce do HK, poště to zřejmě nevadí a dělá, že nic. ...odesílatel má podat reklamaci a teprve poté začnou balík hledat...
Přesně tak to funguje. Pošta nemá závazek vůči adresátovi, ale vůči odesílateli. Dokud zásilka nebyla doručena a nebyla podána reklamace tak je to z pohledu pošty stále ve stavu na cestě k vám a tudíž s tím pošta nic neudělá a po uplynutí 1 roku "je konečná". Pokud reklamace není podána nejpozději do 1 roku u vnitrostátní zásilky tak poté se práva z poštovní smlouvy promlčují a závazek pošty vůči odesílateli tím v podstatě zaniká. Pošta sama sobě reklamaci podávat nebude a pokud bude odesílatel hrát mrtvého brouka tak pošta prostě nic neudělá.
Je tedy jen na vás, abyste požádal odesílatele buď o podání reklamace a nebo o scan dokladu potvrzujícího podání zásilky. Odesílatel kvůli tomu nikam chodit nemusí a může podat reklamaci elektronicky přes tento reklamační formulář nebo můžete podat reklamaci elektronicky přes ten samý formulář i vy sám namísto odesílatele, ale jen pokud vám odesílatel poskytne doklad potvrzující podání zásilky (stačí v elektronické podobě). Bez dokladu k podání zásilky pošta reklamaci nepřijme. Doklad, který na tom odkazu nahrajete v rámci reklamačního formuláře tlačítkem "Nahrát" musí být ve formátu buď jako PDF dokument nebo jako obrázek JPG nebo PNG. Nezapomeňte v tom reklamačním formuláři zaškrtnout i dole uvedenou volbu "Jako odesílatel výše uvedené zásilky potvrzuji, že mnou uvedené údaje jsou správné".
Všiml jsem si, že je tam jako podací místo uveden AlzaBox. Pokud to odesílatel nepodával na poště, ale přes AlzaBox tak nebude mít podací stvrzenku z pošty, ale měl by mít elektronický doklad o podání té zásilky přes AlzaBox a ten bude potřeba přiložit v rámci té elektronické reklamace namísto podací stvrzenky z pošty.
Naposledy upravil Valdano dne st březen 27 2024, 12:09, celkově upraveno 5 krát.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18241 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st březen 27 2024, 10:31 Předmět:
No nevím, jestli se něco změnilo ale vloni v červnu mi něco nedorazilo a i když jsem měl doklad od odesílatele, tak mě na ty naší zapšklý pobočce s reklamací vyhodili, že reklamaci "zásadně" podává odesílatel.
Třeba se vyjádří Hubert. _________________ Jirka
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1888 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st březen 27 2024, 10:49 Předmět:
Celeron napsal(a):
na ty naší zapšklý pobočce s reklamací vyhodili, že reklamaci "zásadně" podává odesílatel.
Tak ať msar prostě požádá odesílatele o podání reklamace elektronicky viz už několikrát uvedený odkaz na elektronický reklamační formulář. Vyplnění toho reklamačního formuláře je na pár minut.
Jinak jen pro zajímavost na webu České pošty je k reklamacím v sekci často kladené otázky pro odesílatele uvedeno, že doba na podání reklamce je u vnitrostátních zásilek maximálně 1 rok, u mezinárodních zásilek maximálně 6 měsíců od podání dané reklamované zásilky. Pokud není reklamace podána v uvedené lhůtě tak se práva z poštovní smlouvy promlčují a závazek pošty vůči odesílateli tím v podstatě zaniká.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32381 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 27 2024, 12:13 Předmět:
Celeron napsal(a):
No nevím, jestli se něco změnilo ale vloni v červnu mi něco nedorazilo a i když jsem měl doklad od odesílatele, tak mě na ty naší zapšklý pobočce s reklamací vyhodili, že reklamaci "zásadně" podává odesílatel.
Třeba se vyjádří Hubert.
Hubertus se nebude vyjadřovat, pokud nebude mít možnost rejpat do mne. Obzvlášť pokud by měl něco vysvětlovat. Jinak požadavek, aby závadu služeb reklamoval odesílatel je u český pýčty standardem léta letoucí. I když postiženým je daleko víc adresát, v jejich reklamačním řádu to tak prostě je. A neudělal s tím nic ani Novej Ofčanskej Zákoník - prostě pro pýčtu je partnerem ten, kdo si službu objednal = kdo zásilku podal. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6194 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: st březen 27 2024, 16:26 Předmět:
Celeron napsal(a):
No nevím, jestli se něco změnilo ale vloni v červnu mi něco nedorazilo a i když jsem měl doklad od odesílatele, tak mě na ty naší zapšklý pobočce s reklamací vyhodili, že reklamaci "zásadně" podává odesílatel.
Měl sis k tomu od něj opatřit i plnou moc. Ty nejsi účastníkem smlouvy.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1888 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st březen 27 2024, 17:16 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Jinak požadavek, aby závadu služeb reklamoval odesílatel je u český pýčty standardem léta letoucí. I když postiženým je daleko víc adresát, v jejich reklamačním řádu to tak prostě je. A neudělal s tím nic ani Novej Ofčanskej Zákoník - prostě pro pýčtu je partnerem ten, kdo si službu objednal = kdo zásilku podal.
Ono to platí obecně a v reklamačním řádu to mají i soukromí dopravci. Účastníkem smlouvy u doručovacích služeb je odesílatel a dopravce ať už je to pošta nebo soukromý dopravce. Uplatňovat nároky ze smlouvy, a to včetně reklamace může ten kdo je účastníkem smlouvy nebo ten kdo je zplnomocněn ho v dané věci zastupovat. Takže i adresát nebo kdokoli jiný byť není odesílatelem může podat reklamaci za odesílatele pokud k tomu bude zplnomocněn a doloží k reklamaci potřebné údaje.
Nicméně plná moc vyžaduje ověření, a to znamená náklady pro odesílatele navíc. Pokud tedy odesílatel nebude ochoten, například na výzvu adresáta, sám podat reklamaci, byť je toho fyzicky schopen a má k tomu i prostředky, pak je pravděpodobné, že nebude ani ochoten k tomu účelu vystavit a nechat ověřit plnou moc pro adresáta. Logicky vzato, pokud bude odesílatel řešit vystavení a ověření plné moci, tak to už může rovnou podat reklamaci a ušetřit si čas i peníze.
Naposledy upravil Valdano dne st březen 27 2024, 18:53, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3394 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: st březen 27 2024, 18:52 Předmět:
Olchor napsal(a):
Balíkovna žádnou podací stvrzenku nevydává.
Ale jo, když to podávám u nás v tabáku, vyjede mi lístek z terminálu. Nikdy sem ho nepotřeboval, tudíž blíže nezkoumal co je na něm... Většinou sem ho nosil pár dní v riflích a následně vyhodil...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.