Zdravím, máte někdo zkušenosti s nějakým digi. mutimetrem, který je odolný vůči rušení zapalování u motorů? Potřebuji nějaký pro měření starších aut a motorek. Zatím co jsem zkoušel tak, třeba při běžící Jawě a měření dobíjení je digitál nepoužitelný, rušení od zapalovací cívky je tak velký, že multimetr je ko. Používám zatím na to starší analog, tomu je rušení jedno. Díky.
Založen: Aug 16, 2022 Příspěvky: 535 Bydliště: Roztoky
Zaslal: pá březen 29 2024, 19:10 Předmět:
Na to byl bezvadný PU120. Ještě teď se dá koupit z druhé ruky v dobrém stavu. PU160 by taky vyhovoval, ikdyž má míň funkcí, ale to u toho stejně nevyužiješ.
Ale stačí vpodstatě jakýkoli ručičkový multimetr bez aktivní elektroniky.
Založen: Jun 02, 2020 Příspěvky: 276 Bydliště: Brno KrPole
Zaslal: pá březen 29 2024, 21:35 Předmět:
Pro motoristy byl určen Metra PU140.
PU 160 je tranzistorový voltmetr s MOS zesilovačem napájený vestavěným měničem - myslím, že by v prostředí silného rušení nebyl tím pravým řešením.
A co když si uměle snížíš vnitřní odpor vstupu měřáku? Třeba nějakým mezikusem ze 100K odporem? Používám nějakej červenej multimetr Amprobe, žádný potíže jsem nepozoroval při měření na běžících měničích. Je do 1000V (už párkrát vyzkoušeno)
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5116 Bydliště: Brno
Zaslal: so březen 30 2024, 9:53 Předmět:
Taky odhaduju, že by mohl stačit odpor přidaný paralelně ke vstupu voltmetru. Pokud se bude měřit jen kolem 14V na starých strojích, zkusil bych nejdřív třeba 47k(cokoli mezi 10 až 100k), jestli to má vliv.
A na měření v autě je ideální tři svorková zkoušečka. Dvě svorky se připojí na baterii a třetí svorkou se zkouší. Výhodou je že při testech kromě napětí to testuje i ukostření.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2057 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: so březen 30 2024, 10:40 Předmět:
Pro měření stavu akumulátorů 6V, 12V, od 2Ah do 220Ah, ale i stavu jejich nabíjení ať už v motorce nebo v autě je vhodnější použít tester jako je třeba BM560. Umí změřit nejen stav akumulátoru v klidu jak napětí tak i vnitřní odpor, ale i při startování a také stav dobíjení.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2057 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: so březen 30 2024, 11:51 Předmět:
@Vrky: Podle návodu by ten minitester při napájení z 6V baterie v motorce zřejmě nefungoval. Pro přímé DC napájení z akumulátoru ve vozidle je v parametrech uvedeno buď 12V nebo 24V. S napájením z 6V baterie, které jsou ve starších motorkách, to tedy zřejmě nepočítá.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18537 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so březen 30 2024, 19:41 Předmět:
S ním když břinkneš o zem, tak nepřežije. Mě spadl ze židle na lino a bylo po něm, PU-čko je určitě o půlku lehčí a pokud ho necháš v tom koženkovým futrálu, tak přežije skoro všecko. Akorát s přepínačem rozsahů bývá občas problém. _________________ Jirka
Podle mě by stačil jen sériový odpor třeba 10k a kondenzátor M1 paralelně se vstupními svorkami. To požere impulzy a vzhledem ke vstupnímu odporu 10M to měření neovlivní.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.