Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

mereni zapalovaci svicky motorky
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
david69



Založen: Jan 04, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 11:06    Předmět: mereni zapalovaci svicky motorky Citovat

Dobry den,
chtel jsem se zeptat na prubeh proudu mereny kapacitni sondou na kabliku zapalovaci
svicky CZ 175 6V baterie. Pri vysokych otackach jsem meril pomerne husty les pulsu,
ktery vsak pri ubirani soupatka v kritickem okamziku uplne ustal, myslel jsem ze vzhledem
k otackam motoru se bude hustota pulsu menit? Tady vsak na vysoke otacky motor bezi
a pulsy snimam, jakmile uberu, pulsy zmizy a motor chcipne. Kondik na kladivku jsem
vymenil, indukcni civku nikoliv, prubeh napajeni indukcni civky jsem zatim nemeril, je
pricinou zavada na elektrice? Nebo je to zpusobeny privodem paliva do motoru?
Dekuju za nazor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5298

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 11:21    Předmět: Citovat

To je dost divná otázka. Pokud nejsou jako první pulzy a motor se točí ještě setrvačností pak je to výpadkem elektřiny...
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6778
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 11:27    Předmět: Citovat

A jak motor nastartuješ, pokud by to nepálilo v nízkých otáčkách? Normálně se prostě vyšroubuje svíčka a ověří se, že při startování hází viditelnou jiskru. Což máš určitě v pořádku, protože jinak bys opravdu nemohl nastartovat. Ověřit osciloskopem, jestli zapalování nevynechává, je jistě správně, frekvence jisker se samozřejmě s otáčkami mění.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 35070
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 11:43    Předmět: Citovat

Iskry musia byt aj keby palivo nebolo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 13093

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 12:01    Předmět: Citovat

david69 napsal(a):
je pricinou zavada na elektrice? Nebo je to zpusobeny privodem paliva do motoru?
Dekuju za nazor.
Zavření plynové rukojeti nemůže způsobit změnu elektrické funkce zapalování - z toho musíš vycházet.
Jev je možné vysvětlit tak, že při nedokonalém spalování směsi (špatná funkce karburace, příliš bohatá směs/malá energie jiskry) dojde při zavření šoupátka k "uhašení" jiskry nespálenou směsí benzínu a oleje, která na elektrodách svíčky představuje elektrický svod/zkrat. To se projeví i poklesem/ztrátou impulzů kapacitní sondy, zvláště, pokud je energie jiskry příliš malá.
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19978
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 13:31    Předmět: Citovat

Ještě to chce dodat: odpor zapalovacího kabelu (uhlíkové mívají 5-15 kΩ/metr, měděné v běžné délce mají odpor limitující k nule). Už jsem se u dvoutaktu potkal s kabelem, v němž chybělo pár milimetrů jádra, studený motor normálně chytil, ale přechlastaný ohřátý se nesměl nechat spadnout do volnoběhu, jinak chcípl.
Měl jsem tehdy v Traboši AM rádio, které to rušilo, a to i po výměně svíček za R-kové (tedy s vestavěným odrušovacím odporem), jen frekvence rušení byla slyšitelně poloviční.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2670

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 14:16    Předmět: Citovat

Motorka CZ 175 typ 477/7 se kdysi projevovala podobně při jízdě. Měl jsem slabou baterku a vadný regulátor nabíjení. Když jsem dojížděl třeba k hlavní silnici a stáhnul jsem plyn, motor chcípnul. Příčina byla v tom, že když motor jel na volnoběh, dynamo nedobíjelo, zapalování jelo na baterku a ta když bylo povinné svícení i za dne nestačila napájet hlavní světlo i zapalování. "Vyřešil" jsem to tak, že jsem namontoval nějaké relé z trabanta co když napětí na dynamu kleslo, hlavni světlo se odpojilo, motorka svítila jen obrysovými světly a to ta baterka se zapalováním ještě utáhla.
_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
yakl



Založen: Apr 14, 2005
Příspěvky: 466

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 15:22    Předmět: Citovat

Podľa posledného príspevku usudzujem, že motorka beží len na dynamo a to dáva napätie iba pri vyšších otáčkach. Treba skúsiť vymeniť baterku skôr, ako si to všetko rozšteluješ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
david69



Založen: Jan 04, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 15:49    Předmět: Citovat

Otestuji podle Vasich zkusenosti, jinak motorka za studena startovala s plnym
plynem, zahrata nikoliv. Startoval jsem nekolikrat. Moc dekuju.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
david69



Založen: Jan 04, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: po květen 06 2024, 15:10    Předmět: Citovat

pomohla vymena baterie a hlavne byla znecistena nadrz, zkouseli jsme poradne
procistit, protoze na nahradni nadrzku s benzinem motorka sla sestelovat pekne,
ty stare nadrze budou asi hlavni problem s palivem, protoze to zanasi karburator
a uzaviraci kohout se sitkem, dobijeni jsem meril, a to je urcite dobry, problem byla
baterka. moc diky za informace
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33052
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 06 2024, 16:08    Předmět: Citovat

Velký problémy s sebou přináší míchání babišbiosraček do ropnejch paliv - v případě benzínu jde o etanol C₂H₅OH, kterej na sebe přirozeně chemicky váže vlhkost ze vzduchu, tou se oxiduje a mění se na kyselinu octovou, která s dalšíma produktama oxidace způsobuje chemický poškození kovů i plastů, který přicházejí do kontaktu s palivem. Moderní benzín se prostě kazí daleko rychlejc než dřív, kdy se do něj babišbiosračky nemusely přidávat. Jde hlavně o problémy u motorek, který jsou přes zimu odstavený a benzín leží ladem, oxiduje a na jaře pak nemá požadovaný vlastnosti. Auta jezdící přes celou zimu ten problém neznají, protože se nádrže průběžně vyprazdňujou a zase dolívají čerstvým palivem. Ale veteránisti, co víc parkujou v garáži než jezdí, ten problém už poznali taky. Někdo doporučuje odstavovat motorku s úplně nalitou nádrží, aby nad hladinou benzínu byla co nejmenší vzduchová bublina, jiný názory doporučujou na zimu před odstavením naplnit nádrž "stooktanem" neboli benzínem, do kterýho se (zatím) nedává babišbiosračka - a další doporučujou palivovou soustavu pro jistotu úplně vyprázdnit, aby se v ní nemělo co zkazit.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2670

PříspěvekZaslal: po květen 06 2024, 18:26    Předmět: Citovat

https://kutilska.poradna.net/questions/3246568-benzin-bez-ekobiosracek
_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2445

PříspěvekZaslal: út květen 07 2024, 7:37    Předmět: Citovat

Veteránisti nechávají nadrž po vyčištění vylít nějakým dvousložkovým kaučukem. např..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33052
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út květen 07 2024, 13:27    Předmět: Citovat

Jenomže zesračkovatění kontaminovanýho benálu a zalepení trysek a sítek v karbci to nezabrání ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Maxipes_



Založen: Jan 06, 2017
Příspěvky: 143
Bydliště: Litovelsko

PříspěvekZaslal: st květen 08 2024, 17:48    Předmět: Citovat

To mám velkou kliku, že moje sekačka, sekací traktůrek, křovinořez, řetězová pila a dvě elektrocentrály o tom neví, že by s třičtvrtě roku nebo ještě starším benzínem neměly jít nastartovat (liju do nich normální natural a chytají na drc), hlavně jim musím zamezit v přístupu na internet, aby se to náhodou nedověděly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund