Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6593 Bydliště: Milotice u Kyjova
Zaslal: ne duben 14 2024, 17:16 Předmět:
Šlápnu na brzdu, hodím knipl na drive, pustím brzdu, šlápnu na plyn, zvedají se otáčky a auto se rozjíždí. Nic neuvěřitelného, chová se to úplně stejně, jako DSGčko, ale neskáčou rychlosti, ale plynule se mění převod. Velikost otáček je dán nejspíš zatížením auta a tím jak moc sešlápnu plyn. Chová se to jako auto, nevím jestli se ptáš na něco jiného? Auto mám teď v lakovně, jelikož mi ho nějaký idiot objel kolem dokola kudlou (nevynechal ani jeden díl), až mi ho vrátí, tak ti to snad nahraju telefonem.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6237 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: ne duben 14 2024, 17:29 Předmět:
Cust napsal(a):
tomasjedno napsal(a):
Chybná úvaha.
Úvaha je správná. Jen tu druhou část problematiky jsem neřešil byť si ji uvědomuji. Kdyby to bylo jednoduché, tak by se nepořádaly závody na délku dojezdu s definovaným množstvím paliva.
Uvedu na příkladu. Na Malovance vjedu do Strahovského tunelu, auto mám rozjeté na 70. Vyhodím kvalt a plachtím. Strahovský tunel opouštím u Anděla rychlostí 75, pokračuji do Mrázovky a až skončí klesání a rychlost klesne na 70, zařadím kvalt a zapnu tempomat. Celková délka plachtění 2,3 km a kdybych to chtěl absolvovat se zařazeným kvaltem, musel bych lechtat plyn nad volnoběžné otáčky, tedy bych spotřeboval víc.
(Samozřejmě, jakmile je třeba zpomalit, řadím kvalt, to je zase z hlediska spotřeby v takovou chvíli nejlepší.)
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6593 Bydliště: Milotice u Kyjova
Zaslal: ne duben 14 2024, 18:05 Předmět:
Ale já jsem tím co jsem psal chtěl říct, že pokud brzdím motorem je spotřeba aktuálně nižší než na volnoběh. To co píšeš je mi jasné a psal jsem, že je mi to jasné...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 17 2024, 15:09 Předmět:
Neřeší to nic, protože u nás jsou systémy veřejnýho osvětlení napájený přes centrálně spínaný ovládací místa, takže lucerny jsou pod napětím jen po dobu svícení. Navíc spousta obcí řešila v minulosti úsporu energie formou částečnýho vypínání osvětlení po určitý hodině nebo vypnutím osvětlení komplet na část noci. Celý to zase předělat na trvalý napájení s dálkovým ovládáním každý lucerny bude určitě stát nemalý prachy - plus to pořád neřeší otázku proudový kapacity přívodů = schopnost sítě dodávat dostatečně velkej příkon pro nabíjení takovýho počtu vozidel, který by o takovou službu měly zájem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18430 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st duben 17 2024, 16:06 Předmět:
Karel má pravdu. Už vidím města jak rozkopávaj chodníky kvůli výměně AYKY 4 x 16, míň často 4 x 25, někde dokonce jen 4 x 10 se kterým jsou ty letitý kandelábrový rozvody dělaný. Kolikpak ta 4 x 16 v hlíně utáhne nabíječek?
S těma starejma rozvodama vypuká další problém, nabíječka potřebuje šťávu furt a jak by se to veřejný zapínalo a vypínalo. Soumrakáčem na každým kandelábru nebo nějakým bezdrátem?
Nedávno jsem viděl v jedný fy, nabíječka na kandelábru. Dole v patce musí být áčko, nebo béčko 4P chránič, 3F jistič nabíječky, jistič veřejnýho, napaječ soumrakáče, jeho jištění a ještě jištění vlastního LED tělesa. Stěží se to do laminátový nebo litinový patky vejde. _________________ Jirka
Shodou okolností dovedu na tyhle otázky odpovědět.
Každé nově montované svítidlo může mít, a velmi často i má, vestavěný programátor, většinou na principu astrohodin. Takže každé svítidlo může mít i svůj individuální program, během kterého mění i svítivost nebo barvu světla, případně se rozsvěcí a zhasíná nezávisle na ostatních. Pár takových jsem už montoval.
AYKY 4x25 nebo CYKY 4x16 má jmenovité jištění 63A, což je nějakých 40kW. Sloupů bývá na jedné větvi kolem dvaceti. Na tu větev se dá těch nabíječek pověsit několik, nepočítá se s tím, že by v dnešní době běžely všecky naráz - je to prostě několik míst, kde se dá příležitostně nabíjet. Nabíječky se dovedou mezi sebou dohodnout a příkony si rozdělit, případně si některá vyžádá přednost. Nevidím v tom problém. Zatím pořád roste nabíjecí infrastruktura rychleji než počet elektromobilů. Spíš to leckde vypadá, že nabíječky stojí frontu na auta, ne opačně.
Karel má pravdu. Už vidím města jak rozkopávaj chodníky kvůli výměně AYKY 4 x 16, míň často 4 x 25, někde dokonce jen 4 x 10 se kterým jsou ty letitý kandelábrový rozvody dělaný. Kolikpak ta 4 x 16 v hlíně utáhne nabíječek?
S těma starejma rozvodama vypuká další problém, nabíječka potřebuje šťávu furt a jak by se to veřejný zapínalo a vypínalo. Soumrakáčem na každým kandelábru nebo nějakým bezdrátem?
Nedávno jsem viděl v jedný fy, nabíječka na kandelábru. Dole v patce musí být áčko, nebo béčko 4P chránič, 3F jistič nabíječky, jistič veřejnýho, napaječ soumrakáče, jeho jištění a ještě jištění vlastního LED tělesa. Stěží se to do laminátový nebo litinový patky vejde.
To dálkové ovládání lampy se napájí přímo z LED driveru lampy. Je to standartizované řešení. Můžeš to vidět třeba v Praze v Novopacké na spojce mezi D10 a Prosekem nebo v Nové Pace kolem autobusového nádraží. V HK už se to také množí, jenom zatím mimo hlavní tahy. Cena jednoho rádia je naprosto směšná v porovnání s cenou zbytku lampy. Navíc to přímo bonzuje údržbě, že někde něco nesvítí nebo že někdo naboural do sloupu.
Standardizované řešení nabíječky do lampy dodává hned několik firem, včetně čínských. Stačí občas vytáhnou paty z vidlákova a vyrazit třeba na výstavu Light+Building do Reichu. Takových nabíječek tam bylo půl pavilonu. (Ten pavilon byl větší než celý Ampér dohromady)
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6593 Bydliště: Milotice u Kyjova
Zaslal: st duben 17 2024, 23:22 Předmět:
Vidiš to, a u nás ve vidlákově jsme měli už před lety testovací provoz lamp osazených IoT vysílači (tuším LORA) s neinvazivní detekcí spotřeby/poruchy lampy. Bylo to v tom Reichu na výstavě?
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18430 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt duben 18 2024, 0:08 Předmět:
HF_Tech napsal(a):
To dálkové ovládání lampy se napájí přímo z LED driveru lampy. Je to standartizované řešení.
Já ale psal o starejch městskejch rozvodech. A vím, jak to probíhalo s rekonstrukcí výbojkovýho na ledkový svícení v Bydžově. Šetřili každou kačku a protože dotace byla jen na svítidla, tak to napasovali na zvohejbaný a otřískaný kandelábry někdy z půlky sedmdesátek, někde i starších betoňáků. A to nejlevnější co se dalo sehnat a je to tak mizerný, že se to má po dvou letech předělávat. Navíc skoro všude na hlavních ulicích je zákaz zastavení a v postraních ulicích jsou 3 kadelábry na cca 200 metrů a ulice obšancovaná dvěma šňůrama aut na chodníku po celý dýlce. To by byl boj o flek u nabíječky, možná by se i střílelo. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 18 2024, 1:24 Předmět:
Navíc drtivá většina sídlišť má světla postavený až za chodníkem kvůli usnadnění údržby v zimě, ne hned u obrubáku jako to je namyšlený pro ty nabíječky. Takže buď by se skutečně musely všecky lucerny přestavět blíž k silnici, nebo chodci získají překážkovou hopsa-dráhu z nabíjecích šňůr ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Takhle nějak to dopadá když jak se říká "pravice neví co dělá levice" (nemyslím to politicky). _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.