Zaslal: so duben 20 2024, 19:18 Předmět: Náhrada baterie v ještěrce.
Ještěrku používáme jen 1 h týdně je tam 80v baterie která je ko, chceme jí nahradit . Náš nápad dát tam 3f centrálu 3ks starých trafosvářeček 6xdioda a tlumivka . Napadá vás nějaké jiné řešení .
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5063 Bydliště: Brno
Zaslal: so duben 20 2024, 20:09 Předmět:
Jiné řešení než zase akumulátor mě nenapadá, ale váš nápad mi připadá jako nefunkční.
Akumulátor je tvrdý zdroj napětí, který je schopen dodat velký záběrný proud pro rozjezd. Elektrocentrála ani svařovací trafo to neumějí. Jsou na tom právě opačně.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2594 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so duben 20 2024, 21:09 Předmět:
PavelFF: Přesně tak, to fungovat nebude. Napětí 70-80V je u svářečky naprazdno a při odběru napětí klesá. Dělal jsem asi před 20 ti lety pokusy s 6kW DC motorem (zdvih vidlí) z ještěrky, a baterii nedokážeš suplovat trafem. Ty motory potřebují pro rozběh obrovský proud, a to trafo nedá ani omylem. Prostě to nefunguje.
Co ji prodat a koupit jinou na LPG jste nepřemýšleli? _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19698 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne duben 21 2024, 8:15 Předmět:
Nebo se zeptat ve firmách, kde ještěrky používají (od Tábora po Havlíčkův Brod i v Humpolci či Pelhřimově se nějaká najde), jestli dávají repasovat akumulátory, a ke komu. A možná to dostaneš i s hodnocením firmy.
Když nepořídíš, ptej se dál, třeba na Zličíně, nebo v Boleslavi či až v Dřevohosticích u Přerova, tam všude byl a možná dodnes je, někdo, kdo to umí.
Jestli máš čitelný typ baterie, ušetříš čas, když ti hned zkraje řeknou, že tento ne.
Založen: Jan 25, 2005 Příspěvky: 285 Bydliště: Praga mater urbium
Zaslal: ne duben 21 2024, 18:29 Předmět:
No ze zkušenosti mohu říct, že v případě takto malého nájezdu je i zdravější baterie škoda peněz. Pokud má baterie 7 a více let tak ji nepomůže nic. Pokud by se použila formátovačka /něco ve stylu Fronius Selectiva/ a provede se tak týdenní desulfatace tak by se dala v rámci možností používat tak 1 maximálně. Taky záleží co je to za VZV, aby se dal případně omezit odebíraný proud snížením náběhu funkcí a pojezdu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32381 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 21 2024, 19:18 Předmět:
vlastoTN napsal(a):
Kúpiť 6 autobaterií 12V/40Ah napr.
rnbw napsal(a):
To je len 72V - pri prvom nabijani ich znici.
Myslím, že nezničí - 6ks autobaterek á 12V sice má nominálně "jen" 72V, ale při cyklickým nabíjení, kdy se obvykle nabíjí až na hodnotu 2,4V/článek, to vychází s dost vysokou rezervou - těch 6 baterek v sérii by se tak dalo nabíjet až na 86,4V. A rozhodně bych nekupoval 40Ah, ale minimálně 72Ah a větší - klidně i 96Ah, prostě čím větší, tím lepší - pokud se to vejde do původního prostoru pro baterku. Ta 40Ah totiž nemusí delší dobu vydržet odběr proudu tý ještěrky a zbortí se její desky - byly by to vyhozený peníze. Baterie do ještěrek/VZV mají obvykle kapacitu stovek Ah a k tomu i odpovídající nabíjecí/vybíjecí proudy, 100A trvalýho odběru pro ně není žádnej problém - zatímco autobaterky by se při 100A během pár desítek vteřin začaly vařit už jen teplem uvolněným odběrem a po minutě-dvou by byly zralý na odstavení.
Důležitý je, aby tazatel PŘESNĚ napsal, co znamená těch jeho 80V - jestli to je nominální napětí jeho zdechlý baterky, která by pak byla 40-článková a vyžadovala by pro plný nabití nabiják o maximálním napětí někde kolem 96V, nebo jestli je to maximální napětí jeho nabíječky - to by pak zase ukazovalo na nějakou (nominálně) 68-72 voltovou baterku (34-36 ks jednotlivejch článků). Baterky do ještěrek se totiž skládají z jednotlivejch samostatnejch článků do na míru udělaný plechový bedny, která má závěsný body pro háčky a řetízky, na který se zavěsí na jeřáb/kočku při výměně. Počet článků je individuální a určuje si ho výrobce vozejku - klidně i atypicky s článkama "na licho". Takže ne úplně vždycky je napětí takový baterky násobkem 6 nebo 12V.
Vycházím přitom z údajů, kdy se v autě obvykle udržuje 12V baterie při chodu motoru na 14,4V, resp. to je údaj o nominálním výstupním napětí autoalternátoru - u náklaďáků se 24V soustavou se pak jedná o altíky s napětím 28,8V. Co jsem jezdil elektroVZV, tak byly s baterkou 24V - nabíječ 28,8V, s baterkou 48V - nabíječ zaokrouhleně 58V a jednou jsem potkal i 60V vozejk - ten nabíjel na 72V.
PRO TAZATELE: spočítej, kolik má ta tvá stará baterka celkem článků, opiš nebo vyfoť její štítek a opiš nebo vyfoť nabíječku - obojí pomůže vyhledat řešení problému. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1383 Bydliště: na vejminku
Zaslal: po duben 22 2024, 21:19 Předmět:
Pokud se můžu podělit o zkušenost s NiFe články trakčních baterií, tak pokud schránka článku nebyla děravá (prorezavělá) nebo článek nebyl vyzkratován bordelem mezi deskami (při vyplachování), tak jsou nesmrtelné. Je to více jak 55let, kdy jsem kámošovi sehnal baterii článků po Němcích (byla na na nich vylisovaná orlice a Wehrmacht. Články jsme vypláchli vodou z vodovodu, nalili novým louhem a nabili až na 1,55V na článek. Je nutné hlídat teplotu. Baterka slouží dodnes, kámo ji používá k otevírání vrat u garáže. Když vrata zleniví, dolévá destilku. Stalo se, že plášť jednoho článku zvenku prorezavěl. Nahradil se jiným a jede se dál _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Naposledy upravil Jodr dne čt duben 25 2024, 10:37, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32381 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 23 2024, 1:17 Předmět:
Ale musí se říct, JAKEJCH baterií!!!
Složení, počet článků, nominální kapacita ...
NA TO VŠECHNO TADY ZAS BŮHVÍ KOLIK DNÍ ČEKÁME JAK VOSLI, AŽ SE TAZATELOVI URÁČÍ A DOPLNÍ INFORMACE, BEZ KTEREJCH TADY VŠICHNI JEN SOLIDNĚ VAŘÍME Z VODY ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.