Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zaseklá spínací skříňka Oktávka

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 18674
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne duben 28 2024, 14:59    Předmět: Zaseklá spínací skříňka Oktávka Citovat

Dopoledne mi volá nešťastnej kámoš, že skočil před mátiným barákem do auta a zkusil nastartovat a odjet 3 km domů. Klíček se otočil jen asi polovinu dráhy, co dříve a jen se odemkl volant. Dál otočit nelze, startér se nesepne.
Našel WD-čko, prostříkal a zkusil znova a nic. Zavolal ženě, ať pro něho dojede a veme náhradní klíček. Ani s ním to nešlo otočit na start.
Není nějaká finta, jak to dát dohromady aspoň na dojez domů nebo do servisu?
Zkusil zavolat jednomu automechanikovi a ten mu řekl, že to bude kvůli inmobilizéru a výměně celý spínačky na cca 14 dní, prý nějaká opičárna s VIN a podobně a kupa peněz.
Strašil, a nebo je s tím opravdu takovej problém a jakej vlastně?
Díky!

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6780
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne duben 28 2024, 15:10    Předmět: Citovat

Sousedovi jsem takhle na spínačce, ovšem v jiném autě, řešil vychozená stavítka, co se vysouvala kvůli opotřebení mírně mimo správnou polohu a spínačkou tak někdy náhodně nešlo otočit tam či zpět, byla to psina Smile Vakláním klíčkem do stran se mi to podařilo dostat do demontovatelného stavu, spínačku jsem rozebral, stavítka trochu opiloval, aby nelezla při zasunutém klíči z bubínku, celé to vymyl, namazal, smontoval a roky to zase chodí OK. Immo se kvůli spínačce určitě měnit nemusí. Schopný zámečník nebo mechanik musí umět i novou nebo vrakáčovou spínačku přestavět na původní klíč, pokud se s tím tedy bude chtít dělat. Když jsem to dokázal já, profík musí taky Smile
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5220
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: ne duben 28 2024, 19:20    Předmět: Citovat

Na Fiatu jsme kvůli tomu měnili celý sloupek s volantem, ale nechci strašit.
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peedros



Založen: Apr 07, 2009
Příspěvky: 355
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: ne duben 28 2024, 20:43    Předmět: Citovat

taky to muze byt roztekly orech ve spinacce, pres ktery jdou kontakty do imobilizeru, na starter atd. Kdysi mi takhle nechal citroen (frantici nefali rele na vetrak klimatizace)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1223
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po duben 29 2024, 14:16    Předmět: Citovat

Pokud jde zapnout klíček "zapalování" - tedy rozsvítí se kontrolky,
tak je nejlepší:
1) zapnout klíček
2) mít Neutrál, ručku
3) otevřít kapotu a na startéru propojit svorku 30 (silovej plusovej kabel od baterky) se svorkou 50 (slabší kabel na cívku startéru) například šroubovákem. Zajiskří to a začne startovat.
4) odjet do servisu.

V autě lze svorku 30 a 50 propojit přímo na spodní části spínací skříňky (po sudnání plastů kolem volantu) se zapnutým klíčkem propojit silnější červený kabel se silnějším červeno/černým.

Klíček vždy musí být ve spínací skříňce,aby došlo k načtení transpondéru v klíčku a odblokování imobiliséru.



Oct1 startér.PNG
 Komentář:
Škoda Octavia 1 manual - startovací soustava
 Velikost:  28 kB
 Zobrazeno:  47 krát

Oct1 startér.PNG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 18674
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po duben 29 2024, 21:30    Předmět: Citovat

Díky, zítra mu zavolám, jak je na tom, jestli to už neodtáhli nebo neodvezli do servisu. Ale mám takovej dojem, že říkal, že jde jen odemknout volant ale nic jinýho o kontrolkách a pod.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 18674
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út duben 30 2024, 18:22    Předmět: Citovat

Tak kámoš má Oktávku v servisu a muselo se něco u výrobce objednat a nechat zakázkově vyrobit, snad kvůli stejnému VIN. Co přesně, mi nebyl schopen říct, je to nástrojař. Prý si počká 10 - 14 dní než přijde náhradní díl a má to stát cca 5-6 tisíc.
Taky se mu to nezdálo a poptával opravu i u jinýho automechanika. U obou má protekci, chodí za ním s přetáčením disků brzd a broušení hlav na brusce na placato. On každej nemá všechny ty upínací podpěry pro několik desítek typů motorů, jako on. Takže pokud by to šlo jinak, tak by mu snad vyšli vstříc, spíš než neznámýmu zákazníkovi.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rudolf02



Založen: Sep 05, 2012
Příspěvky: 558
Bydliště: ústeckoorlicko

PříspěvekZaslal: út duben 30 2024, 19:07    Předmět: Citovat

Stalo se mi něco podobného u Accentu. Zasunul jsem klíček a nešel pootočit.Po opakovaných pokusech opraváře konečně šel otočit.
Radu jsem dostal jednoduchou. Klíček je častým používáním obroušený. Vyměnil jsem ho za záložní a problémy zmizely. Předtím jsem ho musel občas při otáčení lehce tlačit nahoru.
PS:WDčko jaxi dostupné kontakty zkratuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 18674
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út duben 30 2024, 23:57    Předmět: Citovat

Rudolfe, kdyby sis přečet začátek, tak tam píšu, že to nemakalo ani na záložní klíč.
WD-čko je opravdu vodivý aby na 12V něco zkratlo? Víš to určitě, a nebo si to jen myslíš? Já jsem taky byl přesvědčenej, že uhlíková vazelína a hliníkem pokovená parotěsná zábrana, co se dává pod sádrokartón musej být aspoň částečně vodivý a 500V Megmet říká něco úplně jinýho. A naopak, nikdy by mě nenapadlo, že silikon z kartuše, dokud nevyreaguje, je celkem dobře vodivej což trvá podle vrstvy 2-3 dny.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rudolf02



Založen: Sep 05, 2012
Příspěvky: 558
Bydliště: ústeckoorlicko

PříspěvekZaslal: st květen 01 2024, 18:12    Předmět: Citovat

No, skříňka byla zaseklá, přispěl k tomu ožužlaný klíč.
K WD40. Po ošetření potenciometru WD40 jsem ho musel vyhodit. Kutil ostříknul WD40 stereo radio z NDR, ani mytí lihem nepomohlo.
Jinak používám Lukosan M20, nijakou elektrickou vodivost jsem nezaregistroval. Elektrickou vodivost silikonu jsem neměřil a ani jsem o ní neslyšel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund