Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

rezavé kotouče po 1týdnu stání na asfaltu
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3329
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá květen 24 2024, 15:51    Předmět: rezavé kotouče po 1týdnu stání na asfaltu Citovat

Zdravím, jdu zjistit proč rezavějí kotouče už po týdnu. Auto Škoda Rapid je r.v. 2016 najeto 135 xxx km a kotouče jsou jinak ještě dobře použitelné. Jen ta rez. Je to nějaká techn. nekázeň při výrobě kotouče, je to pro samotný kotouč problém?


kotouč.jpg
 Komentář:
 Velikost:  286.14 kB
 Zobrazeno:  33 krát

kotouč.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1560
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: pá květen 24 2024, 16:21    Předmět: Citovat

https://www.youtube.com/watch?v=fQklj6o4OqQ
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7696
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá květen 24 2024, 16:32    Předmět: Citovat

robo napsal(a):
Zdravím, jdu zjistit proč rezavějí kotouče už po týdnu.

Že by déšť a vlhko?
Problém to není, ujedeš pár metrů a je to pryč.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1289
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: pá květen 24 2024, 17:15    Předmět: Citovat

večer prší, ráno mám takéto kotúče...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7696
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá květen 24 2024, 17:42    Předmět: Citovat

Chudák tazatel, si z něj tady všichni budou dělat prdel Laughing
Ostatně, kdyby četl Rozum do kapsy, tak by věděl... Razz



WP_20240524_001.jpg
 Komentář:
 Velikost:  69.19 kB
 Zobrazeno:  40 krát

WP_20240524_001.jpg



_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1359
Bydliště: 742 58

PříspěvekZaslal: pá květen 24 2024, 19:07    Předmět: Citovat

Karbon-keramické kotouče a koroze je minulostí Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 503
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: pá květen 24 2024, 19:21    Předmět: Citovat

Zrovna dneska jsem přivezl od mechanika auto u kterého bylo, protože mi přední brzdy pískaly aniž bych brzdil. Říkal, že nějakou vadu na brzdách neobjevil, ale že vnitřní plocha kotoučů byla asi 1cm od vnějšího i vnitřního okraje orezlá, přitom vnější plochy jsou otírané destičkami celé. Je tomu asi tři roky co kotouče dával nové včetně destiček. Ptal jsem se ho jak je možné, že vnitřní destičky neotírají celou plochu kotouče a on mi říkal, že to bude tím, že se s autem málo jezdí. To je sice pravda, ale to mi nevysvětluje ten mechanizmus, jak se vnitřní destičky dokážou nedotýkat části třecí plochy. Měl by pro to někdo vysvětlení?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15584
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá květen 24 2024, 19:52    Předmět: Citovat

Je to jednoduché, sral na tebe. Fungovat mají prostě po celé ploše.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32193
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá květen 24 2024, 22:11    Předmět: Citovat

Je to důsledek toho, že se málo jezdí - protože rez na povrchu kotoučů "vyžere" při následným šlápnutí na brzdy třecí materiál destiček a nadělá do něj rejhy. Destičky se pak při prudším zabrždění nedotýkají celou plochou a ty vystouplý plochy se ohřejou dřív - následkem nerovnoměrnýho ohřevu plocha povrchově rozpraská a vzniknou na ní šupiny až krátery, který se prostě zase následným navlhnutím a dalším drhnutím rzí vylámou. Udělalo mi to jak na neprémiovejch kotoučích, tak i na Brembu, je to prostě následek ne-denního používání auta. Nejhorší je na takhle "zliškovatělý" kotouče šlapat zlehka a jemně - to má rez čas se ohřátím vytvrdit a vybrousit víc matroše z destiček. Naopak kdo na vhodným místě po rozjezdu krátkým prudkým zabrzděním kotouče "orve" zpátky na holej kov si ušetří destičky na delší dobu. Je to jen zdánlivej paradox, zkušený mecháni vědí o čem píšu. Pro zajímavost - třeba u letadel se pro delší uložení/odstavení musejí brzdy obkládat pytlíkama pálenýho silikagelu nebo obdobnýho absorbéru vlhkosti a uzavírat do co nejmíň prodyšnejch obalů, aby se povrchová koroze co nejvíc omezila - a pro nový uvedení do provozu po době delší jak několik tejdnů se musí brzdy před prvním startem vyčistit právě rozjezdem po RWY na rychlost řádově 100km/h///80-85MPH//55knots a následným provozním zastavením brzdama spolu s následnou kontrolou kotoučů a obložení, aby se předešlo tomu, že se po odstavení odstartuje s potenciálně vadnýma brzdama ... Některý společnosti dokonce po odstavení letadel třeba právě kvůli "PRCácký rýmičce" v nedávný minulosti před novým obnovením provozu brzdy preventivně kompletně měnily ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 1765
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: so květen 25 2024, 7:39    Předmět: Citovat

Donedávna jsem používal dvě auta - jedno v zimě netopilo tak bylo na léto a druhé mělo zimní gumy tak jsem nemusel přezouvat. Pokud jsem však kterékoli auto nechal stát déle jak cca deset dní, tak destičky přirezly na kotouče, nemá smysl popisovat jak se to pozná, to ví snad každý. Takže jsem i nepoužívané auto jednou za týden projel a brzdy očistil tak jak popsal EKKAR.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1786
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: so květen 25 2024, 10:51    Předmět: Citovat

Mě to dělalo každé auto které jsem měl. Fiat, škodovka, ford, i ten volkswagen. Stačilo aby o víkendu zapršelo a v pondělí tam byla liška.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 1797
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: so květen 25 2024, 12:24    Předmět: Citovat

Je to běžná vlastnost. U Škodovek obecně ještě intenzivnější. Některé Fabie trpěly i na přireznutí paken v bubnu při zatažené ručce. Na to stačilo nechat ji za vlhka stát přes noc na ruční brzdě a ráno jsem tahal zablokovaná zadní kola za sebou, než se pakny utrhly. Dělala to od nové a dělá to dodnes. A dělaly to i dvě další, co mi přišly pod ruku.
(Ne, není to přimrznutí.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32193
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so květen 25 2024, 13:13    Předmět: Citovat

Kotouče&desky by obecně "přirezávat" neměly, protože kotoučový hydraulický brzdy s výjimkou parkovacích s excentrem nezůstávají v klidu v kontaktu desky-kotouč. Bubny přirezávají právě proto, že fungujou v drtivý většině i jako parkovací/ruční brzda = jsou dlouhodobě v kontaktu i na stojícím autě a bohužel, při parkování se hodně často na poslední chvíli namočí a nejsou přitom dost horký, aby stačily rychle uschnout. Takže je řidič zatáhne vlhký až mokrý a rez má volný pole působnosti ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7696
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: so květen 25 2024, 20:36    Předmět: Citovat

ransom napsal(a):
Je to běžná vlastnost.

Ale jen EKKAR k tomu dovede napsat slohové cvičení Laughing

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32193
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so květen 25 2024, 20:49    Předmět: Citovat

A ty ten úplně nejzbytečnější OT, jakej napsat jde - protože se na víc než na blbý žvanění nezmůžeš.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund