Zaslal: so květen 25 2024, 9:20 Předmět: autoradio
Jaký by jste navrhnuli postup k odstranění problému.
Známý má Oktavii, benzin.
Autoradio několikrát vyměnil, takže v něm problém nejspíš není.
Při vyšších otáčkách motoru dochází k silnému rušení signálu, nespíš tedy od zapalovámí.
Jaká opatření udělat?
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7973 Bydliště: Brno
Zaslal: so květen 25 2024, 9:27 Předmět:
Začal bych kontrolou ukostření motoru, alternátoru, nejlépe tak nějak všech ukostření.
Troška rzi pod kabelovým okem může způsobit popsanou závadu. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33051 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 25 2024, 9:28 Předmět:
Nedáváš dostatek informací. Ochcáfka benál je pojem širokej jak Trocadero, bo se vyrábí už od roku 1996 = 28 let. A nejrůznějších verzí motorů se v nich za tu dobu vystřídalo minimálně 50 (počítám jen benzínový/LPG/CNG), takže dokud nebude bližší specifikace motoru, namají se naše křišťálový koule čeho chytnout ani s posílenýma přísavkama ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1812 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: so květen 25 2024, 10:44 Předmět:
Rušení signálu rádia? Co když se pustí CDčko? To je v pořádku? Asi bych prolezl kostry jak je zde psáno, ještě kolik to má najeto a s tím souvisí jestli někdo dělal už alternátor, jestli nejsou ojeté uhlíky. Zkusit shodit řemen jestli to dělá taky. Pokud to přetrvává šel bych po zapalování.
Ak by to bolo od zapaľovania, tak by to rušilo aj pri mlých otáčkach. Pri vyšších otáčkach to bude od alternátora. Skontroluj napätie, či je v poriadku regulátor. Potom hľadaj pohnité ukostrenie.
Založen: Feb 05, 2007 Příspěvky: 1735 Bydliště: Liberec - tam na severu Čech
Zaslal: ne květen 26 2024, 17:20 Předmět:
To ramici:
Pokud to rušení znamená pronikání kmitočtu vzrůstajícího charakteru (do repro) v souladu se zvyšujícími se otáčkami motoru, pak ať odzkouší odpojit anténu od autorádia a otestuje ty vyšší otáčky. Jestliže rušení zmizí, pomohlo by mu odizolovat kostru na vstupu jednoduchou úpravou - viz. obr. Známému jsem řešil obdobnou záležitost. Pomohlo to, rušení kompletně zmizelo, bez omezení signálu a bez dalšího nějakého zásahu. Koupil jsem tuto prodlužku a upravil ji.
Viz. DPS a foto zde.
Hľadať "uhnité/nedokonalé" ukostrenie na celej kasne auta je problém... Kamarátovi to na 10r. Mitsubishi nenašli ani v autorizovanom servise... Keď bolo rádio mimo šasi voza - "na kábloch", hralo normálne... pomohlo odizolovanie rádia od kostry voza.. niekde bola zemná slučka - možno už od výroby!!!
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19978 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne květen 26 2024, 19:47 Předmět:
Trochu OT: taky jsem v jednom Japonci hledal rušení, až jsem zjistil, že kostra k rádiu je upadlá (černý drát v konektoru držel jen za izolaci) a rádio jekostřené jen opletením anténního kabelu na šroubek na střeše.
Takže hledej i tam, kde to vypadá, že to je v pořádku.
Protože ale pořád nevíme, co za model a verzi Oktávky máš, může se stát, že v patě antény máš zesilovač, který přerušením opletení (kondíkem) zbavíš napájení. Tak prověř i toto.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33051 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 27 2024, 13:00 Předmět:
Neboli jde o "jedničkovou" octu s poměrně luxusním agregátem pocházejícím z produkce Audi, byť citlivým na kvalitu benzínu (je mlsnej a radši papá 98oct) a včasný výměny oleje. V tomhle případě bych se soustředil na důkladný prokostření kastle kolem motorovýho prostoru, ukostření alternátoru na motor a propojení motoru s kastlí (to se dělá měděným pleteným pásem na spodku motoru, takže to není normálně vidět a při opravách se často stává, že ho tam mechoš při zpětný montáži motoru "zapomene" dát nebo to jinak oyebe). V druhý řadě bych se podíval na ukostření baterky a na kroužky + uhlíky altíku, jestli jsou kulatý a ne "oskákaný" = jestli nejiskří. Pokud máš k dispozici vošklivoškopek, tak se podívej přímo na výstup z altíku, prozradí ti to jestli nemáš prošvihnutou nebo přerušenou některou výkonovou usměrňovací diodu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.