Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

autoradio

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ramici



Založen: Jan 13, 2010
Příspěvky: 157

PříspěvekZaslal: so květen 25 2024, 9:20    Předmět: autoradio Citovat

Jaký by jste navrhnuli postup k odstranění problému.
Známý má Oktavii, benzin.
Autoradio několikrát vyměnil, takže v něm problém nejspíš není.
Při vyšších otáčkách motoru dochází k silnému rušení signálu, nespíš tedy od zapalovámí.
Jaká opatření udělat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7881
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so květen 25 2024, 9:27    Předmět: Citovat

Začal bych kontrolou ukostření motoru, alternátoru, nejlépe tak nějak všech ukostření.
Troška rzi pod kabelovým okem může způsobit popsanou závadu.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32247
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so květen 25 2024, 9:28    Předmět: Citovat

Nedáváš dostatek informací. Ochcáfka benál je pojem širokej jak Trocadero, bo se vyrábí už od roku 1996 = 28 let. A nejrůznějších verzí motorů se v nich za tu dobu vystřídalo minimálně 50 (počítám jen benzínový/LPG/CNG), takže dokud nebude bližší specifikace motoru, namají se naše křišťálový koule čeho chytnout ani s posílenýma přísavkama ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3342

PříspěvekZaslal: so květen 25 2024, 9:50    Předmět: Citovat

Nepíšeš jakého signálu. Zda rádio z antény nebo třeba AUX nebo USB.
Anebo cokoliv?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1787
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: so květen 25 2024, 10:44    Předmět: Citovat

Rušení signálu rádia? Co když se pustí CDčko? To je v pořádku? Asi bych prolezl kostry jak je zde psáno, ještě kolik to má najeto a s tím souvisí jestli někdo dělal už alternátor, jestli nejsou ojeté uhlíky. Zkusit shodit řemen jestli to dělá taky. Pokud to přetrvává šel bych po zapalování.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4298

PříspěvekZaslal: so květen 25 2024, 19:49    Předmět: Citovat

Ak by to bolo od zapaľovania, tak by to rušilo aj pri mlých otáčkach. Pri vyšších otáčkach to bude od alternátora. Skontroluj napätie, či je v poriadku regulátor. Potom hľadaj pohnité ukostrenie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
gepard



Založen: Feb 05, 2007
Příspěvky: 1724
Bydliště: Liberec - tam na severu Čech

PříspěvekZaslal: ne květen 26 2024, 17:20    Předmět: Citovat

To ramici:
Pokud to rušení znamená pronikání kmitočtu vzrůstajícího charakteru (do repro) v souladu se zvyšujícími se otáčkami motoru, pak ať odzkouší odpojit anténu od autorádia a otestuje ty vyšší otáčky. Jestliže rušení zmizí, pomohlo by mu odizolovat kostru na vstupu jednoduchou úpravou - viz. obr. Známému jsem řešil obdobnou záležitost. Pomohlo to, rušení kompletně zmizelo, bez omezení signálu a bez dalšího nějakého zásahu. Koupil jsem tuto prodlužku a upravil ji.
Viz. DPS a foto zde.



Galvanické oddělení anténního vstupu.png
 Komentář:
 Velikost:  26.05 kB
 Zobrazeno:  62 krát

Galvanické oddělení anténního vstupu.png



DIN Prodlužka.jpg
 Komentář:
 Velikost:  31.85 kB
 Zobrazeno:  12 krát

DIN Prodlužka.jpg



_________________
-- Gepard --
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1859
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: ne květen 26 2024, 17:39    Předmět: Citovat

Hľadať "uhnité/nedokonalé" ukostrenie na celej kasne auta je problém... Kamarátovi to na 10r. Mitsubishi nenašli ani v autorizovanom servise... Keď bolo rádio mimo šasi voza - "na kábloch", hralo normálne... pomohlo odizolovanie rádia od kostry voza.. niekde bola zemná slučka - možno už od výroby!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ramici



Založen: Jan 13, 2010
Příspěvky: 157

PříspěvekZaslal: ne květen 26 2024, 18:57    Předmět: Citovat

Děkuji za poznatky a inspiraci, budeme zkoušet a hledat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19642
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne květen 26 2024, 19:47    Předmět: Citovat

Trochu OT: taky jsem v jednom Japonci hledal rušení, až jsem zjistil, že kostra k rádiu je upadlá (černý drát v konektoru držel jen za izolaci) a rádio jekostřené jen opletením anténního kabelu na šroubek na střeše.
Takže hledej i tam, kde to vypadá, že to je v pořádku.
Protože ale pořád nevíme, co za model a verzi Oktávky máš, může se stát, že v patě antény máš zesilovač, který přerušením opletení (kondíkem) zbavíš napájení. Tak prověř i toto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ramici



Založen: Jan 13, 2010
Příspěvky: 157

PříspěvekZaslal: po květen 27 2024, 11:49    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
... pořád nevíme, co za model a verzi Oktávky ...


Jedná se o Škoda Octavia combi 18i20v rv 2000
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32247
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 27 2024, 13:00    Předmět: Citovat

Neboli jde o "jedničkovou" octu s poměrně luxusním agregátem pocházejícím z produkce Audi, byť citlivým na kvalitu benzínu (je mlsnej a radši papá 98oct) a včasný výměny oleje. V tomhle případě bych se soustředil na důkladný prokostření kastle kolem motorovýho prostoru, ukostření alternátoru na motor a propojení motoru s kastlí (to se dělá měděným pleteným pásem na spodku motoru, takže to není normálně vidět a při opravách se často stává, že ho tam mechoš při zpětný montáži motoru "zapomene" dát nebo to jinak oyebe). V druhý řadě bych se podíval na ukostření baterky a na kroužky + uhlíky altíku, jestli jsou kulatý a ne "oskákaný" = jestli nejiskří. Pokud máš k dispozici vošklivoškopek, tak se podívej přímo na výstup z altíku, prozradí ti to jestli nemáš prošvihnutou nebo přerušenou některou výkonovou usměrňovací diodu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.52 sekund